This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Digicam Topic

hey,

ik krijg van m'n ouders binnenkort een digitale camera voor m'n verjaardag maar ze weten nog niet welke. Welke is aan te raden voor een beetje schappelijke prijs? (ze gaan natuurlijk geen cam kopen van 400 euro ofzo) hoeft geen optie op te zitten om filmpjes te maken
 
Wat wil je ermee doen?
- Point and shoot?
- Macro?
- Mogelijkheid tot handmatig lens in stellen?
- Heb je zelf al wat gezien?
 
gewoon een cam voor foto's te maken van scoot/vakantie/tijdens stappen enz... hoeven dus geen superspeciale functies op te zitten. moet wel gewoon goeie kwaliteit foto's zijn (en de cam zelf natuurlijk ook goeie kwaliteit). filmpjes zou leuk zijn, niet per se. liefst wel gewoon met zoom-optie en opties als flits uit/in het donker foto's enzo.

DvO zei: Ik zou een cam nemen uit de finepix serie van fujifilm

heb je hier wat meer info over en een prijskaartje?
 
ja, maar de kwaliteit is niet echt super, dat kan je ook niet echt verwachten voor 100 euro. Je kan ook voor die kleine sony gevallen gaan. Die heb je in een 1.3 en 2.0 uitvoering, je kan er ook filmpjes mee maken. De kwaliteit is best oke, maar er zit geen zoom op. Leuke snapshot camera.

Ik zal straks nog wel pix showen van mijn ixus 400
 
Originally posted by Gmuze

Ik zal straks nog wel pix showen van mijn ixus 400

Ze hebben echt zwaar mooie hoesjes voor die Ixus 400 van Canon. Ik heb er gister ook 1 gekocht voor mn cam. Alleen wel aso duur.

Fuji maakt idd redelijke camera's voor weinig geld. Mocht je iets willen kopen met meer functies ga dan niet voor een Ixus, CybershotU oid, maar ga voor een iets grotere. Vaak betaal je een hoop geld voor het formaat.
 
De sony waar ik het over had (volgens mij UD...13 en UD...20) hebben leuke effecten, zoals metalic kleur en fade effecten. Ik vond de ixus al genoeg functies hebben, ben toch wel even bezig geweest met het uitzoeken van het apparaat. Is wel me eerste digicam.
 
Jeej, even wezen rommelen met de Ixus 400. Persoonlijk vind ik de foto's een beetje tegenvallen, maar ik ben altijd behoorlijk kritisch. Irri eigenschap ja.

See for yourself.

Dit is btw 1 van de mooiere foto's

 
Last edited:
Leuke foto
Jammer dat de weg in de verte afbuigt, en dat de middenberm niet helemaal recht is, maar daar kan jij niks aan doen

Welke sluitertijd heb je gebruikt?
 
Originally posted by Wout
Leuke foto
Jammer dat de weg in de verte afbuigt, en dat de middenberm niet helemaal recht is, maar daar kan jij niks aan doen

Welke sluitertijd heb je gebruikt?

Sluitertijd was 5 sec. Helaas is het 's avonds niet zo druk op de weg. Anders had het effect nog veel mooier kunnen zijn.

PS. Dit is de snelweg vanaf Velsen. Richting de randweg in Haarlem. Boven op de fly-over in de Velserbroek.
 
Met auto's had je idd mooi de strepen van de verlichting gehad.

En ik dacht al dat ik de weg herkende, rij er wel eens met m'n rijlessen