DSB Bank

Die vent rond 2:00 kan wel een cursus anger management gebruiken denk ik.. of komt uit een of ander gekkenhuis (iig zo ziet het er uit)

Zet m ook eens stil op exact 2:23... een kameleon in het rood wit :D
 
doodzonde en onnodig dat dit gebeurd is. dirk heeft altijd op het randje van de wet en ethische grenzen gehandeld, maar heeft zich altijd aan de wet gehouden. dus de vraag is wie er nou echt in gebreken is gebleven in dit geval.

die lakeman is helemaal een debiel. zelf lopen foeteren op scheringa hoe egoistisch hij wel niet zou zijn, maar in tussentijd willen dat een bank klapt waardoor er mensen letterlijk financieel kapot gaan voor een snelle oplossing voor zijn kutprobleem.

het zieke is dat in principe elke bank (net als fortis jaar geleden) dit ook kan gebeuren. geen enkele bank heeft een dekkingspercentage die zo een toenemende vraag naar opnames aankan.
 
Ik vind dat sommigen er wel heel makkelijk over praten hier. Iedereen is bankier ofzo??

Er is gewoon veel meer gebeurt dan wat wij allemaal weten. Aan de ene kant geef ik Scheringa groot gelijk dat hij ook in aanmerking wil komen voor staatssteun. Waarom de 'grote' banken wel en hij niet? Ik weet dat Bos zei dat DSB te weinig in kas had. Maar dat hadden die andere banken toch ook? Anders ga je toch geen staatssteun aanvragen of wel?

En volgens mij was het onze minister- president die vorig jaar nog zei dat Scheringa een voorbeeld(qua zakenmensen) voor ons allemaal is?(kan het mis hebben hoor)

Maargoed, er zit veel meer achter dan wij allemaal weten. Maar wat ik nu net hoorde vind ik wel weer prachtig: Scheringa wil een boek en film gaan maken over dit hele gebeuren bij DSB:p
 
Bos over de verwijten dat de bank kapot zou zijn gemaakt door anderen:

"Iemand verdrinkt omdat hij niet kan zwemmen, niet omdat hij niet gered wordt."
 
dat slaat ook enkel op de actie die van Bos verwacht werd.

in deze situatie gaat lakeman ook niet geheel vrijuit. Mocht iemand een "run for the bank" veroorzaken bij rabo/ABN/enz zouden die banken ook om kunnen vallen (desondanks dat die banken wel een stukje groter zijn) maar als er in een keer zoveel geld wordt opgenomen kan elke bank omvallen.

denk maar eens aan het percentage wat de bank maar werkelijk aan liquiditeit heeft om uit te keren...
 
Die vent rond 2:00 kan wel een cursus anger management gebruiken denk ik.. of komt uit een of ander gekkenhuis (iig zo ziet het er uit)

Zet m ook eens stil op exact 2:23... een kameleon in het rood wit :D

omg die vent is echt goed scheel!:D
 
Zo iemand als Wellink is dus absoluut niet in de positie om te zeggen tegen het publiek van: ehh, jongens, ik heb mn twijfels over een bepaalde bank.

Nee dat doet wouter Bos wel voor hem in de 2e kamer :+

maar laten we wel eerlijk zijn; als de overheid hier geld in gaat stoppen is het einde zoek...
Heb je binnen no-time weer van die golddiggers die een bank gaan oprichten
Het belang is misschien wel groot, maar de overheid is geen sinterklaas;o

Laten we eerlijk zijn idd, DSB vroeg om een LENING van 100 miljoen. Dat betekend dus dat dat geld met 2 jaar weer terug is in de staatskas. Hij vroeg niet om 100 miljoen voor ze verjaardag!
 
En Dirk zelf dan... Zo ineens uit de Quote500, dat is natuurlijk nog het meest vervelende :+ Een geschat vermogen van 298 miljoen (waarvan 250 miljoen in de DSB bank zat), de rest zat/zit in DSB beheer, en daarvan is nu de vraag wat ermee gaat gebeuren. Het enige wat hij mag houden is zn huis en........ jawel 100.000 Euro die op de DSB bank stond :p
 

Knakker komt uit Haarlem. Die is van mij! :winner:

En Dirk zelf dan... Zo ineens uit de Quote500, dat is natuurlijk nog het meest vervelende :+ Een geschat vermogen van 298 miljoen (waarvan 250 miljoen in de DSB bank zat), de rest zat/zit in DSB beheer, en daarvan is nu de vraag wat ermee gaat gebeuren. Het enige wat hij mag houden is zn huis en........ jawel 100.000 Euro die op de DSB bank stond :p

Ik verwacht niet dat hij zo dom is om niet een paar mils ergens anders onder te brengen. Lijkt me stug dat hij platzak is.
 
dat slaat ook enkel op de actie die van Bos verwacht werd.

in deze situatie gaat lakeman ook niet geheel vrijuit. Mocht iemand een "run for the bank" veroorzaken bij rabo/ABN/enz zouden die banken ook om kunnen vallen (desondanks dat die banken wel een stukje groter zijn) maar als er in een keer zoveel geld wordt opgenomen kan elke bank omvallen.

denk maar eens aan het percentage wat de bank maar werkelijk aan liquiditeit heeft om uit te keren...

De Rabobank is wel de laatste bank die omvalt met iets van 150 miljard aan spaar te goeden:p
 
Back
Top