This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Dragster Team T-engines

hey ziet er echt heel goed uit man (Y)
Wat ik me nu afvraag he, ik heb laatst op school berekeningen moeten doen aan auto's en vrachtwagens met inwendige dwarskrachten- en inwendige momentenlijn.
Gaat dat voor zo'n soort frame/tweewieler ook op?
Zo ja, heb jij ook zoiets gedaan of zijn die D- en M-lijn basisberekeningen?
 
Hoe ging het test rijden?

Op enkele puntjes na goed!



Persoonlijk ben ik van mening dat bij dit soort (statisch opbepaalde) constructies een berekening met de hand maken bijna onmogelijk is. En aangezien ik niet met programma's werk die eventueel deze berekeningen kunnen realiseren, heb ik er in dat opzicht niet echt aan gerekend. Daarbij komt dat de stijfheid van de gehele constructie naar mijn idee veel bepalender is.
 
Net frame Tom, alleen even radiateur met intern reservoir fixen

Kun je nog veel spelen met de zit positie?

Het zitje kan door middel van sleufgaten worden verstelt. Een intern reservoir is inderdaad nog een stukje mooier, maar helaas liggen deze niet voor het oprapen
 
Even een kleine update:

Na wat testuurtje begon de machine iets wat vreemd te lopen, eenmaal de cilinder van het blok afgehaald te hebben was het al snel duidelijk wat de oorzaak was. De bedroefende hechting van de wand zorgde voor het einde van de zuiger en cilinder. Ik heb toen vrijwel direct besloten om de cilinder op te boren tot 50 mm, en te voorzien van een nieuw wandje. Ik ben nu bezig met het maken van een nieuwe cilinderkop en uitlaat. Tevens heb ik mijn testbank klaargemaakt, om zo verder door te kunnen testen.
 
Ben normaal niet zo een Fan van sprint frame,.
Maar deze daar in tegen! Heel strak en zeer netje,s!

Erg mooi!
 
Wel vreemd dat het nu pas loslaat, aangezien het bij mij altijd binnen de eerst 20 runs was dat de wand er uit liep. Geen friese sprints neem ik aan? Hoe zwaar is je chaffeur trouwens?
 
Hij is wel erg laag

Wat is laag?

Wel vreemd dat het nu pas loslaat, aangezien het bij mij altijd binnen de eerst 20 runs was dat de wand er uit liep. Geen friese sprints neem ik aan? Hoe zwaar is je chaffeur trouwens?

Vorig jaar heb ik er aardig wat met getest en in genemuiden heb ik ook met deze cilinder gereden, de wand zag er toen perfect uit.
Als er in damwoude en genemuiden geen voorvering verplicht is rijden we daar ook. Hoe los jij dat op in jubbega?
Rijder weegt 63 kilo.
 
Last edited:
Netjes hoor Tom. Met eigen testbank komt het helemaal goed! Succes verder. We zien ons.

Gr
 
Wel vreemd dat het nu pas loslaat, aangezien het bij mij altijd binnen de eerst 20 runs was dat de wand er uit liep. Geen friese sprints neem ik aan? Hoe zwaar is je chaffeur trouwens?

idd die van mij was in de eerste 4 runs al bijna compressieloos :S
 
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=yTsLJWDuKhs"]YouTube - team t engines[/ame]


de eerste testjes toen de cilinder nog goed was