Peugeot Speedfight 3 sputtert als deze warm is

John1970

New Member
Hallo , ik ben nieuw op dit forum maar ik heb een vraag over mijn Peugeot speedfight 3 4 takt.
Als ik de scooter koud pakt om naar mijn werk te gaan dan start de motor goed en rijd de scooter ook normaal maar zodra ik een aantal kilometers heb gereden dan gaat de scooter sputteren. Als ik dan stil heb gestaan bv bij een verkeerslicht dan komt de scooter niet meer vooruit en sputtert de motor.
Ik heb zelf al de carburateur schoon gemaakt maar dit hielp niks.
Ik vind het vreemd dat de scooter koud goed rijd en als deze warmer wordt steeds slechter.
Ik had ook gelezen dat je de stekker van de automatische choke los moest halen om te controleren of choke niet bleef hangen maar dit maakte ook niks uit
Weet er misschien iemand wat hier het probleem is.
Bougie heb ik ook schoon gemaakt .

John
 
Advertisement - register to remove this

als je de stekker van de choke losmaakt zal deze helemaal niet meer functioneren. hiermee staat die altijd open (verrijking)
je zou dus eventueel even met een losse accu kunnen testen of het pinnetje van de choke nog uitschuift als deze warm wordt.
 
als je de stekker van de choke losmaakt zal deze helemaal niet meer functioneren. hiermee staat die altijd open (verrijking)
je zou dus eventueel even met een losse accu kunnen testen of het pinnetje van de choke nog uitschuift als deze warm wordt.
Ik heb hem ook getest en hij schuift inderdaad uit als je hem eerst zelf terug drukt.dus het lijkt dat deze werkt. Ik lees ook dat de choke eigenlijk nooit stuk gaat ??

John
 
En heb je ook gemeten of je spanning hebt op de connector van de choke , als de motor loopt ?
Post automatically merged:

Ik heb hem ook getest en hij schuift inderdaad uit als je hem eerst zelf terug drukt.dus het lijkt dat deze werkt
Als de choke zonder stroom is , hoort deze ingetrokken te zijn . Het verrijkingskanaal is dan geopend , en de scooter krijgt extra brandstof , voor de koud start . Als de motor loopt , krijgt de choke spanning , en schuift de naald langzaam naar buiten , en sluit het kanaal , waarna de scooter op het gewone mengsel loopt . stopt de motor , koelt de choke weer , en gaat de naald uit zich zelf weer terug door de inwendige veer .
Als je dit met de hand moet doen , mankeert er wat aan de choke .
 
Last edited:
Toen ik de choke eruit haalde was deze volgens mij helemaal uit en kon ik de naald en de huls naar binnen drukken.
Toen ik de stekker aansloot op de accu ging deze naald en de huls eruit.

John

Post automatically merged:

Ik heb de spanning niet gemeten op de stekker van de choke , dit ga ik van de week nog even doen. Maar het lijkt dus dat er iets met de choke is ?
 
Ik heb zojuist spanning gemeten op de connector, hier heb ik gewoon spanning met lopende motor. Als contact uit is dan is de spanning ook weg.
 
Als de motor uit is , en het contact aan , moet ook de spanning van de choke af zijn , als dat zo is , is de bedrading in orde .
Het moeten terug duwen van de choke naald is niet in orde , dit moet vanzelf gaan , als de choke stroomloos is na een aantal minuten.
 
Zou dit te maken kunnen hebben dat als de motor koud is dat de scooter goed rijd en zodra deze warmer wordt steeds meer gaat pruttelen totdat je niet meer kan weg rijden?
Ik zit te denken om een nieuwe carburateur te kopen .
 
Kan zijn dat als de kleppen koud zijn , ze goed sluiten , maar bij te weinig speling , kan het zijn , dat ze door de warmte uitzetten , en dan een fractie open staan , en zo onregelmatig lopen veroorzaken , met gevolg dat ze kunnen verbranden .
Op you tube kun je vast filmpjes vinden hoe te controleren b.v. deze
Zou dit eerst even doen , voordat je geld uitgeeft , en nog steeds een probleem hebt . Weet je wanneer je scoot het laatst een service beurt gehad heeft , in km
 
Dan zou het kleppenstellen waarschijnlijk ook gebeurt zijn . Maar persoonlijk zou ik het even controleren , is niet zo moeilijk als het lijkt .
 
Als ik tijd heb zal ik kijken of ik de kleppen kan stellen maar dat zal niet eerder worden dan het weekend. Ik denk wel dat ik alvast de nieuwe carburateur bestel.
 
0,10 - 0,10
Bedankt
Post automatically merged:

Kan zijn dat als de kleppen koud zijn , ze goed sluiten , maar bij te weinig speling , kan het zijn , dat ze door de warmte uitzetten , en dan een fractie open staan , en zo onregelmatig lopen veroorzaken , met gevolg dat ze kunnen verbranden .
Op you tube kun je vast filmpjes vinden hoe te controleren b.v. deze
Zou dit eerst even doen , voordat je geld uitgeeft , en nog steeds een probleem hebt . Weet je wanneer je scoot het laatst een service beurt gehad heeft , in km
Bedankt alvast voor de informatie
 
Ik heb vandaag de carburateur vervangen.
Scooter rijd nu al een stuk beter , sputtert niet meer. Heb nu alleen nog als ik het stationair toerental afsteld tussen de 1500 - 2000 toeren dan loopt de scooter mooi maar zodra ik hem van de standaard afhaal en een stuk gaat rijden dan blijft de scooter een seconde of 10 3000 toeren lopen. Kleppen heb ik nog niet gesteld wil dit volgend weekend gaan doen.
Zou dit te maken kunnen hebben met de afstelling van de carburateur?

John
 
Heb je aan de carb nog verder niets afgesteld , na het warm rijden ? Stationair schroef bij de gaskabel , zover uitdraaien dat de motor net blijft lopen , dan met de mengselschroef bijstellen tot het hoogste toerental , ( in of uit draaien ) daarna stationair schroef weer indraaien tot ongeveer 1900 toeren , dit bij warm gereden motor
 
Back
Top