Damwoude 2006 aftertalk-topic

Ditechist said:
Omdat er mensen zijn in het publiek die graag te hekken een paar cm verplaatsen zijn de poten van de hekken op de tijdsmetingkabel gekomen en zo op 3 plaatsen "gebroken" dus ze hadden geen eindsnelheid enz..

dank je wel voor de uitleg

Inmiddels is alles gerepareerd en werkt weer 100 %
 
Joël said:
Hoi Peter,

Een vraagje: wat was 3 juni nu de oorzaak van het enorme fiasco omtrent de tijdsregistratie?

Want als dit een voorbode is voor de sprint in Genemuiden (sept.) dan bespaar ik mezelf de tijd en moeite...

We hebben nog geen bevestiging hiervan of wij daadwerkelijk tijdmetingen gaan doen in Genemuiden. Maar volgens verhalen zijn ze zelf bezig met een tijdboom registratie systeem maar of ie op tijd af is of die wel werkt is de tweede. Wij kunnen zeker garanderen dat jullie gereden tijden op onze tijdsapparatuur 100 % nauwkeurig zijn dan alle andere tijds waarneming systemen in de Nederland. Bij ons zitten alle officiele regels van de NHRA in verwerkt.

Gr peter
 
DHRA tijd crew said:
We hebben nog geen bevestiging hiervan of wij daadwerkelijk tijdmetingen gaan doen in Genemuiden. Maar volgens verhalen zijn ze zelf bezig met een tijdboom registratie systeem maar of ie op tijd af is of die wel werkt is de tweede. Wij kunnen zeker garanderen dat jullie gereden tijden op onze tijdsapparatuur 100 % nauwkeurig zijn dan alle andere tijds waarneming systemen in de Nederland. Bij ons zitten alle officiele regels van de NHRA in verwerkt.

Gr peter

Waarom meten jullie de reactie tijd er niet bij ? ik vind zelf de scooter en rijder is een. Bij jullie systeem kan je dus wachten tot het groen is en dan pas een keer gasgeven. ( in de kwalificatie rondes ) Want er waren veel mensen die eerder over de finisch waren en een slomere tijd hadden als de tegenstander.
 
DennisM. said:
Waarom meten jullie de reactie tijd er niet bij ? ik vind zelf de scooter en rijder is een. Bij jullie systeem kan je dus wachten tot het groen is en dan pas een keer gasgeven. ( in de kwalificatie rondes ) Want er waren veel mensen die eerder over de finisch waren en een slomere tijd hadden als de tegenstander.

Omdat de rijder dus heel veel secondes laat liggen bij de start krijg je een slomere eind tijd.
De reactie tijden zijn allemaal gemeten van iedere rijder alleen heel veel rijders hebben geen eind tijd en snelheid gehad door kabel breuken.

De reactie is bij ons 0.5 sec dus vanaf de laatste gele lamp tot de groene lamp gaat de tijd lopen als je wacht tot de groene lamp aangaat dan ben je al 1 sec verder zal deze tijd bij de eind tijd automatisch opgeteld worden.

Wij kunnen 2 methodes draaien de Sport en Pro. Op damwoude wilden de organisatie de Sport ( geel geel geel Groen) Wij kunnen echter ook de Pro starten ( alle 3x geel , Groen)

Ik hoop hiermee je vraag beantwoord te hebben

gr peter
 
ok duidelijk, alleen elke rijder heeft daar last van dus inprinciepe maakt het niet uit. En waarom zit er een halve sec. tussen ? hoort het niet zo dat de tijd pas begint te lopen als het licht echt op groen is. Ik heb dit bij de start even staan te kijken en ik zag ooit mensen echt in het oranje al over de streep zijn en ze kregen geen rood licht. Bij andere systemen is mij dit nooit opgevallen.
 
DennisM. said:
ok duidelijk, alleen elke rijder heeft daar last van dus inprinciepe maakt het niet uit. En waarom zit er een halve sec. tussen ? hoort het niet zo dat de tijd pas begint te lopen als het licht echt op groen is. Ik heb dit bij de start even staan te kijken en ik zag ooit mensen echt in het oranje al over de streep zijn en ze kregen geen rood licht. Bij andere systemen is mij dit nooit opgevallen.

Deze rijders zitten meestal tussen de 0.5 en 0.6 sec en dat is heel goed. Als de rijder onder de 0.499 sec komt is het een rode lamp. De reactievermogen van mensen staat op 0.4 seconden. Ik heb zelf geinformeerd gekregen dat NHRA de regels gaat veranderen in de toekomst dat het van 0.5 start naar 0.00 start gaat maar wanneer dit officeel wordt is de vraag.

De kerseboom van ons is 0.5 dus tussen elke gele lamp zit 0.5 sec verschil dus tussen de laatste gele lamp en groene lamp zit ook 0.5 sec verschil en daarom starten we op 0.5 ( volgens de regels van NHRA )

Bij de Pro ( 3x geel , groen) is de reactietijd vanaf 0.4 sec.

De regels die nu bestaan is dat er gestart wordt op 0.5 sec ( tussen de laatste gele lamp en Groene lamp Sport). Hier kunnen wij niet van afwijken.

Ik hoop dat het duidelijk is want ik kan het niet beter uitleggen.

PS Het ligt puur aan de organisatie wat ze willen hebben draaien de Pro of Sport versie

Gr peter
 
Nauwkeurig, ja ,ja

DHRA tijd crew said:
We hebben nog geen bevestiging hiervan of wij daadwerkelijk tijdmetingen gaan doen in Genemuiden. Maar volgens verhalen zijn ze zelf bezig met een tijdboom registratie systeem maar of ie op tijd af is of die wel werkt is de tweede. Wij kunnen zeker garanderen dat jullie gereden tijden op onze tijdsapparatuur 100 % nauwkeurig zijn dan alle andere tijds waarneming systemen in de Nederland. Bij ons zitten alle officiele regels van de NHRA in verwerkt.

Gr peter

Het is ons al langer bekend dat de DHRA gemeten tijden/eindsnelheden onmogelijk goed kunnen zijn. Deze varieerden soms meer dan 10 km/u terwijl onze Sigma fietssnelheids meter (zeer nauwkeurig) slechts kleine verschillen liet zien.
 
Start systemen verschillen uiteraard, maar het werkte die zaterdag niet zoals het zou moeten, sommige eindsnelheden klopten al niet voordat er problemen waren.

Wie rijdt er bijvoorbeeld 7,5 sec. met een eindsnelheid van 90km/h ?

Nou ik heb het zien staan, dat klopt dus denk ik niet.
 
Maby vastklaper oid...

Maatje van jouw (veenstra oid?) ging op genemuiden ook met 80 over de streep en reed 7.8.....
 
JusSeb said:
Start systemen verschillen uiteraard, maar het werkte die zaterdag niet zoals het zou moeten, sommige eindsnelheden klopten al niet voordat er problemen waren.

Wie rijdt er bijvoorbeeld 7,5 sec. met een eindsnelheid van 90km/h ?

Nou ik heb het zien staan, dat klopt dus denk ik niet.
dat was Ruud. en hij reed idd 93.2 maar dat kwam dus omdat zijn koppeling in tweeen lag. Hierdoor werd de vario geblokkeerd en moest hij het hebben van een giga oplopend toerental. Daarbij kwam ook nog een wereldstart om de hoek kijken( 0,512 minus de standaard 0,500 = 0,012sec). Als je dit dan afzet tegen een tijd uit de automatenklasse(want die hebben ong dezelfde eindsnelheid)dan klopt die tijd wel, als je ervan uiot gaat dat een scoot toch redelijk sneller optrekt.
 
Sibo said:
Maby vastklaper oid...

Maatje van jouw (veenstra oid?) ging op genemuiden ook met 80 over de streep en reed 7.8.....
dat ding ging idd stuk op 120meter, waardoor Ruud er nog net omheen kon:X
 
Realtime said:
Het is ons al langer bekend dat de DHRA gemeten tijden/eindsnelheden onmogelijk goed kunnen zijn. Deze varieerden soms meer dan 10 km/u terwijl onze Sigma fietssnelheids meter (zeer nauwkeurig) slechts kleine verschillen liet zien.

Wij hebben ons al jaren lang bewezen (en nu nog) dat ons tijds apparatuur 100 % nauwkeurig is (mobiel) dus waarom zou ik hier op in gaan als wij tijd metingen doen van Dragsters, Pro mods , Drag Bikes enz enz enz.


PS niet persoonlijk bedoelt he

gr peter
 
DHRA tijd crew said:
Wij hebben ons al jaren lang bewezen (en nu nog) dat ons tijds apparatuur 100 % nauwkeurig is (mobiel) dus waarom zou ik hier op in gaan als wij tijd metingen doen van Dragsters, Pro mods , Drag Bikes enz enz enz.


PS niet persoonlijk bedoelt he

gr peter


Dan had je moeten zorgen dat het op damwoude ook goed werkte.En dat was dit maal niet het geval.
Dus dat jarenlang bewijs hadden we op die dag niet veel aan :) want het werkte gewoon niet.

AdiozZz servi
 
Back
Top