DSB Bank

Weet je wel hoeveel zijn huis alleen al waard is? :p

Hij heeft zelfs zo'n draaiplateau voor ze auto's hoorde ik vanmiddag. :p

Naja, de beste man levert wel gigantisch veel geld in ineens..

Ik vraag me telkens weer af in hoeverre die dingen die hij zei waar zijn.. oa dat andere banken diezelfde producten verkochten??
 
8% is inderdaad het minimum. Maar de meeste banken zitten (of zaten er wss) wel ruim boven.

Dus als een bank 100000000 (100 miljoen) aan leningen/hypotheken heeft uitstaan dan hoeft deze bank maar 8000000 (8 miljoen) aan vermogen te bezitten.

Dit klopt niet helemaal: Van het bij hen ondergebrachte kapitaal(dus deposito's etc) moeten zij dat percentage aanhouden. De rest (92%) word dus weer uitgeleend of geinvesteerd.
De genoemde 8% is overigens door de jaren heen aardig verlaagd.
Tevens zorgt dit percentage ervoor dat banken geld scheppen op enorme schaal.
Uitleg hierover op simpele wijze hier:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=vVkFb26u9g8"]YouTube - Money As Debt (1 of 5)[/ame]
 
Als we hem mogen geloven gisteravond in Pauw en Witteman is hij alles kwijt.. DSB Beheer (failliet), de bank (ontslagen/failliet), AZ kwijt, zijn museum moet worden verkocht om DSB beheer te betalen en allerlei andere dingen.. Het enige wat hij zelf houdt is zijn huis, zijn tweede huis in NL en zijn vakantiehuis in Spanje, deze moet hij dan verkopen om van te leven.. Die 100.000 euro ging hij terug storten op de DSB bank, om op deze manier net zo gedupeert/onzeker te zijn als de klanten van DSB

http://pauwenwitteman.vara.nl/

Natuurlijk, ik geloof er niks van. De man heeft nog wel paar miljoentjes op rekeningen staan in het buitenland.
 
Nou? :p
Ben wel benieuwd


"Uit gegevens van de Kamer van Koophandel blijkt dat hij tussen 1997 en 2007 minstens €9 miljoen privé aan dividend binnen heeft geharkt. Miljoenen waarmee hij zijn huizen hypotheekvrij heeft kunnen kopen."

Waarvan er 5 miljoen in zijn huis in Spanbroek zit.
 
Dirkie heeft 32 gedaan om DSB te krijgen zoals het was. Je kan mij niet wijsmaken dat hij nergens een aantal miljoen heeft liggen voor als het mis zou gaan. Met hem hoef je echt geen medelijden te hebben. Sowieso was het qua zaken doen een rat, wacht maar tot meer mensen hun bekkie opentrekken.
 
Waar maken we ons in judas'naam druk om. Niemand hier heeft een achtergestelde deposito of een €100K overschreidende RC lopen bij DSB.

LL.
 
Waar maken we ons in judas'naam druk om. Niemand hier heeft een achtergestelde deposito of een €100K overschreidende RC lopen bij DSB.

LL.

Als je later groot en sterk bent zal je erachter komen dat er meer in het leven is dan Jip en Janneke...
 
iedereen bekijkt het hier van de "slachtoffer rol" maar die man is gewoon super slim bezig geweest. hetgeen wat hij deed was dan wel op het randje, maar wel legaal.
 
Dit klopt niet helemaal: Van het bij hen ondergebrachte kapitaal(dus deposito's etc) moeten zij dat percentage aanhouden. De rest (92%) word dus weer uitgeleend of geinvesteerd.
De genoemde 8% is overigens door de jaren heen aardig verlaagd.
Tevens zorgt dit percentage ervoor dat banken geld scheppen op enorme schaal.
Uitleg hierover op simpele wijze hier:
YouTube - Money As Debt (1 of 5)

In dat filmpje zit ook een goed stukje over sustainability in.
 
Dirkie heeft 32 gedaan om DSB te krijgen zoals het was. Je kan mij niet wijsmaken dat hij nergens een aantal miljoen heeft liggen voor als het mis zou gaan. Met hem hoef je echt geen medelijden te hebben. Sowieso was het qua zaken doen een rat, wacht maar tot meer mensen hun bekkie opentrekken.

Dit zijn altijd van die dingen.. Wanneer het gaat om de grote centen is vrijwel elke ondernemer een rat, het zijn één en al machtsspelletjes die op dat niveau worden gespeeld!
 
iedereen bekijkt het hier van de "slachtoffer rol" maar die man is gewoon super slim bezig geweest. hetgeen wat hij deed was dan wel op het randje, maar wel legaal.

Helemaal mee eens. Kijk wat hij zo maar 'even' uit de grond heeft gestampt. Dit doen er niet veel meer.

En je moet je echt niet druk maken over hem, er is zelfs al een koper voor 1 van z'n huizen hoorde ik:p die wou meteen wel 100k geven om de rest van het seizoen bij AZ op de shirts te staan hahaha.

Zag er ook raar uit die shirts van AZ laatst...
 
6q9ueh.jpg


95ygq9.jpg
 
Als je later groot en sterk bent zal je erachter komen dat er meer in het leven is dan Jip en Janneke...

Wat is dit nou voor crap Robert, reflecteer bovenstaande zin ook even lekker naar jezelf dan. Kom niet aanlopen met een prentenverhaaltje. De afgelopen twee jaar werkte ik als accountant bij het kantoor dat de boekhouding van DSB controleerde. Er is inderdaad veel meer aan de hand in de financiële evenals maatschappelijke wereld, maar ik zie hier zelf gewoon het nut niet van in. Natuurlijk ben ik het overigens wel eens dat het een tragedie voor veel mensen is, DSB verschafte bijvoorbeeld werk aan half Wognum.
 
Last edited:
Back
Top