Ik heb even een Duits Youtube filmpje gekeken maar of deze scooters puur Duits zijn is nog maar de vraag.
Geen een scooter is tegenwoordig Europees, alles is tegenwoordig uit deze landen ook wel bami landen genoemd.
Het is namelijk goed koper om deze door kleine meisjes te laten maken, onder het genot van stokslagen en wat al niet meer.
Ik zag toch een aantal modelletjes en met name zo'n retro Vespa modelletje dat vroeger, weliswaar met een verbrandingsmotor, verkocht werd onder de naam Neco.
Het verschil Vespa en een Taiwan en Chinese scooter is zeer duidelijk, maar ook de Taiwanese en Chinese markt levert onderdelen uit hun land.
De control op deze onderdelen zijn scherper , ook weer voor de goedkopere arbeid.
En ook Vespa levert een elektrisch voortuig ( hoger segment)
De Chinezen bouwen een beter elektro wiel dan de Europees.
Dit forum heeft geen topic "elektrische scooters" wel een "elektro forum" maar dit even ter zijde.
Ik kwam op google op dit forum scooternet.
Inderdaad stond er elektro forum, maar ook nog een therm wat verwees naar elektrische scooters.
Veel bij deze scooters wordt softwarematig geregeld en het kan goed zijn dat je dashboardverlichting niet werkt omdat wellicht de software zijn controle routine niet kan afwerken omdat het één en ander aan deze scooter verbouwd is.
Klopt ook en niet, het gaat mij zuiver om de verlichting en beveiliging, softwarematig kun je deze scooters makkelijk sneller of langzamer maken.
Maar de jongens van de rwd doen graag moeilijk, en smeren je zo weer een wok aan de broek, bij hun is blauw...blauw, en geel geel.
Je zult dan net zo als de Duitsers andere snelheden in de wet moeten aanpassen, en dat gaat met deze regering niet lukken (nep parlement)
Anderzijds zeg ik, dan is het probleem van al die kwalen hier opgelost, de meeste scooters die hier om het een en andere kwaal hier posten, zijn vaak door niet wetende twits verknalt, dus niet iedereen !!
Je eerste alinea,s ben ik vol komen mee eens , hij kan zijn riedeltje niet afmaken.
Maar toch maar even kijken met een multimeter of op de draden/fittingen van de dashboardverlichting spanning staat.
Is ook gebeurd, de veiligheid schakelaars zijn gewoon aan en uit schakelaars, maar de eind stekers (stekkers) zullen dan in en uitvoer
moeten geven.
En dat wil ik op de controller niet uit proberen.
Dashboard brand alles, behalve km teller, wel een steker, maar geen losse draden, ik had graag gezien dat ze dan het andere eind ook hebben laten zitten.
De scoot werk enorm goed, dus geen Surinaamse scoot ;-)
je laatste opmerking,
NEE !
Sparky bedankt voor het meedenken, en ik ga aan de slag.
vriendelijke groeten,
Geert