peugeot django bj 2017 waterproblemen

Joost141188

New Member
goedemorgen allemaal,
ik heb afgelopen jaar een scooter aangeschaft die wat jaartjes had stilgestaan, 2e eigenaar had er daarna maar 700km mee gereden. dus voor relatief weinig geld de scooter kunnen aanschaffen.

wat kleine problemen zijn verholpen. maar nu zit ik met een nat weer probleem

een peugeot django heeft een luchtfilterhuis waarvan de inlaat een trechter is. nu is deze dus goed om water op te vangen hahaha,
na wat issues had ik een stuk rubber eromheen gedaan met een inlaat opening naar boven wijzend. maar helaas venochend waarschijnlijk een plas water gepakt. problemen hierdoor zijn niet meer kennen gas geven (blijft overigens wel gewoon lopen, valt niet uit). moeten wachten totdat filter waarschijnlijk opdroogt en dan lopen de toeren weer op zodat ik weer gang krijg bij gasgeven.

dus even kort en bondig.
water in luchtfilter, gasgeven wordt beperkt dus je hebt geen vooruitgang. na even stilstaan weer soort van droog, dan lopen toeren weer op en gaatie weer


iemand bekend met dit probleem en een mogelijke oplossing weet?

monteur had het al over ander luchtfilterhuis met flexibele slang die je ken positioneren naar wens. maargoed soortgelijk heb ik nu soort van zelf gefabriceerd.

iemand mogelijke oplossingen, verder is et namelijk een heerlijke scooter, alleen op het moment niet geschikt voor het nederlandse baggerweer
 
Advertisement - register to remove this

Maak eens een foto van de aanzuigopening van het luchtfilterhuis.
Missien is een haakse bocht of een stukje flexibele slang aan deze opening knutselen een oplossing, maar dan wel met de opening naar beneden of beter nog 180 graden van de rijwind.
 
Ja zoiets dacht ik ook. Ik had de aan zuigbuis nu verlengd met een deel van een rubber mat. Die wijst nu enigzins omhoog. Om even te proberen. Maar waarschijnlijk toch nog een sloot water gepakt venochend.
Monteur dacht ook al aan een ander luchtfilter of deksel met een andere aansluiting. Wel beetje een ontwerpfout vind ik. Een trechter idee is goed maar nie met nat weer hahah
Post automatically merged:

1000025590.jpg
Post automatically merged:

1000025595.jpg
 
Back
Top