cilinder afdraaien en tapeinden uitboren

edel

Banned
ik heb dus 2 vraagjes, hoe moet je nu het best u cc afdraaien om de zuiger iets hoger te hebben, dus afstand zuiger-kop moet kleiner worden. Dit moet ong 4.5mm


ik wil mijn tapgaten, dus de gaten van mijn cc waar de tapeinden door gaan uitborden tot iets groter, hoe doe je dit het best?
 
Advertisement - register to remove this

Heb je de dunste voetpakking al geprobeerd? In de search is wel het een en ander te vinden over het afdraaien van een cilinder. Ik vind 4 mm wel veel, ik dacht eerder aan 1mm ong.

Ipv de tapgaten uit te boren zou ik de tapeindes in het carter verleggen.
Als je toch in de cc wilt, met een nc-machine

Groeten metecco
 
bedoel je niet 0.45mm? Ik weet niet wat je allemaal van plan bent... Cilinder pas maken op een ander blok?

Als je je timing niet wilt veranderen , draai dan de boven kant van de cilinder af ( maar 4.5 mm zal voor problemen gaan zorgen ).
Maakt de timing niet uit ( gaat omlaag ) , draai dan de voet af ( maar 4.5mm kan weer voor problemen gaan zorgen ).

Ook kun je proberen je carter af te laten draaien.
Of iets van je cilinder voet , bovenkant cilinder en iets van je carter.

Maar nogmaals , vind 4.5mm erg veel.

Tevens is het erg belangrijk te weten om wat voor type cilinder het gaat en om wat voor type blok.
 
Denk dat ie 0,45mm bedoeld.
En voglens mij is het makkelijker om de kop 'af te draaien' dan de cilinder. Paar keer over grof schuurpapier en netjes afwerken zou moeten werken.. mits je het kaarsrecht doet natuurlijk :P Het beste resultaat zal het niet geven...
 
Cipher said:
Denk dat ie 0,45mm bedoeld.
En voglens mij is het makkelijker om de kop 'af te draaien' dan de cilinder. Paar keer over grof schuurpapier en netjes afwerken zou moeten werken.. mits je het kaarsrecht doet natuurlijk :P Het beste resultaat zal het niet geven...

Je zit met gleufjes waar je pakkingen in vallen bij de meeste cilinder koppen.
Als je dat gaat afdraaien zal je hoogstwaarschijnlijk problemen kunnen gaan krijgen.

Je cilinder is aan de bovenkant gewoon vlak. Dus cilinder vind ik een betere optie dan de cilinderkop.
 
Funk_dm said:
mina @ peugeot is leuk en aardig maar waarom moeten de tapeinden uitgeboord worden dan?

Omdat een mina cilinder niet gaat passen over peusnot tapeinden natuurlijk...

Ik geef overigens de voorkeur aan het pas maken van een piaggio cilinder (ipv mina) op peug.
 
Joël said:
Omdat een mina cilinder niet gaat passen over peusnot tapeinden natuurlijk...

Ik geef overigens de voorkeur aan het pas maken van een piaggio cilinder (ipv mina) op peug.

Dat past wel op de tapeinden :) (Als Peugeot tenminste hetzelfde is als Kymco)
 
Volgens mij is een pia cilinder makkelijker pas te maken op peugot dan een mina exemplaar.
Maar ik denk dat we beter even kunnen wachten op antwoord van de TS. Misschien is dat helemaal niet de bedoeling. :)
 
wil dus idd andere cc op mina zetten, door klein beetje de gaten uit te boren vande tapeinden van die cc kan ik die doen passen, en moet ik dus niet beginnen met tapeinden te verzetten enz


idd ik moet dus de zuiger omhoog krijgen meer naar de uitlaatpoort en het gaat zeker niet om 0.45mm want dan zou ik pakkingen gebruiken, het gat wel degelijk om 3mm ong moet het nog eens precies op meten
 
word iets dat ik nog niet gezien heb, dus wil het nog eff voor me zelf houden, maar wil wel eff weten hoe jullie het zouden doen
 
Back
Top