Jullie ervaring met motorhispania rx

Hein

Well-Known Member
Zoals de titel het al zegt,
Ik kan er een kopen maar wil weten of het wat is, ik hoorde van een vriend van me dat am6 blokken kut zijn met schakelen vanaf de 4e versnelling(dat je je voet onder de versnelling moet houden tot je koppeling los heb gelaten ofzo BlaBlaBla). Ik weet niet of dit waar is maargoed.
Post aub jullie ervaringen :)
 
Advertisement - register to remove this

dat ligt aan 2 dingen , het onderhoud ervan , en of je wel kunt schakelen , er is namelijk niks mis met de versnellingsbak , als jij netjes schakeld schakeld de moter ook goed..

kortom , het ligt niet meteen aan het blok , wel komt het net wat preciezer dan bijv. een derbi maar als je dan weer op brommers van vroeger rijdt met een trekspieschakeling dan is dit lekker schakelen..

verder is onderhoudt belangrijk , alleen al het soort olie en op de juiste tijd vervangen kan al een wereld van verschil geven. ook het schakelmechanisme moet goed zijn , dus spelingsvrij , altijd netjes gesmeerd , veel schakelpedalen zijn en worden simpelweg afgetrapt en worden slecht en daardoor schakeld ie stukken minder..

en dingen zoals de koppeling spelen ook mee , is de koppeling slecht zal het schakelen ook slechter gaan , en alleen al een slechte koppelingskabel kan er al voor zorgen dat de brommer slecht schakeld..
 
Back
Top