This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

CMP Design Interceptor

Intressant blokje, cilinder word ook nog aangepast neem ik aan? Aangezien je nu een bredere powerband nodig hebt?
En de membraan doorlaat, is deze standaard groot genoeg? aangezien ik me herinner dat van deze polini 103 carters de doorlaat onder het membraan relatief klein is vergeleken met een piaggo inlaat?

iig weer een innovatief projectje erbij, ben benieuwd wat we hiervan gaan zien. Super om te zien wat jij allemaal voormekaar krijgt met carbon!
 

Hoezo aangezien je nu een bredere powerband nodig hebt? is er iets gedaan met de cilinder waardoor de powerband heel smal is?
 
BartR zegt dat vermoed ik omdat er op de foto's kettingen te zien zijn, je moet met een ketting door het hele toerengebied koppel hebben anders trekt het niet.
Je pakt dus niet het voordeel van een vario overbrenging waar je je powerband heel smal kunt maken omdat je toch op 1 toerental rijdt.

Maar volgens mij zie ik op foto 2 en 4 een vario wat BartR zijn opmerking overbodig maakt.
 
Juist..

Voor zover ik ook kan zien is er een vario aanwezig en dienen de ketting overbrengingen gewoon als ''vervanging'' van de vertanding die dus niet aanwezig is door het gebruik van het peugot blokje.

Erg mooi wat je van carbon kan maken Chezzmo. Tof project. absoluut.
 
Vind het echt erg gaaf dat je het durft... Vind het leuk om te volgen...
Kan het alleen écht niet mooi vinden. De techniek is echter wel weer om te smullen.
 
Ziet er VERS uit !!

Je had toch eerst ook nog een "Runner" carbon frame ?

Ben benieuwd naar het eind resulaat
 
Weer eens een zeer origineel project zoals we van Chezzmo gewend zijn.
Wat betreft overbrenging kan hij er gewoon een piaggio overrange op knallen aangezien de ophanging ervan stelbaar is.
Omdat hij daarom de bijbehorende v-snaar kan gebruiken verwacht ik dat het toerental net zo constant loopt als op een zip.
Daarnaast heeft het blokje een forse inlaat, te zien op de 2e foto die simpel is uit te breiden met een opzetstuk voor grotere membranen.

Ik ga er vanuit dat er een snelle scootercilinder op komt, en verder het hele sprintscooterpretpakket dus dan zou alleen het carter zelf een beperking qua vermogen kunnen vormen t.o.v. een scooterblok.

En de kettingoverbrenging zal wat meer verlies opleveren dan een scootervertanding. Maar daartegenover staat een uitermate gunstige massa, dus het kan toch nog wel eens erg leuk uit gaan pakken dit.
 
Wat ik me afvraag, is of zo'n lichte scooter nog wel een beetje bestuurbaar is .

Verder weer echt een heel uniek project.
 
ik vind het een echt vet project
maar zou het geen idee zijn op je as van je achterpoeli ook te lageren of slingert hij niet zo veel
ik neem aan dat de as in het frame dubbel gelagerd is

echt mooi hoe je altijd alles bouwd veel su6
 
Geweldig, tot in de details alles van carbon maken!

Is het geen idee om er bv. een MHR Big bore of 2fast kitje op te plaatsen? Maakt het allemaal nog weer wat extremer.

Edit/ Niet het juiste topic, maar hoe zit het eigenlijk met het roterende blokje waar je vorig jaar mee bezig was?
 

Moet ik ook nog steeds afmaken, voor onder dat runner frame.
 
Ziet er goed uit Remie
Is die voorvork een nieuwe versie of die oude die je voor de foto heb terug geplaatst?

Het is iig weer een aardige verassing
 
Ziet er goed uit Remie
Is die voorvork een nieuwe versie of die oude die je voor de foto heb terug geplaatst?

Het is iig weer een aardige verassing

Het is niet die vork die in de vuilnisbak was gefrommeld toen jullie langskwamen
 
Erg licht al denk ik?

Ben je niet bang dat je zo veel vermogen verliest met al die kettingen?

blanke lak erover en kwijlen met ons allen
 
Last edited: