This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Digicam Topic

Zeer tevreden tot nu toe
Beeldkwaliteit is erg goed, shutterlag is verwaarloosbaar en de autofocus is razend snel. De bijgeleverde lens is prima voor de prijs (€100) en het hele setje weegt niet teveel en ligt lekker in de hand

€999 met lens is heel erg goedkoop, en in FR/DUI is hij zeker weten niet €799.
 
Hey Sander Bolle, kan ik dan niet beter voor de Canon Ixus II gaan?? Redelijk simpel en goedkoop. Weet jij toevallig of die goede foto's nemen?
 
Heb zelf de Ixus Dos...doet et prima, veel,opties, en prachtige plaatjes..

behalve dat ik ze nit maak, omdat ik dat dus echt ff niet kna, maar de camera is er toe in staat.
 
Hugo, ik heet BolleN van achteren
Ixus II is ook een prima dingetje, 3 megapixels, wel maar 2x optische zoom. De Ixus 400 heeft wel 3x optische zoom, maar is een stuk duurder. De vraag is of je ma veel in gaat zoomen, denk het eigenlijk niet.
Ixus camera's zijn gewoon hele goede ultracompacte camera's is een chique stalen jasje.
 
Ik denk dat ik voor de Ixus II ga

Hey, "Movement" zou jij mij een foto kunnen tonen die je gemaakt hebt met die camera?? Zo krijg ik een beetje een beeld over de kwaliteit.

Bij een vriend van me hebben ze de 1e Digital IXUS volgens mij, en die neemt echt supere mooie en scherpe foto's. Neem aan dat de 2 dus minimaal net z'on goede foto's neemt ?
 

Mja heb gelezen in tijdschrift dat ie daar 200€ duurder is maar jah op welke prijs baseren ze hun dan natuurlijk...

Ik denk dat ik tegen de zomervakantie wel dit ding ga halen :!
 
Die foto van die race wagen ziet er best goed uit. Wat voor geheugen kaartje zit er in? Dat kan ik op de site van canon nergens vinden.


Deze toevallig? Zou mooi zijn, die zit ook in m'n digitale video camera.
 
De IXUS II gebruikt SD/MMC kaartjes ja, dus dat is mazzel hebben. Alle andere IXUS modellen gebruiken CompactFlash.
 
Bij Ixus II krijg je std 16 Mb SD-kaartje, zat r bij mij ook bij.
Denk dat t in tussentijd niet veranderd is, als je m in een winkel gaat kopen moet je proberen deal te maken.
Ik heb er wat van de prijs afgepraat en 64Mb erbij gekregen .
 
Aha, ik denk dus dat ik voor de Ixus II ga.
En over de prijs hoef ik niet moeilijk te doen, werk in een pc/gsm/sattaliet zaak en daar maken ze wel een mooi prijsje voor me
 
Originally posted by White SF
Nikon Coolpix 3500... Prima dingetje wel... Foto's op mn scooterbase komen er ook vanaf... Alleen moest k ze wat verkleinen....


Best fijn dingetje, me vriendin heeft deze ook en maakt mooie foto's. Alleen hij word niet meer gemaakt. Zal binnenkort wel ff foto's posten die deze digi maakt.
 
Originally posted by Hugo
Aha, ik denk dus dat ik voor de Ixus II ga.
En over de prijs hoef ik niet moeilijk te doen, werk in een pc/gsm/sattaliet zaak en daar maken ze wel een mooi prijsje voor me

collega ik werk in een telecomzaak. Geen esso meer voor huug dus?

[ontopic]
heb zelf nogsteeds een A40 en die bevalt me rete goed alleen ik word echt gek van het gewicht en de grootte. is de nieuwe A80 nogsteeds zo'n bakbeest? en werken ze nogsteeds met 4 penlites? of zijn het inmiddels accu'tjes geworden?
 
Nee Tijdje terug ontslag genomen @ esso, na 3 jaar ofso :?

Nieuwe werk bevalt uitstekend Maar aangezien de winkel nog niet officieel geopend is, kan ik nog niet alle camera's testen.

Deze week de Digital Ixus II bestellen. Weet iemand hoe lang die accu's mee gaan? Vriend van me heeft het eerste model Ixus en zijn accu is ERG snel leeg.
 
Mijn Ixus400 gaat lang zat mee, kan er minimaal een fototje of 120 mee maken met flits.
Ixus II heeft wel een minder krachtige accu volgens mij.
 
t ligt er nog al aan wat je er mee doet...veel aan/uit en flits gebruiken scheelt nogal met gewoon pics schieten.
Doe er gemiddeld ook wel 120 pics mee
 
Gekregen met Kerstmis...

Pentax Optio-S...
Even groot/klein als een bankpasje...



Doei!



Nancy
 
Last edited:
las/hoorde laatst een goede tip van iemand, qua fotograferen

als je een goede mooie foto wilt hebben die helemaal scherp is.. ga je de foto eigenlijk even in 2 delen maken.

vaak heb je op een foto van een persoon een slechte blurry achtergrond. om dit te verhelpen doe je het volgende:

-zorg dat de camera goed stil staat en de persoon/ding stilzit/staat.
-maak nu een foto van de persoon/het ding gefocussed op hem.
-maak nu een foto vanaf exact dezelfde plek, maar focus nu op de achtergrond.

als je beetje handig bent met photoshop, zet je de 2 foto's in elkaar, en je hebt een perfecte scherpe mooie foto
 
Mjah, relatief veel werk... De meeste camera's kunnen toch wel alles scherp krijgen, tenzij je iets op micro-mode wil fotograferen en daarbij scherpe achtergrond, maar dat is vrij normaal. Maar als je gewoon normale afstanden hebt moet toch zeker wel alles scherp te krijgen zijn.

Ik heb al vrij lang Ixus 400 ook (topcamera), ben altijd weer verbaasd over de accu. Schiet er met gemak 250 foto's mee (flits aan, display uit, standaardaccu)!
 
er zijn altijd plekjes die je gewoon perfect op de foto wilt hebben, en ik heb daar persoonlijk dan ook wel wat voor over