Dark Evolution Viper

Boj

Banned
Een stukje geschiedenis:

De XSH-Rox #2.
20,3 PK Stage 6 blok.

140-1115387373.jpg


IMG_4972 (Medium).JPG




De Minarelli speedfight.
Iedereen zal hem ongetwijfeld nog kennen. :)

IMG_4827 (Medium).JPG


IMG_4840 (Medium).JPG





En toen maar eens naar het huidige project:
Dark Evolution Viper

Een tijdje na de verkoop van mijn speedfight is het toch weer begonnen te kriebelen. Her en der help je een aantal mensen met hun scooter, blokje monteren en afstellen, koeling aansluiten, kapjes schuren etc etc. Op dat moment begint het toch weer erg te kriebelen en wil je uiteindelijk zelf ook weer iets opbouwen.

Samen met Zjaaakie hebben we een leuke basis gevonden. Een SR Viper.
Ik heb geen fotos van hoe ik het zooitje kreeg, maar vertrouw mij... Dat wil je niet zien. Gare kappen, gaar en vooral SMERIG frame en verschrikkelijke velgen.
Hier wilde ik dus zo snel mogelijk wat aan doen.

Na even rond gekeken te hebben zag ik een advertentie staan van Huib. Hij verkocht zijn HGS Beta Ark velgen. Afgedraaid en wel. Na even heen en weer P-emmen hebben we de deal rond gemaakt. Een setje nieuwe velgen.

[ir]http://hangendlauw.ths-dsgn.nl/albums/SBO/PROJECT/SH103108(small).JPG[/ir]


Ook wilde ik nog iets speciaals. (wat inmiddels niet zo heel speciaal meer is, aangezien ze als bloemkolen uit de grond schoten..) Een malossi voorvork. Het is een vork geworden van een Gilera Runner. Hiervoor heb ik het oude SR kroonstuk laten uitboren (diamant honen) zodat de Malossi vorkpoten in het kroonstuk pasten.

SH103122(small).JPG



De koeling had ik al voor elkaar. Samen met een aantal meter doorzichtige koelslang en mijn uber-grote DPR radiateur, zal mijn Evo cilindertje niet warm lopen. Voor de sier heb ik zelfs nog een Turbine fan gevonden. Of ik deze ga gebruiken weet ik nog niet. Maar het ziet er wel leuk uit. :)

SH103116(small).JPG



En toen kwamen we op de setup uit. De setup zal zijn als volgt:

Minarelli LC DD Carters - Matthew Tuned
Doppler racing krukas p12
Polini Evolution 2 cilinder - ABT Tuned
Malossi MHR Overrange 2005
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi MHR Wingbell
Malossi MHR Eprom rotor
Malossi MHR Piaggio kort spruitstuk icm Kiesler wig
Malossi VL14
Dellorto 26mm VHST Carburateur. Home tuned en uitgedraaid
Yasuni c21


SH103269(small).JPG


SH103271(small).JPG


SH103275(small).JPG


SH103276(small).JPG



En toen kwam er weer een doosje onderdelen binnen.

SH103279(small).JPG


SH103282(small).JPG


SH103284(small).JPG


SH103285(small).JPG


SH103286(small).JPG




De Yasuni c21 Black edition:

SH103292(small).JPG



TP Carter deksel:

SH103293(small).JPG




En toen over naar de Viper zelf.
Na erg lang zoeken heb ik eindelijk een fatsoenlijke kappenset gevonden. Van de set waren maar liefst ALLE ophangpunten nog helemaal goed!! Dit is erg zeldzaam voor een scooter die al bijna meer dan 12 jaar oud is! :winner:

Toen ik het gore frame samen met de remklauwen en rempotjes naar de coater heb getrapt, kreeg ik na 5 weken wachten eindelijk een super sexy frame terug. De remklauwen waren in de verkeerde kleur gecoat, dus die worden momenteel overnieuw gedaan.

Dus meteen maar het ding op de brug getrapt en begonnen met deels opbouwen. Het meeste werk ging zitten in het maken van de ophanging voor mijn DPR radiateur en het aanpassen voor de voorkap. Maar uiteindelijk, buiten alle verwachtingen om, paste het ook nog! :W


SP_A0122.jpg


SP_A0121.jpg


SH104040 (Medium).JPG




Dus toen de rest maar een beetje opbouwen. Balhoofd lagers gemonteerd, voorvork erin gehangen, voorvelg gecentreerd en uiteindelijk het ding op wielen gezet. Met het volgende resultaat:

SH104035 (Medium).JPG


SH104037 (Medium).JPG


SH104039 (Medium).JPG


SH104041 (Medium).JPG


SH104044 (Medium).JPG


SH104045 (Medium).JPG


SH104046 (Medium).JPG




Het beenschild dat op de foto te zien is wordt vervangen door een exemplaar zonder bewerkingen.
Het doel van deze scooter is een optisch strakke viper neer te zetten met een rustige maar ook ruige uitstraling.

Qua vermogen zou ik toch wel graag een dikke 20+ score eruit willen trekken. :)

----------------------------------------------------------------------
Mini update 13 juni 2007

Dus... Tijden lang gezocht naar nieuwe remschijven. Niets gevonden dat mooi was. Totdat ik tijdens een gesprek met AFTERSHOCK de tip kreeg om opzoek te gaan naar kart schijven. Die tip heb ik opgevolgd en uiteindelijk, met puur toeval, een ultiem mooi kart schijfje gevonden.

Magura Kartschijf, 190mm, 3 gaats en past direct zonder aanpassingen. :W

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=22751&stc=1&d=1181770447[/ir]


----------------------------------------------------------------------

Update 22 Juni 2007

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=22793&stc=1&d=1182527205[/ir]


Ondanks het bestellen van een nieuwe camera had ik toch nog een beetje geld over om het een en ander voor de scooter te kopen. Ook heb ik nu vakantie omdat ik geslaagd ben voor mijn MBO, Marketing. :W Dus meer tijd om met de scooter bezig te gaan.

Als eerste wil ik de combinatie van de remschijven laten zien.

attachment.php

attachment.php


VS

attachment.php


220mm Braking schijfje. 8)


Zoals je ziet een aardig geslaagde combinatie. :W Misschien dat er nog een 2e Magura remschijf komt, maar dat ligt volledig aan de prijs.


Ook was ik het met jullie eens dat mijn clamp te hoog stond. De kappen pasten er wel op, maar het was niet om aan te zien dat je als een soort van chopper op de scooter moet zitten.

Ik zag dat mijn oude beunmaatje Jules nog een stuurtje had liggen van de XSH rox, dus heb hem dat meteen maar laten brengen. :+

attachment.php


attachment.php



Ook heb ik de mogelijkheid niet meer om te lassen in de loods. Dit vanwege de bedrijfsverhuizing die er straks aan komt. Dus daar moest een andere oplossing voor komen.

Na lang puzzelen eindelijk uitgevonden hoe het moet zitten. Ik denk alleen dat er alsnog iets niet klopt aangezien er een boutje te kort is. :+

attachment.php



Ook heb ik een achterstaaf gekocht. De veer zag er wel leuk uit, maar was al erg oud en ook niet meer de mooiste. Ik ga eerst op deze manier rijden. Als dit voor geen meter rijd en het alle kanten optrilt komt er nog een RS24 veertje.

Wel heb ik de achterstaaf gemonteerd in rubbers (zowel boven, als onder) Dit heb ik gedaan door de gaten uit te boren en daar 3mm dik rubber in te lijmen. Dit voor, hopelijk, ongewenste trillingen te voorkomen.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


De achterstaaf moet nog wel even mooi zwart gespoten worden. :+


Ook heb ik nog een leuke waterpomp overgekocht van Jeroen. (KTP slider)
attachment.php

attachment.php


----------------------------------------------------------------------


Update 30 Juni 2007

We hebben niet helemaal stil gezeten afgelopen week. Ik heb niet heel erg veel gedaan. Het meeste waar ik me mee bezig heb gehouden is het monteerbaar maken van de kappen. Een aantal ophangpunten heb ik moeten herstellen, en een aantal verplaatst.

Er zijn nu 2 problemen:
- Het stuur is te laag, de voorkap en knieschild kan er niet meer op.
- Het subframe komt nog iets onbetrouwbaar over.

Ook gaat er een ander radje komen. Ik ben het met servien eens dat het toch écht té groot is. De voorkap past er op deze manier nog net op, maar dan moeten de kappen onder spanning gemonteerd worden. En dat vind ik toch niet zo heel geweldig.

Ik ga nog kijken of ik het rad ergens anders zou kunnen monteren. De enige plek die ik eigenlijk nog kan verzinnen is aan de achterkant van de scooter. Als een soort "underseat" gebruiken dan. Enige nadeel dan is dat er geen (nauwelijks) rijwind langs komt.



Fotos: :W

Remschijven gemonteerd:
attachment.php


attachment.php



Achter:
attachment.php


attachment.php




De krachtbron:
attachment.php



Inlaat:
attachment.php



Carterdeksel:
attachment.php



En tot slot een paar overzichts fotos:
attachment.php


attachment.php




Ook hoop ik vandaag of morgen mijn remklauwen en complete remzooi terug te krijgen van de coater. :W

Dat was het weer voor deze week. :7

----------------------------------------------------------------------

Update 3 Juli 2007

Als aller eerste wil ik melden watvoor gigantisch gemis het is dat er geen sleutelruimte meer is in de loods. :X Ik moet het nu doen met een schuurtje van 3x4 meter welke ondertussen ook volstaat met allemaal andere rotzooi.

Op de foto, aan de rechterkant heb ik nog een metertje ruimte om te sleutelen. Wil ik aan de andere kant van de scooter bezig, moet ik deze eerst verplaatsen richting werkbank. 8P

attachment.php



Vandaag bezig geweest met de nieuwe radiateur. Het is een Malossi radje van een Zip SP98 geworden. Na enig passen en meten ging het allemaal net passen. Alleen moest de radiateur gekanteld worden en de ophanging verbouwd.

Ik heb de originele radiateur ophanging van een SR genomen en deze op zo'n manier verbogen dat de vlakke kanten op de horizontale ligger kwamen en de opstaande randen precies aan de montagepunten van de Malossi rad kwamen.

Daarna heb ik de uitstekende randen verbogen zodat de radiateur ook nog geklemd wordt in de ophanging zelf. Conclusie: Een zeer stevige en stabiele constructie. :W

attachment.php


Hoe het er achter de radiateur aan toe is:
attachment.php

Beetje een wazige foto vanwege te weinig licht in de schuur.
* De stukken blauw die je achter de radiateur ziet zijn stukjes tuinslang zodat de radiateur niet direct tegen de ophanging geklemd wordt.

Toen even het hoge TNT stuur er weer op en de kappen monteren.

attachment.php


attachment.php


En de kleine deugniet achter de voorkap.
attachment.php

* Linker zijkap zat niet vast geschroefd. :+



Inmiddels heb ik ook mijn remklauwen en remhendels etc terug van de coater. Hierover maak ik na het weekend wel een update aangezien het spul nog allemaal in elkaar moet.

Nu blijkt dat alles past en alles goed zit kunnen de kappen binnenkort geschuurd worden en richting de spuiter. De plannen en ontwerpen voor de paint liggen al klaar, enige wat nu nog nodig is is een emmer geld. :+


----------------------------------------------------------------------



Update 24 Juli 2007

In eerste instantie baalde ik er van dat het allemaal zó ontzettend lang duurde bij de coater. Het frame duurde al lang maar mijn remzooi nog veel langer. Eerst kreeg ik bericht dat het klaar was, een dag later dat het allemaal rood gecoat was terwijl het zwart moest zijn. Daar gingen dan weer 3 weken overheen toen ik eindelijk mijn remspullen terug kreeg. :W


attachment.php


attachment.php


attachment.php



Zoals is te zien heb ik ook chromen Stage 6 remhendels en rempotdekseltjes erbij gekocht. Het coaten is erg strak geworden en het spul ziet eruit als nieuw. :W



Ik vond het erg mooi en heb het daarom dus maar verkocht. :W

Na het lezen van een advertentie hier op het forum dat iemand opzoek was naar aerox rempotten heb ik eens contact op genomen met deze vriendelijke man. Na even praten en onderhandelen kreeg ik een erg mooi bod voor mijn vers gecoate spullen. Weg ermee dus. :+



Aangezien ik al langere tijd wist dat iemand van SSR iets leuks tekoop had staan hoefde ik hier niet lang over na te denken. Even contact opgenomen, een goed bod gedaan waarvan ik zeker wist dat ik niet achter het net zou vissen.. En 4 dagen later waren ze er dan. :W


attachment.php


attachment.php


attachment.php



Samen met een hagelnieuwe stalen remleiding is dit een zeer geil setje. Al zeg ik het zelf. :~


Mijn remklauwen heb ik uiteraard niet verkocht. Die zijn nog gewoon netjes glans zwart gecoat. Ik heb er momenteel eentje liggen omdat ik de andere nog in elkaar moet zetten. :)

attachment.php



Dit was de update voor vandaag. Deze week of achterin het weekend monteer ik de spullen even en hoop ik ook dat mijn clamp klaar is zodat mijn stuur er op een juiste manier op kan. :)




Update 27 Juli 2007

attachment.php



Gisteren avond weer even tijd gevonden om met de scooter bezig te gaan. Ik heb het complete stuur ingericht en een aantal kleine dingetjes gedaan / geregeld zodat ik verder kon.


Als eerste heb ik na de post van Michiel zijn remleiding overgenomen.

attachment.php



Die @#$!@ een cm te kort is. :| :X

attachment.php

(Iemand hier een oplossing voor?? :rolleyes:)


Ook heb ik mijn hoge TNT clamp af laten draaien zodat ik toch een vooruitstaande clamp kon monteren zonder teveel gedoe / lassen zoals ik van een aantal mensen gehoord heb. Dit was in mijn ogen de meest ideale / mooiste oplossing.

De clamp afgedraaid:

attachment.php


De vooruitstaande clamp:

attachment.php


En gemonteerd:

attachment.php



Ik vind het zo veel netter staan en gelukkig niet te hoog. :W


Ook heb ik mijn rempompen gemonteerd welke, al zeg ik het zelf, ontzettend geil staan. :~ Bovenaan de update is al een gave foto te zien, hier onder nog een paar.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php



Verstelbare remhendel... :+

attachment.php



[IR]http://i19.tinypic.com/540oep3.jpg[/IR]

[IR]http://i15.tinypic.com/681y9eg.jpg[/IR]

[IR]http://i10.tinypic.com/6fpw0ti.jpg[/IR]



Aan remkracht geen gebrek... :rolleyes: +ralf+

Enige probleem nu nog is dat de bestelde adapter voor runner/aerox etc niet past op mijn malossi voorvork van een runner. :rolleyes: Maargoed, daar vinden we vast wel weer een oplossing voor... :Z


Remhendels besteld en gisteren binnen gekregen. :W
De hendels zijn mat zwart... Vind ik absoluut niet verkeerd staan. 8)


attachment.php


attachment.php




tekstuele update 27 November 2007 (met 2 foto'tjes)

Sommige mensen konden het wel in mijn MSN naam lezen. Gisteren stond er "Ik haat maandagen", vandaag stond er "Ik haat dinsdagen. Dit had zo zijn redenen... :P


Gisteren in de auto gestapt en opzoek gegaan naar passende banjo bouten. Ik zocht al geruime tijd nadat de bestelde bouten bij euroscooters niet bleken te passen. Blijkt dus dat er onderling in het schroefdraad bij brembo en grimeca verschil zit. Oké weer wat geleerd... Maar vermeld dit dan ook op je website. :+
Aangezien mijn Nissin rempompen geen van beiden waren, was dat draad óók anders. Via Crazy Arjo nog een tweetal banjo bouten opgestuurd gekregen die vaak voor motoren gebruikt werden. Wederom pasten deze ook niet. :X

Dus toen gisteren (de maandag) maar richting een motorzaak gereden. Kom ik daar, "wij zijn gesloten van 02-11-07 tot 02-01-08 wegens een verbouwing". Oké fijn. Doorrijden richting grotere zaak, "maandags gesloten". :|
Vandaag dus weer naar die ene zaak geweest, 2 mooie aluminium banjo bouten gekocht die er in zouden moeten passen. Enige punt was dat er nieuw draad getapt moest worden aangezien de vorige eigenaar zelf al aan het prutsen was geweest en er 2 verschillende soorten draad in zaten.

Tapsetje gekocht en eens aan de slag gegaan.

JAHOOR, tuurlijk zat die draad er weer niet tussen aangezien het weer een tussenmaat was. :X Dus, zat als ik het was, richting metaal bewerkings bedrijf, rempompen op tafel geflikkerd, banjo bouten ernaast en zei ze me dat pas te maken....
Nieuw draad laten tappen, kop koffie gedronken, 10 euro betaald en klaar. Mijn banjo's passen EINDELIJK. (achteraf gezien had ik dit direct moeten doen, maargoed. "Aldoende leert men". :+)



[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23805&stc=1&d=1196177346[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23806&stc=1&d=1196177346[/ir]



We zijn dus nogsteeds bezig. -:-




DE update waar het allemaal om draaide... :+


Vandaag weer eventjes bezig geweest. Heb een "nieuwe" kappenset gekocht van Hans. Echter valt hier nog wel het een en ander op aan te merken, maargoed. Daar ben ik al over aan het PM'en. :)

Vandaag maar eens gemonteerd. Evenals mijn remmen. Nog geen tijd gehad om te poetsen, dus hier en daar is het nog een beetje vettig / dof. :)


De foto's:

attachment.php


[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23822&stc=1&d=1196360314[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23823&stc=1&d=1196360314[/ir]


De o-zo-geile remset... :~

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23824&stc=1&d=1196360314[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23825&stc=1&d=1196360331[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23829&stc=1&d=1196360314[/ir]

Een nieuw zadeldekje.. :W

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23826&stc=1&d=1196360314[/ir]


Achterrem aangesloten.

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23827&stc=1&d=1196360314[/ir]


Nieuwe binnenkappen.

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23828&stc=1&d=1196360314[/ir]




Dat was het weer. Voorlopig ga ik er niet veel meer aan doen.
Ik ben gisteren aangenomen voor een nieuwe baan, dus ga mij eerst volledig daar op concentreren. De scooter wordt vanzelf een keer rijdend gemaakt.




Mijzelf een leukigheidje gekocht. :rolleyes: 8)


[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23952&stc=1&d=1200588694[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23953&stc=1&d=1200588694[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23954&stc=1&d=1200588694[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23955&stc=1&d=1200588694[/ir]




Als ik ooit weer eens een dag tijd heb om er wat mee te doen zal ik het geval eens monteren. Ben ik in iedergeval van dat verschrikkelijke stuk staal af. :W



Net op pagina 2 en alweer een update. :)

Nieuwe remklauw besteld. Het stage 6 ding was leuk... Maar toch eigenlijk ook weer niet. Die dus de deur uit getrapt en een nieuwe runner klauw besteld. :)

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23994&stc=1&d=1201023893[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23995&stc=1&d=1201023893[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23996&stc=1&d=1201023893[/ir]


De klauw past direct op mijn voorvork. Enige wat ik nog moet doen om hem passend te krijgen is busjes draaien om de voorvelg te centreren. :)



En alweer een update (kleintje:+)


De remklauw past inderdaad niet. Aangezien ik er geen rekening mee gehouden heb dat Ramon en ik ook nog verschillende velgen hebben komt de schijf tegen mijn voorvork poot aan wanneer de klauw om de schijf valt. Ook zijn de ophangputen 2mm afwijkend. :rolleyes:

Dat werkt dus niet.:+

Hier moet een adaptertje voor gemaakt worden. Ik vraag mij alleen af of het wel veilig genoeg is. Het moet een adapter worden van een goeie 2cm dik aangezien aan weerskanten op verschillende afstanden getapt moet worden. EN mijn velgen anders niet gecentreerd zijn...


Foto's ter illustratie:

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=24003&stc=1&d=1201205009[/ir]
Staat best goed zo. 8)

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=24004&stc=1&d=1201205009[/ir]
De tussenruimte.


Ook heb ik de Malossi RS24 gemonteerd en de frame verlengers verwijderd. Wielbasis is wel een stukje korter maar het idee erachter vind ik een stuk fijner. Ik wil niet een of ander zwabberend geheel hebben.

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=24005&stc=1&d=1201205009[/ir]


En als afsluiter nog een aantal foto's rondom. :)

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=24010&stc=1&d=1201205009[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=24009&stc=1&d=1201205009[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=24006&stc=1&d=1201205009[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=24007&stc=1&d=1201205009[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=24008&stc=1&d=1201205009[/ir]



Dat was het voorlopig even. :*



Komfortabel Radfahren...

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=24011&stc=1&d=1201288647[/ir]


Ik ben geen fan van een standaard hoekig M-stuur. De EPC stuurtjes vind ik over het algemeen erg mooi staan. Maar om 45 euro te betalen om te zien of het ook mooi staat op mijn scooter vond ik een beetje overdreven. Alsnog besloten om een EPC stuur te willen kopen... totdat Maarten ineens met een suggestie kwam dat halfords ook leuke stuurtjes had. +ralf+

€10,99. :D En het staat nog mooi ook! -:-



[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=24013&stc=1&d=1201288647[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=24012&stc=1&d=1201288647[/ir]

attachment.php




attachment.php


[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=24017&stc=1&d=1201290078[/ir]



Update!

Het EVO blokje is de deur uit. Veel Succes ermee Nico0! :)
Dan komen we nu bij het huidige blok. De setup heeft dus een aantal veranderingen.
De setup is nu als volgt:

- Minarelli Horizontaal EPC Tuned
- Metrakit Pro race 2 EPC Tuned
- Hebo racing p10 krukas
- Volledige Malossi MHR "2005" Overbrenging
- Dellorto VHST 26mm carb aangepast
- 26mm inlaat
- Malossi VL14
- Malossi MHR Eprom binnenrotor
- Malossi 13/44 vertanding icm standaard secundair


Gisteren en vandaag het blokje gemonteerd en alles goed gezet. Hieronder een aantal foto's.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php



Zoals is te zien ga ik gewoon met een mechanische waterpomp rijden.
Enige puntje van kritiek wat ik tot nu toe heb... Dat filter. :X Wat ik hier mee doe weet ik nog niet.
De kelk is te groot voor een Malossi e13 filter wat ik ook nog heb liggen. De stage6 filters vind ik ook veel te lomp. Daar nog maar even wat voor vinden dus.

Blokje is trouwens niet echt schoon ofzo... Maar daar heb ik best wel schijt aan. :7

Tot slot, een foto van hoe de scooter er momenteel bij staat. :)
attachment.php





:rolleyes: Mikkel de beunhaas. :+

attachment.php




Goed, vandaag ook weer lekker bezig geweest. Ik heb van Ramon de adapterplaat ontvangen welke nog afgemaakt moest worden.
Gaten boren en M8 tappen. Dit ging (gelukkig) allemaal goed. :W

Remklauw gemonteerd:
attachment.php


Teflon busjes gefixt:
attachment.php


Voorvelg gecentreerd:
attachment.php


Heb hiervoor gewoon de oude KM teller geval van mijn speedfight gebruikt. Niet super mooi, wel effectief. :W

Aan de andere kant een goud kleurig busje.
attachment.php



De carburateur ging ook niet direct passen. Hiervoor zat een stukje frame in de weg. Dat sukje er tussen uit gehaald en een gaatje er boven
voor de gaskabel. Het past allemaal maar NET nu. :D

attachment.php


attachment.php



Toen ging de achtervelg en de resterende kappen er weer op. Alleen toen ik aan mijn achtervelg draaide hoorde ik een akelig getik.
Ik kan de vertanding zelf niet zijn aangezien die vrij nieuw is. Ik denk dat het een lager is... :rolleyes: Daar ben ik niet echt blij mee. ;(



Huidige stand van zaken.

attachment.php


attachment.php


Zoals het er nu bij staat... Ben écht blij dat er kappen omheen komen. Ziet er echt niet uit zo. :P


Tankje gefixt:
attachment.php


Ook niet de mooiste maar hoop dat je er niets van terug ziet wanneer de kappen er omheen komen.

Alhoewel het vanuit dit standpunt volgensmij wél zichtbaar blijft... :rolleyes:

attachment.php


En tot slot nog een mooie van de geile voorkant. :~

attachment.php



Wat nog te doen:
- Killswitch fixen... Vonkt nu wanneer de dop er NIET op zit. :+
- Benzine kopen
- Starten



Dit was niet de update die ik in gedachten had... Maar het zat er aan te komen ... ;(

Ondertussen blijven de rekeningen binnen stromen en heb ik nog altijd geen fatsoenlijke baan gevonden. Het moment is aangebroken dat er keuzes gemaakt moeten worden. De keuze was, de auto verkopen, of de scooter... Hier heb ik niet langer dan een uur over na moeten denken. Vandaar deze laatste paar foto's, die tevens dienen als referentie naar de verkoop pagina, ter afsluiting van dit project.

Mede door de veranderingen die de complete scooter scéne de laatste 2 jaar doorgemaakt heeft is het zonder SBO licentie + tijd om elke meeting af te gaan + de hele gewichts-hype niet interessant genoeg meer voor mij. Aangezien ik beide niet heb en ik dat gezeur om gewicht ook maar lelijk vind staat het complete apparaat alleen maar stof te happen in de garage.

Ik wil iedereen bedanken die mij geholpen heeft met het verkrijgen van onderdelen en voor de leuke reacties in mijn projectpagina.
Dit is voorlopig mijn laatste scooter-project.



attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php




Ik laat het project vandaag nog open. Morgen zal er een slotje op komen en rustig afzakken naar een van de laatste pagina's.
 
Advertisement - register to remove this

De afsluiting

Vanmiddag een aantal laatste foto's gemaakt waarna ik voor niets de scooter uit elkaar getrokken heb... De reden is hier te lezen. :|



Hier de laatste foto's ter afsluiting van dit project.

[ir]http://img1.foto-hosting.nl/20080407225220415089.jpg[/ir]

[ir]http://img1.foto-hosting.nl/20080407225404462130.jpg[/ir]

[ir]http://img1.foto-hosting.nl/20080407225427211847.jpg[/ir]

[ir]http://img1.foto-hosting.nl/20080407225446337415.jpg[/ir]

[ir]http://img1.foto-hosting.nl/20080407225616078453.jpg[/ir]

[ir]http://img1.foto-hosting.nl/20080407225627862803.jpg[/ir]
 
Back
Top