Hoe verwijder je die koppelingen drukveer dan?

Isamu

a.k.a. OverLander
Ik had op de Kisbee nog geen veer vervangen en wou dat binnenkort toch een keer doen, maar heb deze koppeling ook nog liggen dus kan even oefenen. Vind het altijd eng die veren met veel spanning, dacht dat ze zomaar in het ronde kunnen vliegen... Ik heb geen idee hoe je dat ding kunt vervangen en kan wel wat advies gebruiken. Uiteraard is dit rot en oud als de pest, ligt immers ook al een ruim half jaar in de schuur te rotten.

IMG_2069[1].JPG


Ik heb wel eens filmpjes gezien dat iemand een veer van een auto losdraait en het met immense kracht wegvliegt...
Post automatically merged:

 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Slagmoer op lucht heb ik wel, ik heb domweg niet de dop die past. Ik denk dat er een redelijke kans is dat ik niet de eerste ben die een drukveer wil vervangen en er moeite mee heeft.
 
Last edited:
Ik haal de koppeling altijd los door de koppelingsleutel op die moer te zetten en met een andere sleutel er tegen aan tikken tot het net los komt,
daarna hou ik het ingedrukt met mn 2 voeten aan beide kanten en draai de moer met mn vingers los.
Terug monteren op dezelfde manier, en de moer met de koppelingsleutel en andere sleutel een paar goede tikken dat je zeker weet dat die moer goed vast zit.
 
:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
Je had het al eerder kunnen weten , zoals je zei : Olie filter losdraaien met zo`n band
ik had eerder ook al aangegeven : Bandsleutel;
Goed gedaan Man! nu opassen dat de koppeling niet tegen je Kanis knalt .:tearsofjoy:
 
Nieuwe veer is veel sterker en geen vergelijking... deze druk je gewoon met de hand aan en is geen moeite waard om te filmen. Originele veren op 50cc springen ook amper. Kan deze er wel op zwaffelen. ff filmpje gedaan (niet erop gezwaffeldt) en laten springen, komt zo.

ff springen met immense kracht en dwars door het dak heen... zucht.
 
Last edited:
9,95
Met deze kan je ook een vario los draaien als het zou moeten en een koppelingshuis.
Handig voor bijvoorbeeld exotische scooters waar je niet even snel een vario blokkeersleutel voor kan kopen.
Post automatically merged:

Nieuwe veer is veel sterker en geen vergelijking... deze druk je gewoon met de hand aan en is geen moeite waard om te filmen. Originele veren op 50cc springen ook amper. Kan deze er wel op zwaffelen. ff filmpje gedaan (niet erop gezwaffeldt) en laten springen, komt zo.

ff springen met immense kracht en dwars door het dak heen... zucht.
Gewoon met de hand ipv de oldskool voet techniek, als een boss.
Met een standaard veer lukt het me nog op die manier maar een witte Malossi veer met de hand, dan moet ik even wat meer fitnessen .
 
Last edited:
Ik denk dat je heel veel niet hebt gezien of gelezen @eurokit.

Van de brug stelde niets voor omdat de moer ribben heeft en dik staal is, dat was ff een dikke beitel en klaar. Los tikken van dit was een optie omdat ik geen andere manier kon bedenken tot Bruut met de beste optie kwam. Wou ik het direct simpel doen dan had ik mij een dop / sleutel besteld, maar dat is voor deze oude rommel niet nodig. Het idee is manieren testen en kijken wat allemaal werkt op de beun manier. Het laten springen heb ik gedaan omdat ik wou weten hoeveel kracht er achter zit en hoe ver het springt, maar dat stelde met de originele veer niet veel voor.

Mocht nu iemand in de toekomst dit willen doen en ook geen gereedschap ervoor hebben dan weet ik nu hoe het ook kan, en later komt alles in een verzameltopic met handige tips waar het gewoon goed gefilmd is met duidelijke uitleg zonder kul. Voor dit mogen mensen ook zien hoe je probeert en leert; geeft ook een goede indruk van hoe het niet moet of risico's.
 
Last edited:
Back
Top