This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Ervaringen met "geïntereseerde" kopers...

leuk dat je ze email erop zet ik ga ff hem mailen en sturen dat ik een runner te koop heb kijken wat ie zegt
 
Ik heb het ook eens gehad. Ik had een wallaroo te koop gezet op marktplaats en na vele mails etc. had ik via via |( een zogenaamde koper.

Dus netjes een afspraak gemaakt via e-mail x| .

De volgende dag stopte er een vito voor de deur met zwart geblindeerde ruiten en een stapte een hele getinte :X familie uit, lees 8 man strerk.

Ze probeerde allemaal op de plaats te komen enz en maar in de buurt rondgapen. Toen wilde ze proefrit maken, en toen begon het gezeur. Hij was te duur, en er was volgens hun vanalles mis aan ed. Wat dus niet was.

Dus ik heb het ding binnen gezet en ze weggestuurt

Toen ze weg waren kwamen de buren al langs met het kenteken van de 'boes', omdat ze een hele 'getinte' familie in de buurt rond zagen kijken wat je normaal hier niet ziet in het dorp.

Wat ik probeer te vertellen is, probeer er achter te komen met wat voor personen je wilt gaan handelen en bel dus bijv. ipv het 'anonieme' internet.
 
malle neo's said:
Ik dacht dat die mensen nog met rooksignalen en oerkreten communiseerden


OMG 8P

Mja sowieso al zoon rare mail... Daar ga je toch al niet op in?
Mischien is dit de nieuwe manier van scooter pikken :S
 
Tsja even voor de duidelijkheid, de reden dat ik om zijn naam en tel nummer vroeg was omdat ik gewoon erg benieuwd was of hij die zou geven (terugbellen had ik dan zoieso niet gedaan), wel leuk om te zien hoe quasi onschuldig ze dan zeggen dat ze dat niet snappen...
 
ik heb ook een x een mailtje gekregen van iemand uit spanjeS) die clienten had die wel geinteresseerd waren om mijn mtx te kopen ik vond het maar een raar verhaal, dus ik antwoorde niet toen kreeg ik de volgende dag een mailtje met het verhaal als ik mijn mtx op de boot naar spanje zou zetten, ik eerst moest mailen, en zij dan wel ff 2000 euro naar mij over zouden maken(ook voor de verzenkosten:S)en dat ze me daarmee wel zouden vertrouwen, ik heb maar gezegd dat ik een ongeluk had gehad want het werdt mij te creapy, twordt echt steeds gekker, ze hebben weer iets nieuws ontdekt hoor. iNtErNeT
 
Ik heb het idee dat je als je een advertentie plaatst automatisch van wat oplichters vage mails krijgt over cheques sturen enzo. Ik heb een Buxy te koop staan sinds vanochtend op 2dehands, en nu al dit :X:

hello seller,
i am in deed serious in purchasing your scooter which i have been searching for so long ,
luckily i cam across it now with deep concentration in buying it.
kindly let me know your BEST OFFER.
additionally i am payin you by certified cheque.
THE FOLLOWING DETAILS BELOW WILL BE NEEDED IN GETTING THE CHEQUE FAST.
NAME...............
ADDRESS..............
POSTAL CODE..............
CITY...........
COUNTRY..............
the pics of the purchase will be well appreciative if it can be send to me .
looking forward to your advise in the future.

Maarja, ik snap ten eerste z'n hele verhaal niet en ga al zowieso m'n adres niet geven. Wat, ik reageer helemaal niet op zoiets. Vertrouw het totaal niet.
 
cker vage shit allemaal maar k hep ook nog (leuk) verhaal.....k ken een gozer hier uit de buurt die een splinternieuw rox had. Kom op sgool met dat ding en komen paar mensen bijstaan die dat wel interessant vonden. Na een tijdje vraagt een 'ali' of ie ff stukje mag rijden....hij kende die gozer wel een beetje en was zo stom om het toe te laten....ali rijdt weg en komt pas na 10 minuten ofzow trug maargoed nix aan de hand met ze rox en hij zocht er nix achter....

gozer komt die middag bij de bromfietsstalling en aerox weg WTF?! Heleboel gezeur en aangifte gedaan blalalala, bleek dat die ali ff snel naar de sleutelboer was gereden, sleutel had late namaken...

maja dan ben je ook zo lomp om dat toe te laten maargoed, ook best goed voorbeeld van hoe slim crimo's tegenwoordig zijn.....
 
Oh dan is mijn verhaal nog het ergst.. bijna opgelicht.

Had mijn SR te koop staan @ 2dehands.nl, en toen kreeg ik op een dag een e-mail van ene "Willy" uit Ierland.. die wel handel zag in mijn SR. Na een paar e-mails te hebben uitgewisselt, kwam hij met het idee om mij, handmatig via de post, een cheque te sturen van €4500, wat de kosten van de scooter, mijn moeite en verzendkosten zou moeten dekken, overgens moest ik de scooter binnen een paar dagen van ontvangst, moeten opsturen. Overige geld zou ik terug moeten storten via de bank. Ik geloofde hier natuurlijk geen bal van, en liet hem lekker lullen. Was ik op een dag even weg met een vriend van mij, belt me zus me opeens helemaal enthousiast, aangezien er een brief op tafel lag van "Willy". Ik meteen zeggen, open dat ding. En ja hoor, een cheque van €4500. Ik helemaal doorgedraaid, meteen naar huis geraced. Zelfde seconde nog naar de postbank gegaan om te kijken of ik het geld kon innen, wat natuurlijk niet kon. Me vader dus de cheque opgestuurd naar de ABN, en gewacht. Ik maar wachten en wachten op de afschriften, en tot mijn verbazing, ja.. €4500 vanuit de nationale ierse bank erbij.. nou.. je had me moeten zien. Plannen en dergelijke gemaakt.. enfin natuurlijk ging het mis. Meteen me vader naar de bank gestuurd om het geld op te nemen, en ik ondertussen lekker aan het Xboxen.. wachten op gehoor van mijn vader. En hij belde.. met slecht nieuws. Het geld was een week erna terug geboekt, het was maar crediet wat mij was toeverleent.. Aangezien afschriften een beetje achter lopen en lang duren, was het geld weggehaald evenals de cheque, door vervalsing. Als we binnen die week het geld al hadden, konden we het ook daadwerkelijk opnemen, en uitgeven. Met gevolg dat wij dus al het geld hadden moeten terugbetalen wat opgenomen zou zijn.. maargoed dat bankschriften daadwerkelijk zo laat zijn
 
Ik heb weer een nieuwe kandidaat, ik heb ook enigzins het vermoeden dat het om meneer "hoogedans" gaat... (alleen heet-ie nu ronald_van_meulen@hotmail.com)

hallo beste steven
ik ben zeer op te hoogte van u gilera runner mijn zoon heeft zijn moter
rijbewijs gehaald ik zou hem zeer graag voor hem kopen maar wilt u mij u
huistelefoon geven dan kan ik u bellen want via mijn vaste telefoon kan ik

niet 06 bellen die heb laten afsluiten voor mij kinderen



beste groeten ronald


Vriendelijk mailtje teruggestuurd dat hij maar zijn huisnummer moest geven en dat ik hem dan wel zou bellen bla, bla, bla
(was erg nieuwsgierig...)

Kreeg ik dit:

oke menneer laat het dan maar zitten want ik wil heel graag voor mijn zoon kopen die pas moter rijbewijs heeft gehaald


Daarop heb ik maar gemaild dat-ie maar moest gaan werken voor zijn geld om er een te kunnen kopen zoals alle fatsoenlijke mensen ook doen.... (kon het niet laten )

en toen kreeg ik dit:

kut voor jou want ik wou hem voor mij zoon en ik kweey niet wat je allemaal lult


Ook uitkijken dus als deze meneer een jouw brommer voor zijn zoon wil kopen...