DNA TUNING !!!

Outlaw

Well-Known Member
Ik heb de GILERA DNA gekocht, en ben volop bezig met het spel te tunen. Nu heb ik de YAMASHI uitlaat gekocht , maar weet niet juist welke gewichtjes ik zou gebruiken. Ik dacht aan een 4 gram, heeft iemand suggesties ?
 
Advertisement - register to remove this

Uhm, ik zou zeggen gewoon proberen, zo'n setje rolletje van polini met van die hoesjes voor fl 30,- is altijd wel goed om te testen, dan heb je bv rolletje van 3.4 4.2 5.0 5.8 en dan kan je volop combineren (deze getallen zijn voorbeelden) en kost het niet zoveel om elke keer weer rollen te kopen als je niet de juiste heb, en als je eenmaal de juiste heb kan je of ze erin laten zitten, of je koopt kwalitatief betere (slijtvastere rollen) voor de rest heeft de DNA ook de begrensde piaggio cilinder, want het is het vloeistof gekoelde blok van piaggio wat ook onder de Runner en de NRG zit
 
Hoe bedoel je begrensd op de cilinder ? Ik heb de varioringen eruit gehaald en reed 80 km/ h. Verder zat er nog een begrenzer in dat buisje dat van de luchtflter naar de carbu loopt, maar als ja dat weghaalt moet je dan ook weer een ander sproeiertje steken. Maar begrenst op de cilinder ?
 
Die Cilinder is begrenst ja, je kan hem ophogen, maar beter is gewoon een andere te halen ! en die 80Km/h van jou... ga is naast een auto rijden, dan ken je lachen !
 
Trouwens die 4 gram zullen te licht zijn als je die standaard cilinder hebt, probeer 6 gram, ik denk dat ie het dan wel goed zal doen, sproeier kan je het zelfde laten, hooguit 1 maat groter !
 
Ja, die zijn er van polini ja!

Heb ik oook in men vario zitten...
smile.gif


SvR
 
Caravon: een sproeiermaat van hooguit een maat groter? In het geval van een Dell'Orto kun je toch alleen variëren met stappen van 2, dacht ik! Dus hooguit 1 maat betekent dan sproeier laten zitten. Dit is trouwens ook mijn ervaring met Piaggio's, zelfs met een 70 cc Polini Gietijzer + Nr-x nog steeds een 68 sproeier (Dell' 12) in mijn vorige scoot (Gilera Typhoon)!
 
Helemaal waar, tenminste wat betreft sproeier laten zitten en shit, als e op een piaggio een 70 cc gietijzer plaats, dan hoef e niet zo heeeel veel grotere sproeier (maar toch wel doen) alleen ik had standaard een weber sproeier en die maten zijn vaag !
dan heb je 70 71 72 en dan ineens weer een 75 dan vraag e bestel dan een 74 nee die is er niet bestaat niet, maar goed. als je proppen verwijderd op een piaggio, gewoon lekker je sproeier laten zitten ! en hooguit dan 2 maten groter maar is echt onnodig als je alleen je proppen eruit haald
 
Ik heb m'n sproeier vergroot toen ik m'n typhoon opvoerde (68>70), wist ik veel! Maar toen het extreem koud was in de winter verzoop hij (of tenminste daar leek het op). Oude sproeier erin, NOOIT meer problemen gehad. Met die 70 gietijzer + standaard sproeier ging prima. De huidige eigenaar van m'n Typhoon (een maat van me) heeft hem eraf gehaald, en het ziet er 100% uit (na 2500 km). Webers zijn dus vaag, maar Arreche/Amal moet nog tien keer erger zijn, die kun je alleen variëren in stappen van 5, lekker veel keus dus. De enige keer dat ik een sproeier van een Piaggio verving, was op een Sfera, maarja daar lag een 70 Top gietijzer, 17.5 Dell'Orto en een powerfilter (sorry, niet slaan!) op. Thanx for info!
 
Back
Top