bdcbeau

New Member
Hallo allemaal,
Ik had een vraagje ik heb de laatste dagen een beetje lopen kijken en zoeken hoe ik mijn Django sport 50cc iets harder kan laten lopen ik merk gewoon dat de pit in het motorblok word onderdrukt.

zoals net vermeld het is een Peugeot Django sport
-50cc
-nu nog compleet standaard
-Bj 2017
- euro 3
-km stand: +/- 15000
- ben trotse 2 de eigenaar voor de mensen die dat willen weten
-Er zit een 139QMB-E blok onder
Iemand hier ervaringen mee? zo ja laat het me graag weten!
PS: ik heb al begrepen dat de Peugeot Django en de Kisbee praktisch het zelfde zijn maar over de Kisbee ook weinig gevonden dus Kisbee rijders mogen zekers ook een berichtje achter laten!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

EURO 3 = ECU.. Ik denk dat die tegen de toeren begrenzer steeds aan komt die steeds onderdrukt.

Weet je zeker dat het blok niet een 139QMB-J is? de E is nog het oude type. Anders moet je eens kijken of dat je de sensor bij de koppeling poelie eraf kan halen.
 
Er is geen euro 3 voor de Django.
Vanaf bouwjaar 2018 is het EFI euro 4, de jaren daarvoor is het euro 2 i.c.m. het 139QMB-E blok.

Je hebt inderdaad een snelheidssensor bij het koppelingshuis zitten zoals eurokit al aangaf.
Ik heb beide schema's bekeken en deze komen vrijwel overeen.
Het enige verschil is, is dat de sensordraad bij de Kisbee blauw is, en op de Django is deze blauw/wit.

Edit: De blauw/witte draad moet je loskoppelen, het gedeelte wat uit de CDI komt moet je verbinden met de zwarte draad van het contactslot. Zodra er 12V opgezet wordt is de begrenzing eraf.
De standaard hoofdsproeier is wat klein (maat 78), dus is het raadzaam om deze te vervangen voor maat 80/82 als de begrenzing eraf is.

Zie ook bestand hieronder voor de bekabeling:

LBfKrNZ.png
 
Last edited:
Er is geen euro 3 voor de Django.
Vanaf bouwjaar 2018 is het EFI euro 4, de jaren daarvoor is het euro 2 i.c.m. het 139QMB-E blok.

Je hebt inderdaad een snelheidssensor bij het koppelingshuis zitten zoals eurokit al aangaf.
Ik heb beide schema's bekeken en deze komen vrijwel overeen.
Het enige verschil is, is dat de sensordraad bij de Kisbee blauw is, en op de Django is deze blauw/wit.

Edit: De blauw/witte draad moet je loskoppelen, het gedeelte wat uit de CDI komt moet je verbinden met de zwarte draad van het contactslot. Zodra er 12V opgezet wordt is de begrenzing eraf.
De standaard hoofdsproeier is wat klein (maat 78), dus is het raadzaam om deze te vervangen voor maat 80/82 als de begrenzing eraf is.

Zie ook bestand hieronder voor de bekabeling:

LBfKrNZ.png
ja dat kan.
Post automatically merged:

Andere cdi of sensor kabel los halen.
Kabel is los…..moet alleen schemaatje hebben mbt aansluiting eventueel met afstand bediening……!
Loopt nu 70 zonder sensor,maar wil schakelen tussen met en zonder sensor…….vandaar
 
Gewoon een wisselschakelaar opnemen, zie tekening hieronder.
Schakelaar naar links, ontgrensd, schakelaar naar rechts begrensd.

1693131286062.png
 
Gewoon een wisselschakelaar opnemen, zie tekening hieronder.
Schakelaar naar links, ontgrensd, schakelaar naar rechts begrensd.

View attachment 72231
Wilde eigenlijk een op afstand bediening Of een mooie kleine schakelaar goed ergens wegwerken.
Post automatically merged:

Wilde eigenlijk een op afstand bediening Of een mooie kleine schakelaar goed ergens wegwerken.
Nog bedankt voor je tekeningetje schakelaar…..
 
Last edited:
Wilde eigenlijk een op afstand bediening Of een mooie kleine schakelaar goed ergens wegwerken.
Die wisselschakelaar koop je zo mooi en zo klein jezelf wilt en plaats je ook waar je wilt.

433Mhz afstandsbedieningen met zender en ontvanger met contac(en) kun je zo kopen, let er wel op dat het contact dat geschakeld wordt een wisselschakelaar is.

Hier eentje voor nog minder dan 1 Euro, je moet enkel wat geduld hebben ;) :

https://nl.aliexpress.com/item/1005004858462358.html?spm=a2g0o.productlist.main.25.45ff5fe1FEDXZX&algo_pvid=9e0173e0-d466-4963-b8f6-bc387245541c&algo_exp_id=9e0173e0-d466-4963-b8f6-bc387245541c-12&pdp_npi=4@dis!EUR!11.96!0.87!!!12.61!!@2101f4a116931660295132501e868f!12000030775376413!sea!BE!0!A&curPageLogUid=OA45usjQhDhR
 
Die wisselschakelaar koop je zo mooi en zo klein jezelf wilt en plaats je ook waar je wilt.

433Mhz afstandsbedieningen met zender en ontvanger met contac(en) kun je zo kopen, let er wel op dat het contact dat geschakeld wordt een wisselschakelaar is.

Hier eentje voor nog minder dan 1 Euro, je moet enkel wat geduld hebben ;) :

https://nl.aliexpress.com/item/1005004858462358.html?spm=a2g0o.productlist.main.25.45ff5fe1FEDXZX&algo_pvid=9e0173e0-d466-4963-b8f6-bc387245541c&algo_exp_id=9e0173e0-d466-4963-b8f6-bc387245541c-12&pdp_npi=4@dis!EUR!11.96!0.87!!!12.61!!@2101f4a116931660295132501e868f!12000030775376413!sea!BE!0!A&curPageLogUid=OA45usjQhDhR
Deze heb ik…….!
Precies die,alleen vanmiddag ff aan het testen geweest ( niet in de scooter) maar bij deze van mij zit een regellaartje op die hem een soort van tijd schakelaar maakt……..ben het originele schemaatje kwijt misschien dat ik hem niet goed heb aangesloten,maar kon nog geen bevredigende schakeling uitvinden….?
 
Tja, hier kan ik je helaas niet mee helpen.
Een 433 Mhz afstandsbediening met een regelaartje, nooit gezien of van gehoord???

In iedergeval die AB waarna ik linkte moet de Job kunnen klaren.
Als je goed na de foto kijkt zie je bij de aansluitterminals van de ontvanger een NO en NC terminal.
Dit betekent dus dat het relais op de ontvanger een maak en verbreek contact heeft, maw een wisselschakelaar.
NO= Normaly Open = maak-contact.
NC= Normaly Closed = verbreek-contact.
Com =de centrale aansluiting van het contact.
 
Tja, hier kan ik je helaas niet mee helpen.
Een 433 Mhz afstandsbediening met een regelaartje, nooit gezien of van gehoord???

In iedergeval die AB waarna ik linkte moet de Job kunnen klaren.
Als je goed na de foto kijkt zie je bij de aansluitterminals van de ontvanger een NO en NC terminal.
Dit betekent dus dat het relais op de ontvanger een maak en verbreek contact heeft, maw een wisselschakelaar.
NO= Normaly Open = maak-contact.
NC= Normaly Closed = verbreek-contact.
Com =de centrale aansluiting van het contact.
Ga morgen in ieder geval weer ff proberen………bedankt weer voor je assist en info…..laat het je weten wat of het geworden is of gaat worden…..mocht het je interesseren…………
 
Natuurlijk interesseert ons dit.
Misschien even aangeven welke AB je gekocht hebt, detailfoto van de ontvanger printplaat, of linkje naar de webshop of foto usermanual. of iets anders.
 
Nou……..!
Hier is tie dan,vanmiddag aangesloten….vond het toch gemakkelijker met een begrenzer met AB.
Zoals gezegd vanmiddag geïnstalleerd en werkt als een jecco……….alleen klein beetje jammer dat als je start in de begrensde modus,dat je tijdens het rijden niet kan schakelen naar snel….maar goed tis alleen nodig als het moet,en dan zet je hem toch eerst uit!
Maar dit is dus wat het geworden is……..ik ben tevreden in elk geval…..!
Bedankt in elk geval voor de/alle adviezen…….en tot het volgende project……..
 

Attachments

  • IMG_0139.jpeg
    IMG_0139.jpeg
    36.4 KB · Views: 6
Ik heb er een cdi met afstandbediening op zitten kan je schakelen tussen 45 en onbegrensd , niks te zien voor de rest cdi vervangen en afstandbediening verstoppen in je kleding, loopt zo een goede 70 (65 echte km)

 
Last edited:
Ik dacht dat je er maar eenmalig 12volt erop moest zetten.. Want als dat 1 keer gebeurd is, zou de begrenzer al door gebrand zijn en dus buiten werking zijn gezet.

Ik snap dan ook het idee van die schakelaar niet.
 
Vandaag een andere vario gemonteerd met lichtere gewichtjes , proefrit gemaakt is minder snel nu , met moeite boven de 60 uit, en bergop dikke ramp,is wel chinese makelij dus ….hij gaat er terug uit , ga wel effe proberen om de gewichtjes in de originele vario te plaatsen..
 
Back
Top