Digicam Topic

Goed mensen
Het budget voor mn cam is dus verhoogd , maar ik kom er echt niet uit

Tot 300e
Hij moet beschikken over : optishe zoom , film met geluid en 2mp +

Nu is bij mij vooral het punt , de filmpjes ,daar wil ik namelijk gebruik van maken
Mijn vraag is dus , wie heeft welke cam , en heb je een filmpje gemaakt met die cam?

Of kan iemand me vertellen welke cam in mijn prijsklasse die redelijke filmpjes maakt?

grtz
 
Kep ff een vraagje
Ik wil dus een digitale camera kopen.
Deze; Kodak EasyShare CX6200.
Ik vond het qua prijs en opties wel een net toestel.

€99,99
2.0 Megapixel
3x Digitale zoom
Display
enz

Heeft iemand ervaring met dit toestel, zo ja hoe is hij bevallen?
 
Ik heb ook een camera gekocht
Een kodak easyshare dx 6340
Hij is rond de 280 euro
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Kodak EasyShare DX 6340.htm
kodak.jpg


voor de luie mensen

Prijsvergelijk Kodak EasyShare DX 6340


Resolutie max. 2032 x 1524
Beeldpunten 3,1 megapixel
Lens 36 - 144 mm.
Optische zoom 4 x
Digitale zoom 3,5 x
Gevoeligheid 100, 200, 400
Scherpstelling automatisch
Zoeker LCD, optisch
LCD-scherm 1,8 inch
Geluid opnemen
Geheugen (standaard) 16 MB
Opslagmedium Intern geheugen, MultiMediaCard, SD Memory Card
Interface USB, video-out
Gewicht 220 gram
Afmetingen (H x B x D) 64 x 109 x 38 mm

Introductie model 2003

camera schijnt een hele goede lens te hebben, ben voor deze cam gegaan omdat ie voor mij niet heel duur hoefde te zijn maar ik wel een hele goede camera voor terug wil hebben.
Ik denk dat ik er best blij mee ben, moet alleen nog wachten totdat ie binnen is. Kan ongeveer nog 1 week duren.
 
Jongens ik heb de qware camera getest en het is echt 10x niks :)

-Veels te zwakke flits
-Te langzame sluittijd
-Overgevoelige sensor (overdag zijn je foto's KUT)
-Foto's van dichtbij redelijk, van afstand kun je niet zien of je een foto hebt gemaakt van een jongen of een meisje :p
-Duitse kut menu ( weet niet of er ook andere talen instelbaar zijn)

Nou dat was het dan he. Koop dus geen qware :)
 
Als er voldoende licht is: Ja, kan met bijna elke camera. Veel mensen weten niet dat de ontspanknop 2 "standen" heeft, half indrukken om scherp te stellen en de belichting te meten, en volledig indrukken om de foto daadwerkelijk te maken.
Als je de knop half ingedrukt houd reageert je camera veel sneller. Kijk naar de reviews op http://www.dpreview.com voor de afdrukvertraging (shutter lag) van een heleboel verschillende camera's. Mijn ervaring met Canon's is dat de afdrukvertraging heel redelijk is, ruim voldoende voor sportfotografie (mits voldoende licht)
 
Overigens kan je met de juiste techniek met weinig licht ook nog wel redelijke actieplaatjes schieten:
263_6321.JPG


Van te voren de beweging volgen, dus dat het onderwerp eigenlijk niet beweegt ten opzichte van je camera, en dan (met de ontspanknop al half ingedrukt) helemaal afdrukken.
Deze foto is gemaakt in Snowworld Zoetermeer, en daar is de belichting vrij slecht.
 
Arnie:
Ja hoor, lukt wel, ook in het donker met flits, kwestie van een beetje aanvoelen :).
Dit is dus met een A60 @ sportstand (alleen stond bij de ledematen de correctiedinges, naam kwijt, wat te licht).

IMG_2886.jpg

Img_2881.jpg
 
Ik ben op zoek naar een cam tot 350 euro, er viel me wel een op die me heel goed voor zn prijs lijkt. drom vraag ik het strx haal ik iets verkeerds :P

Olympus Camedia C-50 Zoom

NUMOLY27788.jpg


CCD sensor CCD 1/1.8 inch van 5.4 Megapixels

mogelijke resoluties 2560x1920
2048x1536
1600x1200
1280x960
1024x768
640x480

Optisch

optische zoeker Ja

LCD scherm LCD TFT scherm 1.5 inch 134.000 pixels

mini afstand (macro) Van 20 tot 50 cm

normale afstand Van 50 cm tot oneindig

optische zoom 3X

digitale zoom 5X

ISO posities mogelijk Auto / 80 / 160 / 320

opening en snelheid Opening : f/2.8 - 4.8
Snelheid : 1/2 tot 1/1000 s

flitser geintegreerd Auto, anti rode ogen, geimposeerde flitser, geannuleerde flitser, Synchro langzaam

Opslag

beeld formaat JPEG
TIFF

memorie model geintegreerd xD kaarten

geheugen vrijgeven bij het apparaat xD 32 Mb

intern geheugen Nee

Video

video sequence 320x240 pixels - 16 seconden maxi.


TV uitgang Ja, Pal/NTSC

webcan functie Nee
 
ik heb 3 weken geleden een scandisk-chip gekocht van 64mb; maar hij geeft nu al aan 'Geheugenkaart-fout' en het kaartje doet nix meer (??) Zou ik garantie hebben op de scandisk want ik baal er wel echt van....
 
ik heb een canon powershot a300
das een best toestel 3.2 mega van dinges en kan alles fotograferen wat ik wil en het ziet er nog leuk uit ook

alleen hij doet er wel eens lang over om te fotograferen lijkt wel iets te maken te hebben met de licht inval maar voor de rerst een mooi toestel vind ik dan geen kleine knoppies enzo en heel erg makkelijk in gebruik
maar ik stel ook niet zulke hoge eisen gelukkig
 
Originally posted by /\/ E O /\/
ik heb 3 weken geleden een scandisk-chip gekocht van 64mb; maar hij geeft nu al aan 'Geheugenkaart-fout' en het kaartje doet nix meer (??) Zou ik garantie hebben op de scandisk want ik baal er wel echt van....

sorry Dhr Projectx17, maar aub effe niet crossposten...

==> Heb ik garantie op een scandisk-chip????? <==
 
Mijn ouwe trust camera is kapot gegaan (laten vallen op werk) nu mag ik bij dixons voor 170 euro een nieuwe uitzoeken.(aankoopbedrag) wil eventueel wel wat bij betalen maar niet meer als 50 euro. Iemand tips... Of zit ik hier verkeerd dan delete ik mijn post wel ff
 
Canon A60 ligt aardig in die prijsrichting op dit moment.
Ik heb deze camera eergisteren ook gekocht. En het is echt een super camera voor een beetje hobby fotograaf ;)
 
Back
Top