Drukveer ludix

Choempie

Active Member
Heb net in mn ludix een gele malossi drukveer gezet, maar het loopt niet lekker, trekt niet lekker door en top is ook minder.

maar ik las net ergens dat de std drukveer van peugeot al sterker is dan malossi geel, maar weet iemand met welke sterkte van malossi dit dan overeenkomt?

zou het ook kunnen zijn dat ik lichtere of zwaarde rollen moet hebben?
Setup:
Ludix ac trend
Tpr 70cc
Naraku vario
8 gram rollen
Dellorto 17,5 @ 70
Sito plus
Gele drukveer
Rode Trekveertjes van sito plus
 
Advertisement - register to remove this

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Heb net in mn ludix een gele malossi drukveer gezet, maar het loopt niet lekker, trekt niet lekker door en top is ook minder.

maar ik las net ergens dat de std drukveer van peugeot al sterker is dan malossi geel, maar weet iemand met welke sterkte van malossi dit dan overeenkomt?

zou het ook kunnen zijn dat ik lichtere of zwaarde rollen moet hebben?
Setup:
Ludix ac trend
Tpr 70cc
Naraku vario
8 gram rollen
Dellorto 17,5 @ 70
Sito plus
Gele drukveer
Rode Trekveertjes van sito plus


Wit erin doen. De gele is veel zwaarder dan origineel.

Als je de originele drukveer hebt dan loopt het nooit lekker met een snelle uitlaat *terugloper* eronder.
 

Choempie

Active Member
Wit erin doen. De gele is veel zwaarder dan origineel.

Als je de originele drukveer hebt dan loopt het nooit lekker met een snelle uitlaat *terugloper* eronder.
Vindt het toch raar, die gele kan ik zonder al te veel moeite helemaal ik elkaar drukken, en bij de originele gaat het wel zwaarder. En mn scooter stottert echt heel erg tenzij ik op topsnelheid rijdt, dan blijft hij beter lopen
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Nou uit eigen ervaring weet ik dat de standaard drukveer niet goed is met een snelle uitlaat. Gewoon omdat deze standaard drukveer niet anders is berekend dan voor de standaard setup. Wat ik vooral zelf merkte, is dat als ik met een snelle pijp hard op trok tot 60km/u op de teller.. En je het gas laat zakken tot 40km op de teller, de response op weer snel optrekken met de standaard drukveer heel erg slecht was.
Toen er een witte van malossi in gedaan en die liep het beste, en was net iets strakker als origineel.

De gele is eigenlijk te veel. Dan zal je ook merken dat je top snelheid zomaar ineens 5 / 10 km lager kan liggen omdat de drukveer dit veroorzaakt.

De zilveren van polini is ook goed.. Maar vond persoonlijk de malossi veren fijner werken met het peugeot blok. De polini veren vond ik eigenlijk altijd wel iets te strak van beiden.

Dit is al sinds 1999 zo.
 

Choempie

Active Member
Nou uit eigen ervaring weet ik dat de standaard drukveer niet goed is met een snelle uitlaat. Gewoon omdat deze standaard drukveer niet anders is berekend dan voor de standaard setup. Wat ik vooral zelf merkte, is dat als ik met een snelle pijp hard op trok tot 60km/u op de teller.. En je het gas laat zakken tot 40km op de teller, de response op weer snel optrekken met de standaard drukveer heel erg slecht was.
Toen er een witte van malossi in gedaan en die liep het beste, en was net iets strakker als origineel.

De gele is eigenlijk te veel. Dan zal je ook merken dat je top snelheid zomaar ineens 5 / 10 km lager kan liggen omdat de drukveer dit veroorzaakt.

De zilveren van polini is ook goed.. Maar vond persoonlijk de malossi veren fijner werken met het peugeot blok. De polini veren vond ik eigenlijk altijd wel iets te strak van beiden.

Dit is al sinds 1999 zo.
Heb nu wit erin zitten maar daar doet ie het ook niet echt lekker mee, ik ga nu weer de originele erin zetten en kijken wat hij doet, of misschien moet ik wat lichtere rolletjes ofzo?
Post automatically merged:

Wit erin doen. De gele is veel zwaarder dan origineel.

Als je de originele drukveer hebt dan loopt het nooit lekker met een snelle uitlaat *terugloper* eronder.
Heb overigens geen terugloop eronder maar een sito plus
 
Last edited:

Choempie

Active Member
Dit is eigenlijk wat ie nu doet, heeft af en toe kleine dipjes tijdens volgas rijden, wat zou dit kunnen zijn?
Post automatically merged:

Na de laatste post probeerde ik het nog een keer en toen kwam er alleen maar gestotter. Kwam bijna niet vooruit. Denken jullie dat dit een probleem in de carburateur is of in de overbrenging?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Similar threads

Top