bdcbeau

New Member
Hallo allemaal,
Ik had een vraagje ik heb de laatste dagen een beetje lopen kijken en zoeken hoe ik mijn Django sport 50cc iets harder kan laten lopen ik merk gewoon dat de pit in het motorblok word onderdrukt.

zoals net vermeld het is een Peugeot Django sport
-50cc
-nu nog compleet standaard
-Bj 2017
- euro 3
-km stand: +/- 15000
- ben trotse 2 de eigenaar voor de mensen die dat willen weten
-Er zit een 139QMB-E blok onder
Iemand hier ervaringen mee? zo ja laat het me graag weten!
PS: ik heb al begrepen dat de Peugeot Django en de Kisbee praktisch het zelfde zijn maar over de Kisbee ook weinig gevonden dus Kisbee rijders mogen zekers ook een berichtje achter laten!

Last edited:
Advertisement - register to remove this

eurokit

Broem Broem Pff Pff
EURO 3 = ECU.. Ik denk dat die tegen de toeren begrenzer steeds aan komt die steeds onderdrukt.

Weet je zeker dat het blok niet een 139QMB-J is? de E is nog het oude type. Anders moet je eens kijken of dat je de sensor bij de koppeling poelie eraf kan halen.

Floris van bommelstijn

Boris the blade
Er is geen euro 3 voor de Django.
Vanaf bouwjaar 2018 is het EFI euro 4, de jaren daarvoor is het euro 2 i.c.m. het 139QMB-E blok.

Je hebt inderdaad een snelheidssensor bij het koppelingshuis zitten zoals eurokit al aangaf.
Ik heb beide schema's bekeken en deze komen vrijwel overeen.
Het enige verschil is, is dat de sensordraad bij de Kisbee blauw is, en op de Django is deze blauw/wit.

Edit: De blauw/witte draad moet je loskoppelen, het gedeelte wat uit de CDI komt moet je verbinden met de zwarte draad van het contactslot. Zodra er 12V opgezet wordt is de begrenzing eraf.
De standaard hoofdsproeier is wat klein (maat 78), dus is het raadzaam om deze te vervangen voor maat 80/82 als de begrenzing eraf is.

Zie ook bestand hieronder voor de bekabeling:

LBfKrNZ.png

Last edited:
Advertisement - register to remove this