Elektrische start kapot

UndercoverNL

Active Member
Een goedenavond,
weer eens een vraagje over de dr70 aerox, zoals sommige al wiste, werkt de elektrische start niet, maar het is een apart gevalletje, want de relay klikt wel, en de kabel is ook inorde, want heb er al 2 geprobeerd, en ook de startmotor zelf heb ik al 3 verschillende van geprobeerd.

Er zit een gloednieuwe accu in van 0 kilometer oud in, helemaal opgeladen. Dus dit zal het probleem ook niet zijn.

Dus volgens mij is het enige wat dan overblijft ergens een kabelbreuk in de kabelboom, maar heb ik dat correct of is er nog iets wat ik kan checken? En hoe kan ik eventueel met de multimeter checken of er (genoeg) stroom bij de startmotor aankomt?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Wat gebeurd er wanneer je de twee dikke draden bij je startrelais met elkaar kortsluit?
niks, attands, ik heb een kabel in de connector gestopt tussen de 2 dikke draden, in plaats van de startrelais zeg maar, en dan gebeurde er niks

Voor kabel doormeten met weerstandsmeting.

Zou eens een + en een - aansluiten op de startmotor en zien of deze het doet.
heb zowel de massa als de startmotor kabel doorgemeten en er zit geen breuk in.
 
niks, attands, ik heb een kabel in de connector gestopt tussen de 2 dikke draden, in plaats van de startrelais zeg maar, en dan gebeurde er niks
heb zowel de massa als de startmotor kabel doorgemeten en er zit geen breuk in.

Als:
  • De accu in orde is en
  • de dikke rode draad tussen de plus-pool van de accu en het startrelais in orde is en
  • de andere dikke rode draad tussen het startrelais en de startmotor in orde is en
  • de dikke zwarte draad tussen de startmotor/motorblok en de min-pool van de accu in orde is en
  • er een draadverbinding tussen de twee dikke rode draden van je startrelais connector zit.
Dan hoort je startmotor te draaien, zo niet, is je startmotor defect.
 
Als:
  • De accu in orde is en
  • de dikke rode draad tussen de plus-pool van de accu en het startrelais in orde is en
  • de andere dikke rode draad tussen het startrelais en de startmotor in orde is en
  • de dikke zwarte draad tussen de startmotor/motorblok en de min-pool van de accu in orde is en
  • er een draadverbinding tussen de twee dikke rode draden van je startrelais connector zit.
Dan hoort je startmotor te draaien, zo niet, is je startmotor defect.
mm, dus de startmotor moet ook met de massa verbonden zijn? wat ik namelijk had geprobeerd is gewoon een andere startmotor met de kabel verbinden en dan kijken of hij het deed, terwijl ik de massa kabel gewoon aan het blok liet. Dat zou dan het aller laatste zijn wat ik me kan bedenken.
 
Back
Top