Digicam Topic

Re: Powershot S45

Originally posted by h3nk0wZ
ik ben een gelukkige bezitter van de Canon S45 van 800+ euro toen ik hem kocht...pracht cam! :)

Wat specs:

4-megapixel CCD met topkwaliteit DIGIC-processor
3x zoomobjectief plus digitale zoom, totaal 11x zoom
Direct Print-functie voor fotoprints zonder pc
Exif Print voor consistente, nauwkeurige, levensechte fotoprints
Opnamemethode “Movie” plus in de camera ingebouwde montagefunctie.

powershots45.jpg


heb hier wel wat resized pics liggen, sta erop geen 1 anyh0w:

Link1 Link 2

whoei heb daar pas nog gehockeyd. :) moet je me ff helpen, purmerend toch?
 
Canon PowerShot A40 2 megapixel.

* 1600x1200
* Filmpjes met geluid (tot +- 15 sec in 320x240 en +- 30 sec in 160x120)
* Instelbare sluitertijd (handig voor nightshots)
* 3x optische zoom, 2.5x digitale zoom
* Werkt op 4 AA-batterijen (als je goede batterijen neemt heb je veel meer vermogen dat met een accu)


Samplefoto's (geresized van 1600x1200 naar 640x480)

foto1.jpg


foto2.jpg


foto3.jpg


[edit] kon het niet laten om een closeup van mn kat erop te rammen :)
foto5.jpg



En een crop uit een close-up:
foto4.jpg


Naar mijn mening de beste en meest veelzijdige camera die er voor dat geld (vanaf 320 euro) te krijgen is.
 
Last edited:
Sander wat voor batterijen heb jij gekocht? ik heb nl. nog geen oplaadbare gekocht. wordt nu gek met normale batterijen > half uur-uur, dan zijn ze leeg :|
 
ik heb zelf een S30.

een foto:
strant.jpg


verschil tusse s45 en s40 was dat s45 snellere chip had ofzo, maar het prijsverschil is idd dan ook niet echt te begrijpe :?
 
Kheb optio 230 van Pentax, 2.0 Megapixel. Kan 20 of 30 sec filmen zonder geluid, en dat 8 maal. Krijg er altijd wel mooie foto's mee, alleen moet ik een keertje het boekje lezen om te kijken wat ik moet doen als het licht niet helemaal goed is.
 
Ff oude koe omhoog halen.
Ik heb wat zitten zoeken, en deze leek me wel interessant:
Voor 320 euro gezien

HP PhotoSmart C715 (3.3 MegaPixel)

Price (incl. btw) € 320,00
Specifications Met de HP PhotoSmart C715 digitale fotocamera kunt u foto's maken
die u zowel op normaal formaat als groot formaat perfect kunt laten afdrukken bij bijvoorbeeld
de Hema of het Kruidvat. De resolutie is uitstekend.
Bovendien kunnen de gemaakte foto's bijzonder makkelijk worden opgeslagen en ge-emaild.
Foto's worden opgeslagen als JPEG.
3,3 Megapixel-beeldresolutie (2048 x 1536).
Verwisselbare en voor hergebruik geschikte CompactFlash Type I-geheugenkaart (16MB geleverd bij camera, max 256MB).
Beeld-LCD (1,8 inch Liquid Crystal Display) waarop u foto's kunt bekijken voordat én nadat u ze hebt genomen.
Automatische flitser met rode-ogenreductie.
3x Optische zoom (102mm).
2x Digitale zoom.
Klein formaat: 127mm x 73mm x 64mm (L x B x H) en 320 Gram.
Lens: f2.0-2.5, TTL auto focus, 7-21mm (Gelijk aan een 34-102mm lens op een conventionele 35mm film camera)
Zeer gebruiksvriendelijke "on screen display" bediening.
Software voor het editten van gemaakte foto's.
Zoeker met werkelijk beeld.
Zelfontspanner met een vertraging van 10 seconden.
Automatische focus met close-upmodus (10 cm tot 1 m).
Status-LCD waarop informatie over de camera, geselecteerde instellingen en eventuele problemen wordt weergegeven.
Lampjes voor zoeker en zelfontspanner.
Kan in combinatie met pc-compatible computers worden gebruikt.
Compatible met Microsoft (R) Windows 98, Windows Me Edition, Windows 2000 en Windows XP.
USB-aansluiting (Universal Serial Bus) om beelden te downloaden.
Standaard driepootstatief aansluiting
Inclusief 4 AA-alkalinebatterijen.


BOL_HP_PS715_L.jpg



Of zal ik toch gewoon voor bijv. een A40 gaan, zelfde prijsklasse, minder pix.
Iemand suggesties?
 
Ik hoorde dat die HP camera's een erg verotte afdrukvertraging hebben ( = de tijd die tussen het indrukken van het knopje en het daadwerkelijke schieten van de foto zit), dus ga maar lekker voor de Canon. 2 megapixel is zat, heb tot nu toe nog geen situatie gehad waarbij ik liever een 3 megapixel had.
 
idd. iedereen loopt altijd wel te mekkeren en te geilen op het aantal megapixels maar dat zegt echt niet alles over de foto-kwaliteit

trouwens de A40 heeft een filmfunctie met geluid. heeft ook wel meer waarde.

ps: sander, die 1800mAh gaan idd lang mee :W
 
ik heb hier een HP 318 van 2 megapixels ofzow, prima ding verder, alleen zwaar irri dat het werkelijk knippen van de foto 'n beetje late reactie heeft:( dus echt actiefoto's lukken niet met dat ding.:(
 
Ik ga denk ik voor de A40.
Ik weet zo niet precies wat hij in de winkel kost, maar heb hem online gezien voor 314 euro hier en voor 320 euro hier .

Wat zouden jullie doen, online bestellen of toch gewoon in de winkel halen?
Iemand btw ervaring met deze sites?
 
Back
Top