Elektrische choke probleem

Hallo allemaal, ik heb sinds kort een het probleem met mijn piaggio zip 4t. Wanneer de choke aangaat gaat mijn scooter in enorm hoge toeren en moet ik de achterrem inhouden zodat ik niet vooruit ga. Wanneer de choke afslaat loopt de scooter weer netjes stationair. Kan ik op een of andere manier de choke ook afstellen?

Extra info: De carburateur is laatst schoongemaakt, er zit een sproeier 75 in (met sproeier 78 verzuipt hij na enige tijd) en er is geen valse lucht bij het spruitstuk.
 
Advertisement - register to remove this

Met netjes stationair bedoel ik dat hij niet uitvalt en dat ik ook niet vooruit ga. Hier en daar gaan de toeren wel heel even omhoog en/of omlaag (maar verder niet hinderlijk). Hiervoor heb ik gecontroleerd of ik geen valse lucht heb bij het spruitstuk maar dat was niet het geval.

Wanneer ik mijn stationairschroef terug draai los ik het probleem van de choke inderdaad op, maar wanneer de choke uitgaat valt hij vrijwel meteen uit.
 
Dennis,

Rond de E-choke zit een O-ring die ervoor moet zorgen dat er geen valse lucht getrokken wordt langs de behuizing van de E-choke en de wand van de carburateur waar de choke in schuift.
Ik krijg de indruk dat langs deze chokebehuizing valse lucht wordt meegetrokken zolang de plunjer van de E-choke het gaatje van het verrijkingskanaaltje niet heeft afgesloten.
Dus even controleren of deze O-ring nog aanwezig is en zich nog in goede staat bevindt zodat hij goed afsluit.
 
Back
Top