[Nelis]
Lange Jan
EPC Low and Stretched 7T Zip
Bij deze een nieuwe page en een nieuw project!
Voor de gene die mij nog niet kennen zal ik mij nog even voorstellen.
Ik ben Niels Lamberts en woon in het Limburgse Weert .
Ik volg een studie Marketing en Management op het Gilde Opledingen in Weert.
Mijn hobbies zijn alles wat snel is en 2 wielen heeft, gamen, uitgaan en leuke dingen doen met vrienden.
Geschiedenis:
Oude project page:
http://forum.scooterforum.net/forum/f66/nelis-manston-zip-147002/
Ik ben op mijn 16e begonnen met een Aprilia Area. Daar veel aan gesleuteld en van geleerd.
In 2007 ben ik begonnen met een NRG waar ik in de eerste instantie Sbo mee wilde gaan rijden.
Dit toen niet gedaan en verder gegaan met een Zip type 1 waar ik uiteindelijk wel mee ben gaan sprinten in 2008.
Heb toen met een Manston II (22.1 pk) en een Malossi Speed (23.00 pk) gereden.
In 2009 wilde ik iets anders dan een std frampje. Toen heb ik een verlengd frame van Dennis gekocht en daarmee in 2009 gereden met de speed en de Malossi 6T "AC" die sommige nog wel kennen.
Nu weer terug naar het heden +pippi+!
Seizoen 2010 :+.
Plannen:
Heb een EPC SP 98 blok overgekocht van een mede forum lid met een Speed 7t. De bedoeling is dat dit onder het huidige frame komt . Voor de rest veranderd er weinig aan de setup tot ik een keer heb gebankt.
Doelen:
- Minimaal 23 pk
- Onder de 7.5 rijden met een 90 kilo rijder.
- Veel lol en nieuwe mensen meeten.
- Alle meetings rijden net zoals vorig jaar.
De zip staat er nu zo bij.
Nog even wat foto's van het nieuwe blok.
Kan natuurlijk niet achterblijven met de gewichts hype :+.
Uitlaat poortje.
EPC }).
Overbrenging. Beetje vliegroest van in de garage liggen.
Inlaat.
HPI vonkjes.
Ik heb ook een zip radiateur laten aanpassen door mijn vader op het werk.
Ik wilde deze in de buddy plaatsen maar de aansluitingen zaten dan in de weg van het frame. De foto's spreken voor zich denk ik .
Even een lijst van hoe de setup er nu bij staat.
Cilinder: Malossi Speed 7T EPC Tuned
Uitlaat: DPR Team
Krukas: Malossi Team 99
Carters: Zip sp 98 EPC Tuned
Carburateur: 28 mm "echte" Keihin
Vario: Polini EVO 5
Poulies: Polini EVO 134 mm.
V-snaar: Polini EVO
Koppeling: Malossi Delta clutch
Ontsteking: HPI 2005
Wig: Stage 6
Spruitstuk: Stage 6 AM6
Membraan: Malossi VL13
Luchtfilter: Malossi E13
Koppelingshuis: Malossi Wingbell
Bij deze een nieuwe page en een nieuw project!
Voor de gene die mij nog niet kennen zal ik mij nog even voorstellen.
Ik ben Niels Lamberts en woon in het Limburgse Weert .
Ik volg een studie Marketing en Management op het Gilde Opledingen in Weert.
Mijn hobbies zijn alles wat snel is en 2 wielen heeft, gamen, uitgaan en leuke dingen doen met vrienden.
Geschiedenis:
Oude project page:
http://forum.scooterforum.net/forum/f66/nelis-manston-zip-147002/
Ik ben op mijn 16e begonnen met een Aprilia Area. Daar veel aan gesleuteld en van geleerd.
In 2007 ben ik begonnen met een NRG waar ik in de eerste instantie Sbo mee wilde gaan rijden.
Dit toen niet gedaan en verder gegaan met een Zip type 1 waar ik uiteindelijk wel mee ben gaan sprinten in 2008.
Heb toen met een Manston II (22.1 pk) en een Malossi Speed (23.00 pk) gereden.
In 2009 wilde ik iets anders dan een std frampje. Toen heb ik een verlengd frame van Dennis gekocht en daarmee in 2009 gereden met de speed en de Malossi 6T "AC" die sommige nog wel kennen.
Nu weer terug naar het heden +pippi+!
Seizoen 2010 :+.
Plannen:
Heb een EPC SP 98 blok overgekocht van een mede forum lid met een Speed 7t. De bedoeling is dat dit onder het huidige frame komt . Voor de rest veranderd er weinig aan de setup tot ik een keer heb gebankt.
Doelen:
- Minimaal 23 pk
- Onder de 7.5 rijden met een 90 kilo rijder.
- Veel lol en nieuwe mensen meeten.
- Alle meetings rijden net zoals vorig jaar.
De zip staat er nu zo bij.
Nog even wat foto's van het nieuwe blok.
Kan natuurlijk niet achterblijven met de gewichts hype :+.
Uitlaat poortje.
EPC }).
Overbrenging. Beetje vliegroest van in de garage liggen.
Inlaat.
HPI vonkjes.
Ik heb ook een zip radiateur laten aanpassen door mijn vader op het werk.
Ik wilde deze in de buddy plaatsen maar de aansluitingen zaten dan in de weg van het frame. De foto's spreken voor zich denk ik .
Even een lijst van hoe de setup er nu bij staat.
Cilinder: Malossi Speed 7T EPC Tuned
Uitlaat: DPR Team
Krukas: Malossi Team 99
Carters: Zip sp 98 EPC Tuned
Carburateur: 28 mm "echte" Keihin
Vario: Polini EVO 5
Poulies: Polini EVO 134 mm.
V-snaar: Polini EVO
Koppeling: Malossi Delta clutch
Ontsteking: HPI 2005
Wig: Stage 6
Spruitstuk: Stage 6 AM6
Membraan: Malossi VL13
Luchtfilter: Malossi E13
Koppelingshuis: Malossi Wingbell
Last edited: