ervaring met schakels

dna_black

DNA Rider
Dag mensen,

De zomervakantie is in zicht en voor mij betekent dat een schakelbrommer!
Ben nu bijna 17 en heb al wat scootertjes achter de rug: spirit, nitro, 2 dna's.
Het rijden met die machinetjes begint saai te worden dus dacht ik om een schakel te kopen. Heb al aardig wat huiswerk gemaakt erover dus is de vraag nu: wie van jullie heeft een buikschuiver en wat zijn de + en - punten volgens jullie.
Mijn voorkeur gaat naar de rieju rs2 en de nieuwe tzr of xpower.

Hoop dat jullie kunnen helpen om mij wat informatie bij te brengen.

greetzzz
 
Advertisement - register to remove this

ik heb zelf geen buischuiver maar een supermotard. maar vrienden van me rijden zo'n racemodel :) waar ik ook vaak op rijd.

hier me mening:

buikschuivers rijden erg lekker op hoge snelheden. remmen extreem. grote benzinetank. weinig last van wind :p , duidelijk dashbord, vaak goed blok met hoop onderdelen beschikbaar.

PERSOONLIJKE nadelen, ik vind ze niet lekker zitten. niet lekker voor lange afstanden.
lastige schakelpositie. erg zwaar ( gewichtt ). niet makkelijk handelbaar beneden 20 kmph. vind ze vaak een te dikke kont + voorkant hebben :p
 
Kritiek op RS2:

-onlogische kap-indeling, de zijkap loop helemaal door tot aan de spiegels, dus dat moet je dan ook allemaal loshalen als je bij het blok wilt komen.
-lelijk/goedkoop uitziende roosters.
-de rs2 waar ik op heb gereden voelde aan alsof er geen balansas inzat (zat er wel in), stapte er met trillende handen vanaf (en dat kwam niet door de schrik van het vermogen)
 
RMY said:
Kritiek op RS2:

-onlogische kap-indeling, de zijkap loop helemaal door tot aan de spiegels, dus dat moet je dan ook allemaal loshalen als je bij het blok wilt komen.
-lelijk/goedkoop uitziende roosters.
-de rs2 waar ik op heb gereden voelde aan alsof er geen balansas inzat (zat er wel in), stapte er met trillende handen vanaf (en dat kwam niet door de schrik van het vermogen)
Zijn er nog mensen die dezelfde mening delen als RMY want ik hoop echt dat dit geen algemeen probleem is
 
heb vanmorgen ff @ dealer (na wat zagen en klagen) een testritje gemaakt met de tzr en de rieju. Volgens mij rijdt de tzr prachtig. Dus keuze is gemaakt.
 
TzR rijdt misschien goed.
Maar de afwerking van da ding is echt lelijk.
neem bijv. die open gaten in zijkap(niet afgewerkt met roosters ofzo)
En dat frame onder dat zitje gewoon stalen buis :(
TZR rijdt misschien iets mooier dan RIEJU RS2
Maar looks vindt ik die RS2 toch wel 10 keer mooier!!
Maar aprillia RS50 vindt ik blijft meest masterlijkste buikschuiver!
Om dat ie Goed is Afgewerkt
2 goede rijeigenschappen
3 veel onderdelen :)
laterz
 
PlaYaH said:
TzR rijdt misschien goed.
Maar de afwerking van da ding is echt lelijk.
neem bijv. die open gaten in zijkap(niet afgewerkt met roosters ofzo)
En dat frame onder dat zitje gewoon stalen buis :(
TZR rijdt misschien iets mooier dan RIEJU RS2
Maar looks vindt ik die RS2 toch wel 10 keer mooier!!
Maar aprillia RS50 vindt ik blijft meest masterlijkste buikschuiver!
Om dat ie Goed is Afgewerkt
2 goede rijeigenschappen
3 veel onderdelen :)
laterz
de afwerking is persoonlijke smaak...
Roosters kan je er altijd insteken, het is dus niet dat dat ongeloofelijk veel kost! Aprillia is goed afgewerkt maar het model vind ik persoonlijk heeel lelijk, maarja das terug persoonlijke smaak.
En de onderdelen jah, ze hebben beide een am6 blok dus allebei veel onderdelen :)
 
joop timmer said:
DERBI Gpr , die keuze was bij mij snel gemaakt als ik jou was :W

Derbi spreekt mij ook niet echt aan... het model vind ik ook lelijk...
De nieuwe gpr cup 50, die is vet! maar dan zou ik nog een eindje mogen wachten tot ik hem heb :(
sorry guys im stickin' to yamaha
 
dna_black said:
de afwerking is persoonlijke smaak...
Roosters kan je er altijd insteken, het is dus niet dat dat ongeloofelijk veel kost! Aprillia is goed afgewerkt maar het model vind ik persoonlijk heeel lelijk, maarja das terug persoonlijke smaak.
En de onderdelen jah, ze hebben beide een am6 blok dus allebei veel onderdelen :)

Je koopt een schakelbrommer compleet vindt ik.
Niet dat je na de tijd nog eens met gaas de boel moet afwerken.
dus voor de looks en afwerking van de RS2 en TZR, zou ik duidelijk voor de RS2 gaan.
Ik vind ook nie dat je de RS2 en TZR met een RS50 moet vergelijken.
2 heel verschillende brommers vind ik.
Aprillie heeft looks van een Circuit racer(bolle Voorkap(kuip)
De TZR en RS2 zien er niet bepaaald uit als Circuit racers, maar meer als wegracers(Spitse voorkap wat je niet op Circuit ziet)
Dus daar heb ik me keus op gemaakt een RS50(Circuit model)
En niet de TZR en RS2 (Wegracer model)

hehe lang verhaal, maar zo denk ik erover
later :D
 
ik heb derbi gpr gehad en derbi senda, prachtige brommers schakeleen beter als am6 blok!!!

heb ook op rs50 gereden en rieju rs2. De rs50 reedt heerlijk en dr rs2 ook, alleen de rs 2 is beetje te laag vind ik en klein.
 
racer is beter dan scooter, zowiezo :)

1) schakelen => meer 'snelheidsgevoel'
2) je doet ook iets buiten alleen gaaas geven
3) je bepaald zelf je rijgedrag => race race race of chilleuuu
4) Als je tzr koopt => de grote moto's groeten je ook meestal, allesinds bij mijn rs50 doen ze het toch ( meskien door men vestje :p )
5) racer is sportiever
6) racer trekt pokke sneller op dan een scooter,
=> tune eens een scooter en een racer met dezelfde cilinder etc ... racer wint omdat hij zen toere kan kiezen bij het optrekken

7) zoveel nog dat gewoon beter is dan scooter....



nadele van racer : in begin val je een beetje veel stil omdat je de koppeling niet gewoon bent ;)
=> oefening baart kunst, en zo ben je getraind voor als je 18 of ouder bent, en een nieuwe echte moto gaat kopen.

kans om in neutral te schieten, als je slecht schakelt => als er mensen zijn ga je wel een beetje af :)

=> nadelen die niet aan de racer liggen, maar aan jezelf


=> racer heeft geen nadelen :)
 
Dujosh said:
racer is beter dan scooter, zowiezo :)

1) schakelen => meer 'snelheidsgevoel'
2) je doet ook iets buiten alleen gaaas geven
3) je bepaald zelf je rijgedrag => race race race of chilleuuu
4) Als je tzr koopt => de grote moto's groeten je ook meestal, allesinds bij mijn rs50 doen ze het toch ( meskien door men vestje :p )
5) racer is sportiever
6) racer trekt pokke sneller op dan een scooter,
=> tune eens een scooter en een racer met dezelfde cilinder etc ... racer wint omdat hij zen toere kan kiezen bij het optrekken

7) zoveel nog dat gewoon beter is dan scooter....



nadele van racer : in begin val je een beetje veel stil omdat je de koppeling niet gewoon bent ;)
=> oefening baart kunst, en zo ben je getraind voor als je 18 of ouder bent, en een nieuwe echte moto gaat kopen.

kans om in neutral te schieten, als je slecht schakelt => als er mensen zijn ga je wel een beetje af :)

=> nadelen die niet aan de racer liggen, maar aan jezelf


=> racer heeft geen nadelen :)


een racer trekt dus echt niet sneller dan een scooter he vlede keer ging k ook ff sporte met een vriend van me die heeft een rs50 die trok en reed k dus schijt :D
 
valt te zien in hoeverre de jouwe getuned is he

en is neit subjectief of shit, het is gewoon zo.

scooter is chill, maar wat doe je echt als 'rijden' ?
gas opentrekke en vooruit rijden.... is dat zoveel leuker dan schakelen ?

snelheidsgevoel => je schakelt, is net zoals bij auto, gat sneller
scooter => gas open, en hij rijdt, veel snelheidsgevoel is
dat niet veronderstel ik
ooit al eens begroet geweest door een echte moto, als je met de scooter reed ? ik denk het niet

scooter of racer, wat is het sportiefste ? ik denk wel dat je het antwoord zelf weet
dus het is niet echt subjectie,f het is gewoon een feit.

Iedern zijn smaak ok ok, maar dan nog.
Je gaat nu ni zeggen dat een machien zonder vitess sneller gaat optrekke dan een machien MET vitess, als het evenredig getuned is of opgefokt.

dus ralf, denk eerst wat na voor je iets zegt....
of zeg zelfs eens wrm het niet zo is
 
[..Martijn..] said:
Ik heb gehoord als je met n tzr in 12km in de rege rijd dat ie uitvalt en dan moet je wachte tot dat ie droog is.
Dat zal waarschijnlijk bij één tzr gebeurt zijn. Vriend van mij rijdt dagelijks 40km regen of geen regen, en nog geen problemen tot nu toe :)
 
Dujosh said:
valt te zien in hoeverre de jouwe getuned is he

en is neit subjectief of shit, het is gewoon zo.

scooter is chill, maar wat doe je echt als 'rijden' ?
gas opentrekke en vooruit rijden.... is dat zoveel leuker dan schakelen ?
ik erger me anders kapot als ik 6 keer moet schakelen om 80 te gaan oid en daarbij nog aardig moet doortrekken ook, laat 'm dan maar in 1 keer naar z'n top trekken

snelheidsgevoel => je schakelt, is net zoals bij auto, gat sneller
scooter => gas open, en hij rijdt, veel snelheidsgevoel is
dat niet veronderstel ik
hoezo gaat dat sneller, wel eens gemerkt hoe ver een auto terugvalt als je moet schakelen en de auto naast je kan door gaan ?
En snelheidsgevoel word nou niet echt bepaald door het aantal versnellingen wat je hebt ofzo


ooit al eens begroet geweest door een echte moto, als je met de scooter reed ? ik denk het niet
Neuh, idd, like I give a damn, ik wist bij m'n NSR toch wel dat zij dan een foutje maakten, was wel grappig, maar meer ook niet, voelde me er niet beter door :X

scooter of racer, wat is het sportiefste ? ik denk wel dat je het antwoord zelf weet
Probeer een scootertje maar bij te houden op korte bochten met je RS'je, ga je een aardig probleem mee krijgen.
En snelle bochten waar je het kan winnen haal je ws de snelheid niet voor :)

dus het is niet echt subjectie,f het is gewoon een feit.
je weet wat subjectief betekent ?

Iedern zijn smaak ok ok, maar dan nog.
Je gaat nu ni zeggen dat een machien zonder vitess sneller gaat optrekke dan een machien MET vitess, als het evenredig getuned is of opgefokt.
dan weet ik toch wel zeker dat die scooter sneller weg is, eenmaal op snelheid maakt het weinig uit (sprintje met m'n 15PK NSR tegen 15PK scooter, scooter was duidelijk sneller weg, daarna ging het gelijk op).

dus ralf, denk eerst wat na voor je iets zegt....
of zeg zelfs eens wrm het niet zo is
ook goed als ik het zeg ?


Vraagje: heb je wel eens op beiden gereden, want IMHO zit je gewoon onzin te brabbelen.
 
Back
Top