Digitale teller sport stuur

Harak

Member
Ik wil een sport stuur plaatsen op mn aerox uit 2005 maar dan heb ik een probleem dat ik geen benzinemeter en teler heb. Ik ben een beetje gaan zoeken op internet en kwam op die digitale tellers die sommige mensen op zips plaatsen.
Maar is het mogelijk om die werkend te krijgen en de benzine meter op aerox?
Op andere sites kan je ze al voor 25 euro krijgen.

 
Advertisement - register to remove this

T is geen zip teller is gewoon een universele teller en mensen verkopen het als zip teller in nederland. Maar ik vroeg me af of ik de benzine meter er werkend op zou kunnen krijgen. Misschien zijn er mensen die dat hebben.
 
@Harak
Er staat toch duidelijk dat deze speciaal voor een Zip is en daarom geen universele teller.
Dit lees ik in de omschrijving:
"Transformeer het dashboard van je scooter direct met deze digitale teller geschikt voor de Piaggio Zip. Deze teller is speciaal ontwikkeld voor de Piaggio Zip waardoor deze exact op de huidige plek van de snelheidsmeter past."

Verder lees ik:
"Dit dashboard geeft inzicht in de snelheid, de kilometerstand en het toerental."

Om het brandstofniveau af te lezen zal je een extra metertje moeten plaatsen.

Wat @bartj voorstelt is zo gek nog niet.
Deze is wel universeel en erg uitgebreid.
Is een stuk duurder dan de teller die je hebt uitgezocht, maar is het overdenken waard.
Ben je in een keer klaar.
 
ik vroeg me alleen af of je de benzine meter werkend kon krijgen op een aerox.
Eigenlijk moet je die vraag aan Ali stellen.
Dit is afhankelijk in welke mate deze teller universeel is.
MAW hoe flexibel zijn de instellingen.

Ik heb de ervaring dat men erg karig is met de technische specs van deze zaken. en als er al een installatiebeschrijving bij is, is deze op z'n Chinees is of vertaald uit het Chinees.

Kijk maar eens bij Ali waarvan je de link gepost hebt, hier staat bijvoorbeeld vertaald dat hij bestand is tegen lichte ongelukken en ook nog eens tegen aardbevingen???
Ik denk dat ze willen zeggen dat dit ding shockproof is.
Dit om maar een voorbeeld te geven hoe deze handleidingen vaak vertaald zijn.
Verder staat erbij dat deze teller voor een 2 cilinder is wat dit dan ook mag betekenen???

Alles krijg je natuurlijk aan het werken, dus ook deze teller, de vraag is hoe ver wil je gaan om de signalen van je scooter te interfacen met de signalen die deze teller wil zien.
Verder om deze klommel aan te sluiten moet je de hele originele connector van je scootercockpit mollen en dit enkel voor de looks......

Voor 17 Euro kun je natuurlijk geen buil vallen, dus bestel deze gewoon en hoop dat er een degelijke beschrijving bij zit.
 
Back
Top