dmp koplamp

Lijkt me echt kras als ze niet zouden kijken naar een deugdelijke verlichting.

Verlichting, remmen en banden zijn toch de 3 belangrijkste veiligheidsaspecten!
 
Lijkt me echt kras als ze niet zouden kijken naar een deugdelijke verlichting.

Verlichting, remmen en banden zijn toch de 3 belangrijkste veiligheidsaspecten!
Beste Sparky,
Uiteraard dient een scooter aan de wettelijke eisen te voldoen.
Alleen... als je ziet waar de keurende instantie (RDW) naar kijkt, dan zie je dat er wel gecontroleerd wordt op het remsysteem, maar niet op de verlichting.
Het remlicht en de verlichting van de snelheidsmeter wordt wel nagekeken.
Wanneer men een scooter ter keuring aanbiedt, dan wordt deze slechts gekeurd op de door de RDW gestelde punten.
Daar valt de algemene verlichting dus niet onder.
Ik kan er niets anders van maken...
 
heb fotos gemaakt van de voorzijde en achterzijde en doorgestuurt naar rdw met de vraag, krijg begin volgende week antwoord van een technicus aangezien de doodnormale medewerker het niet wist die ik emailde
 
had even naar het glas gekeken van zowel de voorkant knipper als achter, er zit een E13 keurmerk op, dit is een keurmerk waarmee het de weg op mag althans dat zegt het internet
Dat had je ook wel eerder kunnen zien/bekijken...
Maar goed...
Wacht nog even het bericht van de RDW af.
Of............................. knal dat ding gewoon door de keuring en wacht af wat ze met de verlichting doen..................................!!!!!!!!!!!!!!
 
Dat had je ook wel eerder kunnen zien/bekijken...
Maar goed...
Wacht nog even het bericht van de RDW af.
Of............................. knal dat ding gewoon door de keuring en wacht af wat ze met de verlichting doen..................................!!!!!!!!!!!!!!
bericht krijg ik deze week denk ik, keuring zelf is pas 4 maart
 
bericht krijg ik deze week denk ik, keuring zelf is pas 4 maart
4 Maart.
Ook dit had je eerder kunnen melden...
Geeft verder echt niet hoor.
Maar als we dit niet weten, dan kan je dit soort reacties verwachten.
Geen probleem.
Ben oprecht benieuwd wat de RDW hiermee doet en of de verlichting goedgekeurd gaat worden... :)
 
Net bericht gehad van het rdw, hij word op de rdw getoetse eisen gekeurd voor het omkeuren als zowel de permanente eisen waarmee hij goedgekeurd is op de datum van eerste de eerste toelating

Dus zoals eerder vermeld werd dat er alleen gekeken word naar de eisen voor het omkeuren klopt niet

Daarnaast voldoet een E keurmerk van wat ik uit de email op kon maken, mochten ze moelijk gaan doen laat ik het ze wel zien op het glas waar het staat
 
Net bericht gehad van het rdw, hij word op de rdw getoetse eisen gekeurd voor het omkeuren als zowel de permanente eisen waarmee hij goedgekeurd is op de datum van eerste de eerste toelating

Dus zoals eerder vermeld werd dat er alleen gekeken word naar de eisen voor het omkeuren klopt niet

Daarnaast voldoet een E keurmerk van wat ik uit de email op kon maken, mochten ze moelijk gaan doen laat ik het ze wel zien op het glas waar het staat
Het is dus anders dan hoe ik het gezien/gelezen heb.
Maar je hebt antwoord van de RDW en dat is dus zoals het is.
Heb ik ook weer van geleerd en ben ik ook wat wijzer geworden ;)
Succes met de keuring en laat je het even weten wat de uitslag is?

@Sparky
Je hebt helemaal gelijk.
Bij dezen mijn excuus...
 
@Sparky
Je hebt helemaal gelijk.
Bij dezen mijn excuus...
Je hoeft je niet te excuseren, jij doet je altijd veel moeite om een goeie bijdrage te leveren met onderbouwing en vaak verwijzigingen naar de juiste instanties en teksten.
En zoals het daar beschreven stond had je natuurlijk gelijk alleen kon ik me niet voorstellen dat dit alle punten waren waarna de RDW zou kijken.

Die gemonteerde smoke knipperlichten lijken mij geen probleem tenzij ze te donker zijn waardoor de knippers onvoldoende zichtbaar zijn of een vreemde kleur zouden hebben.
Die dagrijverlichting achter zou ik voor de keuring in iedergeval wel afkoppelen in het achterlicht.

Wel had ik mijn twijfels bij die DMP koplamp maar zoals ik begrepen heb wordt deze vervangen.
Eigenlijk was ik toch wel nieuwsgierig of de RDW ook naar het lichtbeeld van de koplamp kijkt of alleen maar kijkt of deze aanwezig is en ook brandt en of de RDW deze DMP-koplamp zou goedkeuren.
Toch zie je vele zipjes met deze koplampen rondrijden, wellicht omdat ze goedkoop zijn want mooi vind ik ze persoonlijk niet maar dat is mijn smaak.
 
Je hoeft je niet te excuseren, jij doet je altijd veel moeite om een goeie bijdrage te leveren met onderbouwing en vaak verwijzigingen naar de juiste instanties en teksten.
En zoals het daar beschreven stond had je natuurlijk gelijk alleen kon ik me niet voorstellen dat dit alle punten waren waarna de RDW zou kijken.

Die gemonteerde smoke knipperlichten lijken mij geen probleem tenzij ze te donker zijn waardoor de knippers onvoldoende zichtbaar zijn of een vreemde kleur zouden hebben.
Die dagrijverlichting achter zou ik voor de keuring in iedergeval wel afkoppelen in het achterlicht.

Wel had ik mijn twijfels bij die DMP koplamp maar zoals ik begrepen heb wordt deze vervangen.
Eigenlijk was ik toch wel nieuwsgierig of de RDW ook naar het lichtbeeld van de koplamp kijkt of alleen maar kijkt of deze aanwezig is en ook brandt en of de RDW deze DMP-koplamp zou goedkeuren.
Toch zie je vele zipjes met deze koplampen rondrijden, wellicht omdat ze goedkoop zijn want mooi vind ik ze persoonlijk niet maar dat is mijn smaak.
denk wel dat ze kijken of deze goed gericht staat dus niet mensen verblind
 
Je hoeft je niet te excuseren, jij doet je altijd veel moeite om een goeie bijdrage te leveren met onderbouwing en vaak verwijzigingen naar de juiste instanties en teksten.
Dank je voor het compliment.
En zoals het daar beschreven stond had je natuurlijk gelijk alleen kon ik me niet voorstellen dat dit alle punten waren waarna de RDW zou kijken.
Daar heb ik ondertussen over nagedacht.
Zou inderdaad raar zijn dat de RDW hier niet naar zou kijken.
Post automatically merged:

denk wel dat ze kijken of deze goed gericht staat dus niet mensen verblind
Denk het ook dat ze hier naar kijken.
 
Hij is goedgekeurd wegens omkeuring van snor naar brom, had ook de achterlichten uitgezet die verwerkt zitten in de knipperlichten en die dus dan normaal mee branden met het achterlicht, maar je mag dus maar max 2 achterlichten voeren en niet 3 wat dan dus het geval is, dus losgekoppeld zodat alleen het centrale achterlicht brande, knipperlichten smoke achterlicht en voorzijde ook goedgekeurd dus
 
Hij is goedgekeurd wegens omkeuring van snor naar brom, had ook de achterlichten uitgezet die verwerkt zitten in de knipperlichten en die dus dan normaal mee branden met het achterlicht, maar je mag dus maar max 2 achterlichten voeren en niet 3 wat dan dus het geval is, dus losgekoppeld zodat alleen het centrale achterlicht brande, knipperlichten smoke achterlicht en voorzijde ook goedgekeurd dus
Een vraagje, ik ga binnenkort precies hetzelfde doen met mijn scooter maar las dat jij iets vervangen had aan je dmp booskijker koplamp, heb je weer de orginele terug gezet of wat heb je vervangen?
 
Back
Top