Weet je ook waarop je het moet aansluiten ben er momenteel mee bezig het eromheen wikkelen werkt idd niet.deze toeren teller moet je aan sluiten en gaat niet op die manier van een krachtveld meten. hij moet op een van de 2 draden van de onsteking als hey goed is.
Weet je al welke draad?Weet je ook waarop je het moet aansluiten ben er momenteel mee bezig het eromheen wikkelen werkt idd niet.
Nee werkt bij mij nog niet, snelheid werkt ook nog niet als ik 50 rij geeft die 34.. Iemand die toevallig weet hoe je dat kan fixen?Weet je al welke draad?
Ik heb hem om de bruine draad van de onsteking geprobeerd en hier doet hij niks op op de blauw grijze draad doet hij het wel alleen geeft die 8k stationaire aan beetje veel lijkt mijNee werkt bij mij nog niet, snelheid werkt ook nog niet als ik 50 rij geeft die 34.. Iemand die toevallig weet hoe je dat kan fixen?
@DramaChase,Nee werkt bij mij nog niet, snelheid werkt ook nog niet als ik 50 rij geeft die 34.. Iemand die toevallig weet hoe je dat kan fixen?
@Mischa169 ,Ik heb hem om de bruine draad van de onsteking geprobeerd en hier doet hij niks op op de blauw grijze draad doet hij het wel alleen geeft die 8k stationaire aan beetje veel lijkt mij
Met een weerstand maak je de spanning alleen lager niet de frequentie, deze blijft gelijk.Volgens mij stel je dit soort tellers af met weerstandjes. Als de teller te weinig aangeeft moet je er een in doen met minder weerstand
@Mischa169 ,
de grijze draad is de wisselspanning die van de stator komt.
Deze draad geeft niet direct het aantal toeren aan maar deze draad geeft wel een wisselende spanning af.
Afhankelijk van hoeveel spoelen de stator heeft moet je het aantal pulsen die deze draad afgeeft delen door het aantal spoelen.
Zo te zien een factor van ongeveer 4, deze factor zou je ook middels een menuutje moeten kunnen instellen op een ECHTE universele meter!
Post automatically merged:
Met een weerstand maak je de spanning alleen lager niet de frequentie, deze blijft gelijk.
Een toerenteller is in feite een frequentieteller.
De statorwikkeling (de grijs/blauwe draad) die voor de algemene spanningsvoorziening van de scooter dient, geeft per omwenteling van het vliegwiel, een aantal spanningsimpulsen af, afhankelijk van het aantal spoelen en/of de opstelling van de noord- en zuidpool magneten in het vliegwiel.
Dus normaliter is hieruit het toerental heel goed te destilleren, mits je de meter kunt instellen op de juiste factor.
Is er geen menu op deze meter om dit te bewerkstelligen, is het niet mogelijk deze UNIVERSELE meter, fatsoenlijk aan het werken te krijgen en is dit ding in principe waardeloos voor welk voertuig dan ook.
Klopt alleen met deze instellingen werk hij ook niet goed! Hij heeft ook een ander blok met en losse bobineHi, op de instagrampagina @dutch_motorzip onder "custom dash" staat een uitleg over de instellingen van de kilomterteller.
Ehm ja je kan inderdaad instellingen doen maar heb er geen usermamual bij, er zal idd iets verkeerds zijn in de instellingen maar ik kan nog niet vinden hoe ik het aanpas.@DramaChase,
dan klopt er iets niet met de verhouding aantal rotaties van je km-kabel vs omrekenfactor van je nieuwe meter.
Normaliter zou je deze factor, op universele meters, moeten kunnen instellen middels een menuutje.
Heb je geen usermanual/installatiemanual of één of ander vodje bij dit Chinees ding?
Ik heb de snelheid wel op km/h staan.Heb je hem niet toevallig op mph staan ipv kmph? Dan klopt de snelheid wel ongeveer
same hereWeet iemand al op welke draad de digitale teller moet? Op de bruine draad heb ik hem gesoldeerd en stijgt naar 1000 toeren met e start wanneer de cdi stekker er niet in zit. Wanneer de stekker er in zit gebeurd er niks met de toeren.