This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

ervaringen met pocket pc + gps module?

Status
Not open for further replies.

Karoshi

De Zotte Belg!
Oi,

Vroeg me effe af.
Heeft er iemand ervaring (persoonlijk / professioneel) met een pocket pc icm een gps module?
Ik wil hem dus installeren in de focusss dus dan heb je gps die je als je nieuwe auto neemt netjes kan overplaatsen en je het ding nog voor andere dingen kan gebruiken...

Heb al best wat info gevonden op het web maar wou effe persoonlijke ervaringen opsnorren.

Mijn oog is gevallen op een compaq ipaq + tomtom gps module maar andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom.

Als jullie iets weten (ook nuttige links dus) dan hoor ik het graag!
 
compaq ipaq + tomtom gps module:
Werkt zeer goed, heb het zelf niet, maar ken wel iemand die het heeft en zit regelmatig met hem in de wagen.
Ik vind het zelfs heel wat gemakkelijker als een "gewoon" gps-toestel omdat je route instellen met een ipaq gewoon veel gemakkelijker gaat met dat touch screen.
En niet te vergeten natuurlijk dat het heel wat goedkoper is.

PS: wel een hint: als je dit zou gebruiken, zet dan je geluid van je ipaq af, want die stem die de wegbeschrijving geeft is zo irritant
 
Mja ik was wel van plan van met oortje te werken ofzo.
Had al ergens gelezen dat het geluid maar heel vaag + stil was...
 
Originally posted by Karoshi
Mja ik was wel van plan van met oortje te werken ofzo.
Had al ergens gelezen dat het geluid maar heel vaag + stil was...

Volume van het geluid valt best wel mee, alleen voor muziek is het natuurlijk niet echt alles, maar reden tegen een respectable 130 op een goede oude beslgische autosnelweg (nog een betonne, met andere woorden, veel lawaai) en het geluid van die ipaq kwam er toch nog boven uit.
Maar ja, oortje gaat inderdaad ook + geeft veel betere kwaliteit
 
De screenshots die ik heb bekeken van het proggie waren veelbelovend.
Lekker 3D enzo...

Heb ergens een ipaq 2210 + tomtom serial connection gezien voor 699€...

Lijkt me wel leuk "speelgoed"...
 
Kun je in Belgie wel gebruiken ja met dat verschrikkelijke wegennet en de nog ergere bewegwijzering
 
Originally posted by Arne
Kun je in Belgie wel gebruiken ja met dat verschrikkelijke wegennet en de nog ergere bewegwijzering

jij weet waar ik het over heb
Heb je er ook ervaring mee...
 
Ja, wie niet. In Nederland kan ik echt ALLES vinden met alleen een stratenboekje. Belgie is echt verschrikkelijk.....
 
Dat setje, heb ik toevallig vanmiddag net ingebouwd in een auto... en geloof mij.... een genot. Het enigste is jammer dat je het spreken van het systeem niet echt kunt integreren met een autoradio bijvoorbeeld, maar hij is echt supernauwkeurig!
 
mja een gps zelf kost al MEGA veel geld en deze kan je gewoon nog lekker gebruiken als pocket pc...

DJ: Waar heb je receiver geplaatst? Ik ga hem denk ik in mijn kofferbak vastmaken. Ik heb daar een 2de outlet voor 12v dus aan power zal ie wel geen gebrek hebben. Is de houder een beetje standvastig?

Geluid los ik op met oortje dus komt wel goed denk ik...
 
mijn pa heeft nog zo'n ding liggen.... was een van de eerste en echt belabberd nog, zonder spraak, mega lange laadtijd, van te voren de steden uploaden waar je heen zou kunnen gaan....

maar de nieuwere lijken me veelbelovender dat wel, wij hebben nu een losse gps module voor in de auto, kan je in iedere auto hangen en karren maar, die werkt super... niet goedkoop, iets van 1500 euro :S
 
tja mijne kan je ook gewoon meenemen in elke auto omdat ie bluetooth is...
Maar goed ik hoop dat het iets is tenminste. De eerste generatie bleek inderdaad kut maar ik denk dat het met deze wel losloopt want jah anders hadden ze hem nooit meer kunnen verkopen en was de lijn toch stilgelegd denk ik zo...
D.J: Wat heb je juist moeten "installeren" aan dat ding want het lijkt me toch niet zoveel werk of vergis ik me daarin...
 
Bij de installatie van dat ding, moet je dus effe de software goed instellen, stelt opzich niet veel voor. Het bluetooth princiepe werkt echt te gek. sta je binnen 10 meter van je auto in de buurt, weet je precies waar je auto staat. en verbreekt hij de bluetooth verbinding, dan blijft ie gewoon staan op de locatie waar hij het laatst verbinding heeft gehad. Dus als je je auto eens kwijt bent oid dan kun je lekker op je schermpje kijken... Maar verder echt een top dingetje !
 
Yep ik heb mijn focus gewoon overgenomen van mijn vorige firma.
Staat nu lekker op mijn eigen zaak dus kan ik hier en daar een beetje tweaken :!

D.J.: Heb je de hardware in de auto op een speciale manier moeten installeren of was het gewoon ergens instoppen en klaar...
 
Mja, wij hebben het gps ontvangertje netjes weg gedrukt (lees als, zijpaneel van kofferbak) en daarna het houdertje van PDA effe mooi ingebouwd naast radio... helaas geen pix... klant is hem al gepeerd met z'n auto :+ maar als ie weer komt zal ik wel effe fototje schieten
 
Status
Not open for further replies.