ervaring met schakels

Ik denk dat het vooral smaak is. Ik heb op Debi's gereden, Rieju RS2, Yamaha TZR en heb zelf een RS gehad. De Derbi vind ik persoonlijk niet zoveel aan. De Rieju vind ik een beetje iel en lijkt volledig van plastic. De TZR vind ik juist wel mooi en rijdt ook goed. De zitpositie van racers is het gaafste, die dikke tank tussen je benen en die kuip zo voor je met die meters, dat is gewoon het gaafst. Vooral als je em wat sneller maakt en je trek lekker weg, das echt het mooiste. Ikzelf zit nu op een Aprilia MX50 supermotard, rijd naar mijn mening een stuk beter dan een RS. RS zwabbert nogal, die van mij tenminste. MX heb ik gekocht omdat ie zo strak rijdt, de wegligging en het stuurkarakter. Zoals ik al zei; voor de rest is het gewoon wat je het mooiste vind.
 
Ik heb hiervoor scooters enzo gehad maar k heb nu n mtx gekocht en k was er eerst helemaal voor om n scooter te hale als k 16 ben(nog 2 jaar:( ) en k heb geschakeld en tis echt super en als k 16 ben haal k de tzr of de nieuwe derbi maare die rieju is ook mooi maar je moet t zelf wete (Y) Haal n scooter en n schakel ;)
 
heb met beide al gereden idd
dus moet ni denken dak zit te brabbelen,

en anders, moet je maar is zeggen WAT ik zit te brabbelen,
ik heb gelijk :p
punt uit
 
wat iemand mooi vind (schakel of scooter) is geheel aan zichzelf.
persoonlijk vindt ik schakel lekkerder rijden en een scooter niet veel aan, het is zo simpel. (de oorspronkelijke doelgroep is niet voor niets opa's en oma's :p:p)
Ik wilde eerst ook een TZR halen maar ik ben toch maar voor een rs indentikit 2002 gegaan. die vond ik mooier. als je de TZR neemt moet je hem wel in het zilver nemen;). ik vind het nog geen slechte keuze ook. De rs2 is namelijk zeer klein(zelfs voor mijn lengte van 165) en zit zeer KLOTE. ook zijn de kappen zo plastic en is de achterkant lelijk. voor mij zijn er maar twee echte schakels en dat zijn de RS en de TZR.:D:D
 
Mijn voorkeur gaat zowiezo uit naar SM. Ik heb nu RS gehad, ook vaker op derbi SM, RS nieuw en oud gereden, vond me HRD SM nog de beste uit alle 50cc's waar ik mee heb gereden ( niet vanwege het feit ik m had ofsow ! )
Overal goed mee te rijden, stad maar ook elders. Met me RS vond ik et nooit prettig om met me RS te gaan toeren, SM is veel chiller :D
 
schakels kunnen idd soms lastig zijn voor grotere personen.
Mijn neef is meter 90,
en die komt met zijn knieen altijd tegen de kassen van de brommer,
en kan zijn voet niet goed zetten tegen rem en schakel

maar heeft hij ook met grotere moto's....


Ik weet niet of dit bij scooters ook kan gebeuren,
ik denk het wel, maar nog niemand horen klagen daarover:)
 
Als je groot bent moet je een SM nemen ;) *denk ik dan*
K ben 1.85 (vrij gemiddeld?). Kon makkelijk op ene RS en GSM rijden met iemand achter op.
Maar iemand bij mij achterop op een Aerox reed toch niet echt lekker, te klein.
 
de enige mooie buikschuivers zijn zoals eerder gezegd de TZR en de RS, op rs heb ik geen ervaring, een TZR wel, en dat vond ik wel leuk, maar denks wel dat het na een poosje gaat vervelen en pijn doen aan je polsen, onderrug enz en zeker aan lage snelheden.
wat betreft scooter vs schakel, daar is ooit eens een chat oid over geweest ergens op een forum, de link staat in het topic van "vroeger, olskool" oid, lees dat eens ofzo ipv hier een beetje scooters met schakels te vergelijken...
het zijn 2 totaal andere werelden.
 
De mooiste buikschuiver zijn Zündapps en Kreidlers.
Zündapp ken je goed bochten mee nemen en is best snel.

Alleen moet heel je been omhoog doen om te schakelen.
 
Een super groot voordeel van een buikschuiver vind ik dat je uit de wind zit. Dat scheelt ook heel veel als het koud is of als het regent.

Het nadeel is dat wanneer je onderuit gaat je voor vele honderden euro's schade hebt.
 
Back
Top