This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

eBay betalingen via PayPal

Ben

Retired
Ik snap iets niet... Hoet zit het nou PRECIES met betalingen via eBay met PayPal ? Ik heb 3 objecten gewonnen.

- ERTL 1:18 The Dukes of Hazzard , General Lee
ERTL 1:18 The Dukes of Hazzard , Roscoe politie auto
US $68.90 = €47,38

- ERTL 1:18 The Fast and The Furious : Tokyo Drift , NISMO Mustang
ERTL 1:18 2 Fast 2 Furious , Toyota Supra
US $114.98 = €79,07

- ERTL 1:18 The Fast and The Furious , Dodge Charger
US $71.99 = €49,50

Alles incl. verzendkosten.

( Ja , ik verzamel schaalmodellen uit vooral films etc. )

Maar , er is €53,83 van mijn bank afgeschreven , maar geen een bedrag komt overeen ( omgerekend naar € ) ? :?

Ik heb 2 items van die minder zijn ( in € ) , en 1 die meer is. Lijkt me sterk dat ze die van meer , minder afschrijven... En vind het raar dat ze er meer afhalen bij de beiden minder bedragen...

Dus mijn vraag is , vraagt eBay om een klein extra centje , of PayPal ? Of Naaierij ? Wat me stug lijkt omdat het toch een heel betrowbaar en goed betaal middel is. :?
 
welke wisselkoers gebruik jij?
Want paypal heeft zn eigen wisselkoers.
Dat zie je in je betalingsscherm
 
Inderdaad, de PayPal wisselkoers komt sowieso niet overeen met de koers die GWK aangeeft op de site. (Mocht je daarvan uit zijn gegaan.)
 
Nope, dat scheelt soms best veel, maar er zal tochwel iets van object id bijstaan?
 
Hoebedoel je opject id ?

Over die koersen... Die moeten toch over de hele wereld hetzelfde moeten zijn ? Ander betaal je in Zweden bijv €20,- , en hier in NL €25,- voor hetzelfde object... :?
 
Hoebedoel je opject id ?

Over die koersen... Die moeten toch over de hele wereld hetzelfde moeten zijn ? Ander betaal je in Zweden bijv €20,- , en hier in NL €25,- voor hetzelfde object... :?

De koersen zijn hetzelfde in verschillende landen alleen ze verschillen van wisselkoersen.nl, dat kwam volges mij omdat Paypal een paar cent rekent voor het omwisselen van valutas Bas bedoelt of je niet een object ID ziet bij die afschrijving van je bank, dan weet je om welk product t gaat
 
Lees dit topic nog eens door, alle vragen worden al beantwoord. Object ID is natuurlijk de identificatie van het object, dus een uniek nummer zodat je kan herleiden welk object het is.
 
Geld verdienen heet dat

:?


Ohh , nee dat niet... Helaas. Alle wie ( PayPal ) , en hoeveel...

// edit ; @ Hans : http://www.travelex.com/nl/personal/converter.asp?content=cnv&lang=NLD hopelijk klopt deze wel. :W
 
Als je met paypal de betaling gaat maken dan krijg je in je bevestigings scherm de euro waarde te zien , waar je verolgens mee accoord gaat.

Blijkbaar lees je dus niet goed en had je makkelijk afgezet kunnen worden.

En ze doen hetzelfde als elk willekeurig wisselkantoor
 

Ik zie enkel de Dollars. Ik koop immers alleen op de Amerikaanse versie van eBay Ik moet enkel zelf selecteren welke land het naar toe moet , dan berekend eBay voor mij het geld , dat typ ik in , en klaar. Dan moet ik naar PayPal , om de boel te dokken.

Ik zet btw niet eerst geld op me PayPal , en dán betaal ik. Ik betaal gewoon , met USD $ / € / ponden 00,00 op me PayPal rekenging , en dan wordt het een kleine week later pas van mijn Postbank rekening afgehaald. Dus ik kan niet via PayPal zelf omrekenen. Het duurt godsziekelijk lang voordat ik geld op mijn Paypal accout heb staan van me Postbank rekening... Daarom betaal ik zó.
 
Gebruik voor de gein eens de Nederlandse versie van Ebay en zoek Wereldwijd. Dan staan er 2 bedragen, 1 in de valuta van het land van herkomst en in Euro's.
 

Kijk de volgende keer nou maar goed op het scherm.

In het scherm waar je de object info ziet van paypal en je je betaalkeuze kan selecteren. ( creditcard of van je betaalrekening )

Daar zie je ergens in het klein hoeveel euro's het bedrag is.

Ik koop zelf ook met regelmaat over de hele wereld spullen. Dus ik verzin het niet.