This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Duidelijkheid over: Van AC naar LC piaggio...

Mark@Typhoon

Old member
Hey mensen,

Ik wil toch eens duidelijkheid krijgen..

Er wordt altijd wel HEEL erg snel gezegt: Koop een LC blok.. Tuurlijk dit is erg handig enzo maar als je van je AC blokje een LC blok kan maken is t wel erg leuk om te doen

Wat is nou verschillend aan een PIA AC en een PIA LC blokje?

Is t enige verschil dat er in een LC blokje een waterpomp zit?

Zit in beide carters zeg maar waterkanalen??

Want als ik naar mijn blok kijk en naar dat van Boyd (beide blokjes uot zelfde jaar) ze zijn precies t zelfde.. vrijwel alles alleen is mijn blok luchtgekoeld..

Wat is dan nog t grootste probleem dat je je AC carter niet LC kan maken? Een waterpompje die in je cater zit kan je zo kopen..

Thanx alvast voor de reacties



Mark
 
als beide blokken hetzelfde zijn, dan zou ik zeggen:

koop dat waterpomp setje en probeer het erin te bouwen....

Dat setje was 12 euro dacht ik, dus het proberen waard toch?
 
De enige vraag die ik dan heb; zitten er extra uitsparingen in A.C.-carters?

Een L.C. heeft een dubbel gelagerde pompas, en de lagers zijn geborgd met een soort spanring [mensen die zich hier nix bij voor kunnen stellen; denk aan een circlip]... Hier zijn die uitsparingen voor nodig...

Ik vraag me dat af, omdat een Typhoon eerder op de markt was dan NRG/NTT, waardoor in '95 een modificatie aan het carter kan zijn geweest...

Ik denk dat in jouw geval [Typhoon >2000] de uitsparingen gewoon aanwezig zijn, en het geen enkel probleem oplevert...
 
Originally posted by Thomas
als beide blokken hetzelfde zijn, dan zou ik zeggen:

koop dat waterpomp setje en probeer het erin te bouwen....

Dat setje was 12 euro dacht ik, dus het proberen waard toch?

Mja kan alles proberen.. Maar heb liever eerst duidelijkheid.. Aan de buitenkant is t precies t zelfde.. vraag me alleen af of t aan de binnenkant precies t zelfde is???
 

Kijk aan deze info heb ik al wat thanx Bartje Mja ik denk zelf dat t wel gaat lukken.. zou wel erg leuk zijn.. bespaard me toch weer wat cash die ik aan parts kan uitgeven + Ik kan me eigen blokje behouden
 
mark, die ringen, dat zijn volgens mij die dingen die bij mij ook zo klote los kwamen, weet je wel, waar we mee zaten te kutten met die tang en die schroevendraaiertjes.
 
Originally posted by B-100
mark, die ringen, dat zijn volgens mij die dingen die bij mij ook zo klote los kwamen, weet je wel, waar we mee zaten te kutten met die tang en die schroevendraaiertjes.

Nee dat is iets anders.. zei hebben t over een pen????
 
duidelijk

ok mark , ik weet niet of je wel eens een lc en ac carter uit elkaar hebt gehad , maar het grootste verschil zit em er in dat bij je ac blok een pen in het linker carterhelft zit.
bij mijn weten zit standaart hier je oliepomp op.

Bij een lc carter zit hier een gat in met een uitsparing voor een zege ring , die de (lagers van de waterpomp) en in zijn geheel de water pomp op zijn plaats houd.
van buiten af gekeken heb je dus bij linker helft van een lc carter tandwieltje op de as ->zege ring->2 lagers->keering->schoep om water rond te pompen!
als je de carter helften nu op elkaar zet komt het ''schoepje'' in het rechter carter helft , hier zit bij een lc carter een 14mm gat in en bij ac is deze dicht!

hoewel ik hier vaak even op het forum kijk post ik hier bijna nooit wat , dus als ik iets niet goed heb gedaan SORRY

ik weet zelfs niet eens hoe ik een plaatje erbij kan zetten.
dus mark als je pics moet hebben TELL ME.
 
sorry mark maar op de een of andere manier kan ik niet mailen naar hotmail adressen.

iemand anders?
die ze dan ook even hier kan posten.
 
als je de oliepomp verwijderd zie je erachter in het carter een asje zitten.als die in een mercedes-sterachtigding zit kan je je waterkoeling vergeten met dat carter.als je geen mercedesster ziet, zou je er een asje met lagers in kunnen zetten.

aan de korte carterzijde zie je in de uitsparing waar het schoep in valt.in het midden van die (ronde) uitsparing komt een gat met daarin een buisje die het water aanvoert dat van de radiator afkomt. zo was het dacht ik

p.s. ik moest voor mijn typhoon wel een ander blok gaan kopen:'(
 
Originally posted by joophans
wat wimpie zegt klopt precies.
nu alleen nog even de pics erbij en dan is dit voor altijd duidelijk voor iedereen


check pm joophans, ik heb je mail adres doorgestuurd dan zal ik ze on line plaatsen als je ze mailt