Elektrische start doet het niet na accu er in en uitgehaald te hebben

JV_010

Member
Goede middag, ik ben nieuw op dit forum dus als ik wat vergeten ben te melden hoor ik het graag. Na gisteren mijn accu op te laden die gewoon vol bleek te zijn maar zwak was door ouderdom heb ik hem terug gemonteerd al gelijk merkte ik dat mijn scooter opeens niet meer starten via elektrische start kick doet t en de boogie geeft gewoon stroom ( dop afgehaald en geluisterd) nu zit ik met vragen ik hoop dat iemand mij kan helpen. Gaat om een Piaggio Zip 2014 model niks mis mee geweest. Na t kicken en 10 min gereden te hebben deed de elektrische start het gewoon toen de motor warm was.

Mvg, JV
 
Advertisement - register to remove this

Je accu is overleden. Een loodzuur accu is eigenlijk al versleten wanneer hij compleet ontladen is geweest laat staan een oudere accu. Dan kan hij maar heel kort energie vast houden. Daarom start hij wel als je na het rijden probeert.

Accu vervangen.
 
Je accu is overleden. Een loodzuur accu is eigenlijk al versleten wanneer hij compleet ontladen is geweest laat staan een oudere accu. Dan kan hij maar heel kort energie vast houden. Daarom start hij wel als je na het rijden probeert.

Accu vervangen.
Top dankjewel voor deze info, zou ik die bestellen of bij een dealer halen en is er nog 1 specifiek merk of een accu die jij aanraad? En zelf monteren is niet lastig toch ? En gereed maken? Ik ben niet de handigste maar dat moet me wel lukken.
Post automatically merged:

Je accu is overleden. Een loodzuur accu is eigenlijk al versleten wanneer hij compleet ontladen is geweest laat staan een oudere accu. Dan kan hij maar heel kort energie vast houden. Daarom start hij wel als je na het rijden probeert.

Accu vervangen.
En ik heb vanmiddag ook mijn luchtfilter schoon gemaakt hij zat aardig vol met olie en er lagen altijd druppels als ik s middags weer weg reed na t slapen Is dit normaal ? Of is er wat mis?
 
Ga naar een scooterdealer.
Deze kan je, op basis van merk en type, de juiste accu geven voor jou scooter.
Vraag wel om een gel-accu.
Deze zijn onderhoudsvrij en gaan lang mee.
Neem een merkloze.
Ben je voor 2 of 3 tientjes klaar.
Vervangen is makkelijk zelf te doen.
Je hebt de accu er al eens uitgehaald, dus dat moet geen probleem zijn...
In principe zijn de accu's opgeladen wanneer je deze aanschaft, maar dit is waarschijnlijk geen 100%.
Zou wel een minuutje of 15 gaan rijden met de nieuwe accu, zodat deze goed opgeladen wordt.
 
Ik zou gewoon bij de dealer gaan.
Deze kent de maten van de accu, het aantal Ampere/uren (Ah) en de plus- en minpool bezetting van jouw betreffende scooter.

Ga je hem ergens anders kopen/bestellen, zorg dat je bovenvermelde zaken weet en indien je hem koopt in een fysieke zaak, neem de accu gewoon mee.

Inbouwen is geen Rocket Science, je schreef toch, in je de titel van dit draadje, dat je de accu reeds uit en ingebouwd hebt!

Een onderhoudsvrije accu is reeds met zuur of gel gevuld.
Een standaard accu vul je zo:


Edit: Dit was even een dubbel met @gcs100 .
 
Ik zou gewoon bij de dealer gaan.
Deze kent de maten van de accu, het aantal Ampere/uren (Ah) en de plus- en minpool bezetting van jouw betreffende scooter.

Ga je hem ergens anders kopen/bestellen, zorg dat je bovenvermelde zaken weet en indien je hem koopt in een fysieke zaak, neem de accu gewoon mee.

Inbouwen is geen Rocket Science, je schreef toch, in je de titel van dit draadje, dat je de accu reeds uit en ingebouwd hebt!

Een onderhoudsvrije accu is reeds met zuur of gel gevuld.
Een standaard accu vul je zo:

2 zielen, 1 gedachte..................!!!
 
Dan is er vermoedelijk een probleem met je carterventilatie als er heel veel olie in je luchtfilterhuis komt.

Ben zelf echter niet bekend met het systeem bij de zip dus misschien dat iemand kan helpen?
 
Ik zou gewoon bij de dealer gaan.
Deze kent de maten van de accu, het aantal Ampere/uren (Ah) en de plus- en minpool bezetting van jouw betreffende scooter.

Ga je hem ergens anders kopen/bestellen, zorg dat je bovenvermelde zaken weet en indien je hem koopt in een fysieke zaak, neem de accu gewoon mee.

Inbouwen is geen Rocket Science, je schreef toch, in je de titel van dit draadje, dat je de accu reeds uit en ingebouwd hebt!

Een onderhoudsvrije accu is reeds met zuur of gel gevuld.
Een standaard accu vul je zo:


Edit: Dit was even een dubbel met @gcs100 .
Dat Youtube filmpje is van 2013, ik had gelezen dat er in de EU na 1-2-2021 geen accu meer open geleverd mag worden die je kan vullen. zie linkje
 
Dan is er vermoedelijk een probleem met je carterventilatie als er heel veel olie in je luchtfilterhuis komt.

Ben zelf echter niet bekend met het systeem bij de zip dus misschien dat iemand kan helpen?
De scooter is wel schuin gehouden en ik heb net gekeken en zit nu geen olie meer. Ook na t rijden
 
Na de accu vervangen te hebben starten die goed motor was wel nog warm maar starten, nu na werk probeer ik hem te starten na de regen en er gebeurd niks ook kickstart werkt slecht en zie alleen me licht heel licht branden wanneer ik kick. Kan iemand mij helpen, ligt dit aan de choke aangezien ik bij een koude motor ook heel zacht en haperend weg rij of ligt dit ergens anders aan ?
Mvg, JV
 
Heb je de accu ook opgeladen? Je accu laad ook tijdens rijden op maar dat duurt wel ff voor die helemaal vol is he. Ja en dat ie moelijk start kan zo veel oorzaken hebben natuurlijk. Zou eens beginnen met een onderhoudsbeurtje
 
Heb je de accu ook opgeladen? Je accu laad ook tijdens rijden op maar dat duurt wel ff voor die helemaal vol is he. Ja en dat ie moelijk start kan zo veel oorzaken hebben natuurlijk. Zou eens beginnen met een onderhoudsbeurtje
Accu is voor me opgeladen bij de dealer, na regen starten die altijd lastig en bij een paar keer kicken was dat altijd opgelost. Nu opeens veel moeite en dat begon allemaal nadat ik een doekje door mijn accu vak en accu er uit had gehaald.
Post automatically merged:

Accu is voor me opgeladen bij de dealer, na regen starten die altijd lastig en bij een paar keer kicken was dat altijd opgelost. Nu opeens veel moeite en dat begon allemaal nadat ik een doekje door mijn accu vak en accu er uit had gehaald.
Scooter nog steeds niet gestart na anderhalf uur bezig geweest en richting huis gelopen te hebben.
 
Een droog doekje hoop ik? Anders heb je misschien wel een flinke kortsluiting gemaakt. Check je zekering eens
Hij was niet droog maar ook niet nat gwn gedept in t water om stof weg te halen en alleen in het ( doosje om t zo te noemen) van de accu geweest niet aan de zekeringen gezeten. En dan zou die toch ook niet moeten starten bij een warme motor?
Post automatically merged:

Een droog doekje hoop ik? Anders heb je misschien wel een flinke kortsluiting gemaakt. Check je zekering eens
En hoe controleer ik mijn zekering?
Post automatically merged:

Een droog doekje hoop ik? Anders heb je misschien wel een flinke kortsluiting gemaakt. Check je zekering eens
Mijn toeter en knipperlichten doen t wel, als ik m eenmaal gestart heb ook doet mijn achterlicht en voorlicht t knipperend als ik hem wil starten.
 
Last edited:
Mijn toeter en knipperlichten doen t wel, als ik m eenmaal gestart heb ook doet mijn achterlicht en voorlicht t knipperend als ik hem wil starten.
Heb je de accuklemmen schoongemaakt ?
Nee...?
Dan de binnenkant opschuren en invetten met vaseline.
 

Attachments

  • accuklem-zekeringhouder-b287.jpg
    accuklem-zekeringhouder-b287.jpg
    38.8 KB · Views: 3
  • Vaseline.jpg
    Vaseline.jpg
    33.1 KB · Views: 3
Back
Top