Andere drukveer geplaatst zonder rollen aan te passen

gts toscana

New Member
Heb laatst een witte drukveer van malossi geplaatst in mijn scooter zonder de variorollen aan te passen. Kan dat zorgen voor schade aan mijn scooter ? Scooter heeft gy6 motorblok 4takt, 50cc
 
Advertisement - register to remove this

alles wat je doet, zonder er eerst over na te denken kan schade opleveren, alleen al omdat je dingen loshaalt.
ik denk in dit geval dat je er geen donder mee opschiet: een zwaardere veer zorgt voor meer weerstand op je snaar en als je je motor niet meer vermogen geeft, gaat dat hooguit ten koste van snelheid. (maar je meldt niet of je al of niet wat aan je motor gedaan hebt?)
 
Kan geen kwaad maar het heeft geen zin en kan zoals c-row al zegt topsnelheid kosten. Waarom heb je die drukveer erin gezet?
Raper op te trekken. Vervoer vaak een passagier waardoor hij voor de aanpassingen het moeilijk had met te vertrekken
Post automatically merged:

alles wat je doet, zonder er eerst over na te denken kan schade opleveren, alleen al omdat je dingen loshaalt.
ik denk in dit geval dat je er geen donder mee opschiet: een zwaardere veer zorgt voor meer weerstand op je snaar en als je je motor niet meer vermogen geeft, gaat dat hooguit ten koste van snelheid. (maar je meldt niet of je al of niet wat aan je motor gedaan hebt?)
Heb de motor in zijn originele staat gelaten. Heb gelezen dat als je een sterkere veer installeert dat hij sneller vertrek.
 
Heb gelezen dat als je een sterkere veer installeert dat hij sneller vertrek.

En hier gaat het vaak fout. Het staat ergens geschreven op internet dus dan zal het wel zo zijn.
Je kan je het best eerst verdiepen in de techniek, zodat je ook begrijpt welke functie een bepaald onderdeel heeft. Op die manier kom je er dan vaak ook zelf achter of iets zin heeft om te veranderen of niet.
 
Back
Top