DSB Bank

Ik zeg niet iets wat heel ingewikkeld is toch? Probeer alleen wat extra info te verschaffen. Mocht het om activa en passiva gaan waar je het niet meer volgt:
kort door de bocht: activa=bezittingen van een bedrijf, zoals een pand, wagenpark, debiteuren(vorderingen) en liquide middelen(geld, banksaldo). Passiva zijn schulden die een bedrijf heeft, waaronder aandelenvermogen(schuld aan de eigenaar), crediteuren(vorderingen die mensen op jou hebben) en dergelijke.
 
Als eerste werd ik helemaal knettergek van de propoganda op de beeldbuis in opdracht van DS Beheer. Moreel absoluut niet acceptabel wat mij betreft. De werkelijke gang van zaken met koopsompolissen is mij niet bekend. Ik ken deze contracten niet. Maar het blijkt dat bij iedere bank een bepaald percentage in zijn portefeuille bestaat uit risico/aggressieve verkoop producten.

Het geintje dat Lakeman heeft gemaakt is daarbij imho ook niet acceptabel. Hij heeft iedere mogelijkheid weggenomen om er met zo min mogelijk schade uit te komen door het initieren van een bankrun. Hij had moeten weten dat iemand met zijn status in staat is om volgelingen te creeren. Als er eenmaal een bakrun komt worden er veel mogelijkheden tot herstel weggestreept.

Gister Bij Pauw & Witteman stelde Pauw een vraag aan de woordvoerder van DSB. Werkelijk prachtig.

Pauw: Stelde een vraag die hij kennelijk voor de tweede keer stelde.
Woordvoerster: Zegt dat Pauw oud wordt omdat hij de vraag gister ook al heeft gesteld.
Pauw: Zegt, ja maar gisteren was ook ook al niet tevreden over je antwoorden, dus ik stel hem gewoon maar nog een keer. :winner:

Een woordvoerster die haar zinnen begint met, "Ja, weet je", en haar oproepen grond op kennnelijk non-kennis is erg kansloos.

Wat ik persoonlijk belangrijker vind is dat deze geberutenis deel uit maakt van een groter plaatje. De burger is jarenlang slachtoffer geweest van banken die moreel juist of zelfs onjuist goed geld VERDIENEN aan klanten. Hoe je het wendt of keert, je moet aangesloten zijn bij een bank om je betalingen te kunnen verrichten, met of zonder krediet.

Als een geprivatiseerde bank op z'n gat dreigt te gaan heeft deze de mogelijkheid tot staatsteun. Waar komt dit geld vandaan? Onder andere bij de burger. Kennelijk zijn wij marionettes van personen in het bankwezen, die geld willen verdienen. Fijn dat deze bestuurdes zijn gedekt met geld van de klanten. Geld waar een klant ook nog eens geen zeggeschap over heeft. Wij hebben geen keuze. Dat is iets wat mij meer tegen de bort stuit.
 
Ik heb er op mijn stage (bij ABN AMRO) heel veel mee te maken.

Vooral voor mensen met een eigen zaak is het erg vervelend.
Die kunnen hun klanten niet eens meer betalen of inkopen doen voor hun bedrijf.
Heb er al zat gehad @ stage, wij hebben er een speciaal protecol voor opgesteld maar alsnog is het errrrg lastig voor deze klanten.

Ook al zat klanten gehad die gewoon een ton of meer kwijt zijn, maar toch alle vertrouwen hebben dat ze het snel weer terug krijgen... Nou, we proberen ze uit die waan te halen, maar denk dat ze het gewoon nog niet beseffen hoe serieus dit is.

Mja, dit verhaal is nog laaaaaaaaang niet af, dat is 1 ding wat zeker is. Zelfs de postcode-loterij en hun klanten komen hier zwaar onder te lijden.

Daarentegen worden er ook weer veel dingen verdeeld over andere banken natuurlijk wat deze banken ook weer sterker gaan maken. Een groot gedeelte is ook een politiek spelletje uiteraard. :)
 
Het geintje dat Lakeman heeft gemaakt is daarbij imho ook niet acceptabel. Hij heeft iedere mogelijkheid weggenomen om er met zo min mogelijk schade uit te komen door het initieren van een bankrun. Hij had moeten weten dat iemand met zijn status in staat is om volgelingen te creeren. Als er eenmaal een bakrun komt worden er veel mogelijkheden tot herstel weggestreept.

Deze man heeft volgens mij echt geen enkel economisch inzicht, WAT een idioot is dat.

//edit//
wellicht ten overvloede, maar ik doel hier op Lakeman, niet op Xander ;p
 
Bekende van me (jonge kerel, jaartje of 25) werkt bij de DSB, heb 'm al een paar dagen niet in de kroeg gezien :p Gare tijd om ontslagen te worden...
 
Ken ook zo'n meid, begin 20 net met haar vriend een huisje gekocht (nieuwbouw).
Werkte ook daar, en (misschien) dus ook nog eens haar hypotheek daar..
 
Het is eigenlijk belachelijk dat Bos deze bank niet red. De overheid heeft al voor weet ik hoeveel andere banken gered, die grotendeels door eigen toedoen in de problemen zijn gekomen tijdens de crisis. Tuurlijk heeft DSB rotte producten verkocht, maar Aegon is niet anders groot geworden en die is ook gered door ons geld. De boel failliet laten gaan is voor alle partijen het meest ongunstig.
 
Gister Bij Pauw & Witteman stelde Pauw een vraag aan de woordvoerder van DSB. Werkelijk prachtig.

Klaas Wilting is woordvoerder van de DSB. Zij was voorzitter van de ondernemingsraad van DSB. Dat is wel ff wat anders. Wel opvallend want normaal gesproken zijn ondernemingsraden het niet echt eens met het beleid van de RvB. Maarja ze kwam ook niet echt bijster intelligent en kritisch op mij over.
Verder was ik het voornamelijk met Peter Paul de Vries eens trouwens. Schrok wel van die liquidatiekosten van 200 mln. :eek:
Dat is natuurlijk ook het eerste dat een curator doet: zorgen dat hij zelf betaald krijgt uit de boedel...
 
Deze man heeft volgens mij echt geen enkel economisch inzicht, WAT een idioot is dat.

En dat weet ik dus niet direct. Heeft de man verkeerde cijfers gekregen? Heeft de man de beschikking over confidentiele gegevens? Feit blijft dat er een punt is waarop je een bank beter onderuit kan schoffelen om schade te beperken. Zoals het er nu voor staat heeft hij een miscalculatie gemaakt en voortijdig en overhaast zijn mond voorbij gesproken. Omdat op deze manier uit te spelen is sowieso onverstandig aangezien de DNB en het Min. niet/slecht voorbereid waren.

//edit//
wellicht ten overvloede, maar ik doel hier op Lakeman, niet op Xander ;p

Mag je van mij best zeggen hoor. Ik heb er toch geen reet verstand van. :p

Klaas Wilting is woordvoerder van de DSB. Zij was voorzitter van de ondernemingsraad van DSB.

Mijn excuses, ik wist dat ook niet zeker. Had ik moeten vermelden.

Schrok wel van die liquidatiekosten van 200 mln. :eek:
Dat is natuurlijk ook het eerste dat een curator doet: zorgen dat hij zelf betaald krijgt uit de boedel...

Daar schrok ik ook van. Wie is dan de winnaar? :? Allemaal veliezers. (behalve de bewindvoerder ;))
 
Feit blijft dat er een punt is waarop je een bank beter onderuit kan schoffelen om schade te beperken.

Ik vind dit wel een gevaarlijke uitspraak. Wanneer is dat punt bereikt dan?
Die schade door die koopsommen was nog wel te herstellen. Die schade door het "onderuit schoffelen" dus niet.

En die argumenten van Bos etc. dat het niets met de kredietcrisis te maken heeft ben ik het totaal niet mee eens. Als Icesave nooit failliet was gegaan had echt niet heel NL ineens zijn geld van DSB afgehaald hoor.
En er zijn zat andere voorbeelden van dit soort affaires (Dexia/Legiolease, woekerpolisaffaire etc.) die zelfs nu nog steeds slepen en al uit de jaren negentig dateren. Dus dat DSB niet snel genoeg gereageerd zou hebben op de aantijgingen, tsja ik begrijp best dat als zo'n Lakeman schreeuwt dat zijn 1500 leden een miljard (!!) als claim in gaan dienen je dat niet direct schikt.

Overigens ben ik helemaal niet pro DSB ofzo, maar ik vind het zó achterlijk wat die Lakeman verkondigt, dan ga je bijna automatisch advocaat van de duivel spelen. :p
 
Heb zelf gelukkig niets met de bank te maken. Zit zelf bii het ING. :W Enige nadeel aan het ING is dat mijn pasje het niet overal doet.

Affijn , het is idd belachelijk dat Bos het DSB Bank niet een handje helpt... Overal moet je in investeren om iets goed te krijgen. Dus ook in de crisis en de falliet gaande mega bedrijven die we " nodig " hebben. Die Bos ( en het meeste van het politieke zooitje trouwens ) doet alleen dingen die voor HEM / HUN gunstig zijn. Niet voor de burgers etc.
 
Waarom DSB falliet is, heeft niks met de recessie te maken.. En daarom snap ik ook wel dat de overheid geen handje uitsteekt, retteketet AZ:D
 
ik kan weinig medelijden hebben met die lui die in de grappen van DSB getuimelt zijn.
Ze hebben er immers zelf voor getekend zonder te lezen wáárvoor ze tekenen.

En dat de staat t niet steunt is logisch , ze hebben er geen "persoonlijk" belang bij.
In de andere banken had de staat geld zitten en in DSB niet.
 
idd, die mensen moeten niet zo zeuren. Toen ze hun hypotheek kregen en alles kochten wat ze wouden, was Scheringa koning. Nu ze het niet meer betalen kunnen is hij het pispaaltje geworden. Denk dat die man echt wel weet wat die deed, en heeft misschien idd niet zo nauw op alles gelet, maar heeft zich in andere bedrijven en o.a. AZ wel bewezen dat hij weet hoe hij iets van de grond krijgt:)
 
Heb zelf gelukkig niets met de bank te maken. Zit zelf bii het ING. :W Enige nadeel aan het ING is dat mijn pasje het niet overal doet.

Affijn , het is idd belachelijk dat Bos het DSB Bank niet een handje helpt... Overal moet je in investeren om iets goed te krijgen. Dus ook in de crisis en de falliet gaande mega bedrijven die we " nodig " hebben. Die Bos ( en het meeste van het politieke zooitje trouwens ) doet alleen dingen die voor HEM / HUN gunstig zijn. Niet voor de burgers etc.

Je hebt gelukkig geen fucking clue waar je over praat. Ter uwer informatie; investeringen die Bos doet komen o.a uit de zak van de BELASTINGBETALER. 'Een handje helpen' betekende in deze dat hij de DSB Bank moest overkopen inclusief diens schulden, claims en hypotheekzaken e.d. die recht gezet moeten worden. Dat meneer Bos dit een risicovolle investering vind is niet meer dan normaal, dat hij er dus voor kiest om o.a. ONS GELD daarin niet te investeren pleit voor hem. Het kan goed gaan dan is hij de held, de kans dat dit echter een bodemloze put werd was aanzienlijk groot. M.a.w. wijze beslissing.
 
idd, die mensen moeten niet zo zeuren. Toen ze hun hypotheek kregen en alles kochten wat ze wouden, was Scheringa koning. Nu ze het niet meer betalen kunnen is hij het pispaaltje geworden. Denk dat die man echt wel weet wat die deed, en heeft misschien idd niet zo nauw op alles gelet, maar heeft zich in andere bedrijven en o.a. AZ wel bewezen dat hij weet hoe hij iets van de grond krijgt:)

Wouden zijn bossen.

Idd niet zeuren, komt wel goed,
 
Je hebt gelukkig geen fucking clue waar je over praat. Ter uwer informatie; investeringen die Bos doet komen o.a uit de zak van de BELASTINGBETALER. 'Een handje helpen' betekende in deze dat hij de DSB Bank moest overkopen inclusief diens schulden, claims en hypotheekzaken e.d. die recht gezet moeten worden. Dat meneer Bos dit een risicovolle investering vind is niet meer dan normaal, dat hij er dus voor kiest om o.a. ONS GELD daarin niet te investeren pleit voor hem. Het kan goed gaan dan is hij de held, de kans dat dit echter een bodemloze put werd was aanzienlijk groot. M.a.w. wijze beslissing.

Idd goed punt. Dan zouden wij met z'n alle DSB ff uit de branden moeten helpen. Dacht het ook. :L

Nee sorry , niet aan gedacht. :! Bekeek het van een ander oogpunt , namelijk die van de gedupeerden...
 
Nee sorry , niet aan gedacht. :! Bekeek het van een ander oogpunt , namelijk die van de gedupeerden...

Dat is begrijpelijk, het is ook gewoon kut voor de gedupeerden :) Maar ik kan wel betere bestemmingen bedenken voor m'n zuurverdiende belastingcentjes :)
 
Back
Top