Hallo scootervrienden,
Het is intussen weer even geleden. In een ander draadje had ik ook al is een vraag gesteld wbt het uitvallen van de scooter. Ik heb daarna mijn Senzo in de schuur gezet en de verzekering opgezegd.
2 weken geleden bleef het toch kriebelen om mn trouwe Senzo weer aan de praat krijgen. Ik heb de moed (en gereeschap) verzameld en naar aanleiding van de geboden adviezen in een ander topic mijn vacuüm kraantje vervangen. Leuk werkje,alleen een beetje veel brandstof gemorst. Na het installeren leken alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen te zijn. In al die jaren heeft de scooter nog nooit zo snel gestart, prima ! Rijden ging helaas niet,ik had al een vermoeden dat de kleppen gesteld moesten worden. Deze netjes op ongeveer 10/10 gezet en daarna ging het rijden prima.
Echter merk ik na een paar dagen weer het probleem waar ik deze thread mee begon. Als ik wegrijd smoort de motor gelijk naar bijna 'dood'. Dit herhaalt zich zo een paar keer todat de scooter uitvalt. Nadat de scooter weer gestart is....geen probleem meer. Gewoon heerlijk rijden.
Ik vermoed dus nog steeds een choke probleem, maar ik heb dit toch redelijk uitgesloten. De naald komt netjes omhoog.
Iemand nog tips ? Het lijkt trouwens alsof de kleptiming al binnen een paar dagen is verlopen (de scooter reageerde op soortgelijke wijze voordat de kleppen gesteld zijn) kan dit ??
Groetjes Martijn
Senzo Riva euro 2 uit 2016
12.000 km snor versie.