dmp koplamp

Advertisement - register to remove this

@marcelMHR rox
Officieel dient de scooter/brommer geheel origineel zijn.
Ze kunnen dus over de lampen vallen.
Zeker als hier geen keurmerk op zit.
Of ze dat doen, durf ik niet te zeggen.

Best wel raar dat alles origineel moet zijn.
Er zou dan ook bijvoorbeeld geen imitatie uitlaat op mogen zitten.
Daar gaan ze echt niet moeilijk over doen, mits deze binnen de geluidsnorm blijft.

Als je vragen hebt over wat wel of niet gekeurd word bij de RDW, neem dan contact met ze op.
 
@marcelMHR rox
Officieel dient de scooter/brommer geheel origineel zijn.
Ze kunnen dus over de lampen vallen.
Zeker als hier geen keurmerk op zit.
Of ze dat doen, durf ik niet te zeggen.

Best wel raar dat alles origineel moet zijn.
Er zou dan ook bijvoorbeeld geen imitatie uitlaat op mogen zitten.
Daar gaan ze echt niet moeilijk over doen, mits deze binnen de geluidsnorm blijft.

Als je vragen hebt over wat wel of niet gekeurd word bij de RDW, neem dan contact met ze op.
als ik de regelgeving bekijk kwa verlichting zou ie er doorheen mee moeten komen, die komlamp heeft 2 lampen en 2 dagrij lampen, die zou ik uit kunnen zetten zodat alleen me dagrijverlichting in me knipperlichten aan staan aangezien je maar 1 dagrij verlichting mag voeren van wat ik eruit opmaak, er staat toegestaan dat je dus wel 1 extra of 2 lampen mag hebben, dus zou ie mogen lijkt mij
Post automatically merged:

als ik de regelgeving bekijk kwa verlichting zou ie er doorheen mee moeten komen, die komlamp heeft 2 lampen en 2 dagrij lampen, die zou ik uit kunnen zetten zodat alleen me dagrijverlichting in me knipperlichten aan staan aangezien je maar 1 dagrij verlichting mag voeren van wat ik eruit opmaak, er staat toegestaan dat je dus wel 1 extra of 2 lampen mag hebben, dus zou ie mogen lijkt mij
Post automatically merged:

 
Last edited:
als ik de regelgeving bekijk kwa verlichting zou ie er doorheen mee moeten komen, die komlamp heeft 2 lampen en 2 dagrij lampen, die zou ik uit kunnen zetten zodat alleen me dagrijverlichting in me knipperlichten aan staan aangezien je maar 1 dagrij verlichting mag voeren van wat ik eruit opmaak, er staat toegestaan dat je dus wel 1 extra of 2 lampen mag hebben, dus zou ie mogen lijkt mij
Post automatically merged:


Post automatically merged:

Deze lijst van de Rijksoverheid is mij bekend en is de enige juiste.
Je hebt gelijk met wat je zegt over de lampen die op jouw scooter zitten.
Zolang je dit lijstje aanhoud, moeten ze de verlichting goedkeuren.

Alleen was in het begin je vraag of er naar het keurmerk in het glas van de lamp gekeken zou worden.
Dat is dus een vraag die je bij de keurende instantie moet neerleggen.
In dit geval de RDW.
Vul het online formulier in of bel ze (heel ouderwets) even op.
 
Ik zie dat het bij een auto niet mag, als jij niks kan vinden over regelgeving met scooter ga ik ervan uit dat daar hetzelfde voor geld?
het aparte is dat ik een setje kan vinden op een webshop met e keur, die nagenoeg lijkt op wat ik heb op me zip, zelfde merk ook van power one, bijna indentiek maar de een wel e keur de ander niet? ik probeer ze morge wel te bellen, enigste wat ik kan vinden is dat je knipperlicht ambergeel of wit moet zijn maar dan bedoelen ze het lampje denk ik en niet het glas neem ik aan?
 
zie dus dat de knipperlichten voor een e keurmerk hebben en die zijn smoke met dagrijverlichting, en me achterlicht dat smoke is heeft ook e keur, enigste wat geen e keur heeft zijn de achterste knipperlichten met smoke en die zijn samen op het achterlicht aangesloten wat ik eventueel los kan koppelen zodat het alleen knipperlichten zijn, maar lijkt me nogal raar als ze daar moelijk om gaan doen terwijl de voorzijde ook smoke is en me achterlicht, zou dat wel mogen en me knipperlichten smoke weer niet
 
Ik denk dat het belangrijkste is , dat je wit of geel licht uitstraalt /voert voorop. En hoe je koplamp eruitziet maakt niet uit , gaat om het uitgestraalde licht.
 
Lees dit even door voordat een ieder commentaar geeft...

Voor mijn auto heb ik deze knipperverlichting gekocht.
Deze zijn in de kleur "smoke" en zijn voorzien van een E9 keurmerk.
Geen idee of deze wettelijk toegestaan zijn in NL.
Maar mijn auto komt er de laatste twee jaar gewoon mee door de keuring.

knipperlicht ambergeel of wit moet zijn maar dan bedoelen ze het lampje denk ik en niet het glas neem ik aan?
Gaat om de totale uitstaling vanaf een meter of tien gezien.
Maakt niet uit of het een lampje of een glaasje is.

Trouwens: waarom al deze vragen?
Wanneer je voldoet aan de wettelijke eisen voor een scooter, dan zit je toch goed?

Gewoon het lijstje aanhouden wat je zelf al gepost hebt...
 
Lees dit even door voordat een ieder commentaar geeft...

Voor mijn auto heb ik deze knipperverlichting gekocht.
Deze zijn in de kleur "smoke" en zijn voorzien van een E9 keurmerk.
Geen idee of deze wettelijk toegestaan zijn in NL.
Maar mijn auto komt er de laatste twee jaar gewoon mee door de keuring.


Gaat om de totale uitstaling vanaf een meter of tien gezien.
Maakt niet uit of het een lampje of een glaasje is.

Trouwens: waarom al deze vragen?
Wanneer je voldoet aan de wettelijke eisen voor een scooter, dan zit je toch goed?

Gewoon het lijstje aanhouden wat je zelf al gepost hebt...
zit meer zo van dat ik er weinig over kan vinden betreft smoke etc, heb fotos gemaakt en rdw een mailtje gestuurt hopelijk geven hun duidelijkerheid, zou toch lelijk zijn dat ie word afgekeurd op een paar lampjes
 
Hopelijk kijken ze niet naar het algemene lichtbeeld van deze koplamp.
Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat ze deze koplamp niet goed krijgen ingesteld en ermee hun tegenliggers verblinden.
Die twee lampjes die erin zitten zijn 12 Volt spotjes die normaliter aan je plafond in huis horen te hangen en lijkt me nou niet echt geschikt als koplamp van een motorvoertuig.
 
Hopelijk kijken ze niet naar het algemene lichtbeeld van deze koplamp.
Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat ze deze koplamp niet goed krijgen ingesteld en ermee hun tegenliggers verblinden.
Die twee lampjes die erin zitten zijn 12 Volt spotjes die normaliter aan je plafond in huis horen te hangen en lijkt me nou niet echt geschikt als koplamp van een motorvoertuig.
Die ga ik ook vervangen, bedoelde ook me knipperlichten zowel voor als achter
 

Attachments

  • 1A7F651E-FD57-40F8-A9B0-7F5B80474720.jpeg
    1A7F651E-FD57-40F8-A9B0-7F5B80474720.jpeg
    147.4 KB · Views: 6
  • 5F40680F-0290-4F2D-B819-CB0F91EB6273.jpeg
    5F40680F-0290-4F2D-B819-CB0F91EB6273.jpeg
    172 KB · Views: 7
@marcelMHR rox
Nu zie ik dat het om een blauwe kentekenplaat gaat.
Ik neem dus aan dat je een snor naar een brom wilt omzetten.
Dat had je wel iets eerder kunnen melden...
Maar... dat hadden wij ook eerder kunnen bedenken... ;)
Dit topic kan, omtrent de verlichting, zo de prullenbak in...
Waarom?
Omdat de RDW alleen kijkt of de snelheidsmeter verlicht is en of het remlicht het doet.
Dit laatste is alleen van toepassing voor scooters/brommers die na 31/12/2006 in gebruik zijn genomen.
Zie onderstaande link waar je een schema vind waar de RDW op let/keurt.
 
@marcelMHR rox
Nu zie ik dat het om een blauwe kentekenplaat gaat.
Ik neem dus aan dat je een snor naar een brom wilt omzetten.
Dat had je wel iets eerder kunnen melden...
Maar... dat hadden wij ook eerder kunnen bedenken... ;)
Dit topic kan, omtrent de verlichting, zo de prullenbak in...
Waarom?
Omdat de RDW alleen kijkt of de snelheidsmeter verlicht is en of het remlicht het doet.
Dit laatste is alleen van toepassing voor scooters/brommers die na 31/12/2006 in gebruik zijn genomen.
Zie onderstaande link waar je een schema vind waar de RDW op let/keurt.
Dus ze volgen puur die lijst die daar staat omtrent omkeuring?
 
Back
Top