DSB Bank

En Dirk zelf dan... Zo ineens uit de Quote500, dat is natuurlijk nog het meest vervelende :+ Een geschat vermogen van 298 miljoen (waarvan 250 miljoen in de DSB bank zat), de rest zat/zit in DSB beheer, en daarvan is nu de vraag wat ermee gaat gebeuren. Het enige wat hij mag houden is zn huis en........ jawel 100.000 Euro die op de DSB bank stond :p

Hij heeft wel wat meer dan een ton en dat huis van hem hoor..... Die gasten houden altijd rekening met het ergste. Huisje hier, miljoentje daar... Je kent het wel. :+
 
De Rabobank is wel de laatste bank die omvalt met iets van 150 miljard aan spaar te goeden:p

maar veel daarvan is belegd en niet direct beschikbaar bij een "run for the bank", ik geloof dat maar 20% daarvan ook daadwerkelijk liquiditeit is dat beschikbaar is voor uitkering, geen enkele bank kan dus in een keer al het "spaargeld" uitkeren. enige verschil is dat Rabo zeker overheid steun zal krijgen

wel raar dat geen enkele andere bank steun gaf aan DSB, met 100 miljoen was de bank "gered" geweest en nu kost het de banken onder elkaar 1 miljard waaronder de Rabo 400 miljoen.
 
Als ze DSB niet failliet hadden laten gaan had het de andere banken ook veel geld gekost.
Denk aan alle claimen. ;)

Verder kost het de Rabobank nu geen 400 miljoen hoor. Weet je wel hoeveel klanten ze extra krijgen? Op m'n stage hebben we bijna een stormloop van gedupeerde DSB klanten.
En daarbij krijgen ze ook nog veel gratis hypotheken. :)

En alle mensen die een lening hadden via DSB/Frisia die moeten dat evengoed terug betalen.
Dat geld wordt ook allemaal verdeeld.

Mja, we zitten nu wel met 1300 werklozen en straks 2000.... En veel daarvan hier in de regio... Lekker als ik straks ook een baan wil gaan zoeken in de sector waar deze mensen ook vandaan kwamen. :+ En nu mogen we eerst nog even een tijdje hun uitkeringen gaan betalen....
 
als korte termijn overbrugging, enkel zal het dan nog niet goed gekomen omdat het klanten vertrouwen gewoon weg is. daarom stond het ook "tussenhaakjes":)

Die 100 mil was absoluut niet bedoeld als korte termijn overbrugging. Die 100 mil maakte deel uit van een dubieus en zeer risicovol plan waarbij vermogens van klanten worden omgezet in aandelen. Als DSB ontdooit zijn binnen een uur de rekeningen geplundert en is de staat 100 mil armer.

http://www.volkskrant.nl/economie/article1304564.ece/DSB_vraagt_Bos_om_lening_van_100_miljoen
 
DSB :

Door Satan Beduveld
De Surinaamse Bank
Door Scheringa Belazerd
Dubieuze Schurken Bende
Dag Saldo Bye
Dat Smaakt Bitter
Door Sloeber Berooid
Dirk Sterkte en Bedankt
Door Stommiteiten Bankroet
De Sukkels Betalen
DagobertDuck Spaart Beter
Die Slikt Bankbiljetten
De Sperma Bank
Door Scheringa Bedrogen
Door Scheringa Bedonderd
De Smerige Bank
Deutsche Sicherheits Bank
Delusional Selfish Bastards
De Snelle Beroving
Dromen Sijn Bedrog
De Stervende Bank
De Slimme Belg
Domme Sadist Bedankt
Droog Broodje Shoarma
Dronken Sneltram Bestuurder
Da's Stevig Balen
Door Staat Bankroet
Dirk Scheringa Baalt
Dirkie Snij Bank
Dirk's Sjoel Bak
Duitse Sex Boerderij
De Startende Bedelaar
Door Schijtbeleid Bankroet
Dirk's Scheinheilige Bende
Die Schijnheilige Bavianen
De Shit Bank
Delftse Shoarma Bar
De Schulden Blijven
Down Syndroom Bank
Doei Spaar Beleggingen
Die Schilderijen Blijven!
Dolle Scheringa Bullshit
Dronken Swaffelende Bankbeheerder
Die Slimmerik Baalt
DJ Sven is Briljant
Diepvries Spruitjes Bedrijf
Dirk Sluwe Boef
Doorzichtige Schijnheilige Bedrieger
Door Schulden Beroemd
Dikke Shit Bedoeling
De Stelende Boef
Dropmunten Smaken Beter
De Sneuvelende Bank
Doei Spaarcentjes Bank
Doekoes Smelten als Boter
Dirk's Schijt Bedrijf
Door Schande Beroemd
Dirk's Sjoemel Bedrijf
Dirk's Salaris Bevroren
Door Scheringa Bankroet
Door Sukkels Bankroet
Daar Stonden Bedragen!
De Slechte Bedriegers
Definitief Super Bankroet
De Sombere Burgers
De Sinterklaas Bank
De Sesamstraat Bank
Dure Stront Broek
Dirk Schijt Bagger
Druipende Sla Blaadjes
De Sociale Boeven
Dirk Scheringa Bedankt!
Dirk's Slachtoffer Bolwerk
Dikke Schulden Bank
Dikke Shit Bank
Dope Shit Bassie
De Schijt Bank
Door Slecht Beleid
De Staat Betaalt
Dat Scheelt Bijen
Dag Spaargeld en Beleggingen
Don Scheringa Boevenbende
Doof Stom Blind
Doperwten Spinazie Bospeen
De Schulden Blijven
Duitse Schnitzel Bakker
De Sorry Bank
Dirk Scheringa Bank (....)

Sommige :W's !
 
Wil je me kaartje? En heb je al een studentenrekening? Krijg je van mij zo'n mooie groene bank! *D

Ik zit ook al bij de rabo hahahaha.

Ach ik hoorde net dat DSB Beheer ook ging vallen volgens Scheringa. Dus ben nu wel heel benieuwd hoe het met AZ e.d. verder gaat:D:D

En ik denk ook niet dat Dirkie te klagen heeft hoor, even dramatisch laten klinken dat hij alleen zijn huis nog heeft.....

Ik ben echt benieuwd wat hij allemaal gaat doen, het is echt een 'vechter' heeft hij laten zien.
 
En Dirk zelf dan... Zo ineens uit de Quote500, dat is natuurlijk nog het meest vervelende :+ Een geschat vermogen van 298 miljoen (waarvan 250 miljoen in de DSB bank zat), de rest zat/zit in DSB beheer, en daarvan is nu de vraag wat ermee gaat gebeuren. Het enige wat hij mag houden is zn huis en........ jawel 100.000 Euro die op de DSB bank stond :p

Als we hem mogen geloven gisteravond in Pauw en Witteman is hij alles kwijt.. DSB Beheer (failliet), de bank (ontslagen/failliet), AZ kwijt, zijn museum moet worden verkocht om DSB beheer te betalen en allerlei andere dingen.. Het enige wat hij zelf houdt is zijn huis, zijn tweede huis in NL en zijn vakantiehuis in Spanje, deze moet hij dan verkopen om van te leven.. Die 100.000 euro ging hij terug storten op de DSB bank, om op deze manier net zo gedupeert/onzeker te zijn als de klanten van DSB

http://pauwenwitteman.vara.nl/
 
maar veel daarvan is belegd en niet direct beschikbaar bij een "run for the bank", ik geloof dat maar 20% daarvan ook daadwerkelijk liquiditeit is dat beschikbaar is voor uitkering

meen dat 8 % verplicht is, en de banken niet veel meer dan dat hebben ook.
 
dirka.jpg
 
Als we hem mogen geloven gisteravond in Pauw en Witteman is hij alles kwijt.. DSB Beheer (failliet), de bank (ontslagen/failliet), AZ kwijt, zijn museum moet worden verkocht om DSB beheer te betalen en allerlei andere dingen.. Het enige wat hij zelf houdt is zijn huis, zijn tweede huis in NL en zijn vakantiehuis in Spanje, deze moet hij dan verkopen om van te leven.. Die 100.000 euro ging hij terug storten op de DSB bank, om op deze manier net zo gedupeert/onzeker te zijn als de klanten van DSB

http://pauwenwitteman.vara.nl/

Weet je wel hoeveel zijn huis alleen al waard is? :p

Hij heeft zelfs zo'n draaiplateau voor ze auto's hoorde ik vanmiddag. :p
 
Dit klopt, mij staat bij dat rabo rond de 10% aan houdt.

8% is inderdaad het minimum. Maar de meeste banken zitten (of zaten er wss) wel ruim boven.

Dus als een bank 100000000 (100 miljoen) aan leningen/hypotheken heeft uitstaan dan hoeft deze bank maar 8000000 (8 miljoen) aan vermogen te bezitten.
 
Back
Top