Benzinepomp kapot? Yamaha Aerox 4t 2014

Luukvh

New Member
Hai allemaal,

Ik zit dus nu met n rot probleem.
Ik kwam laatst stil te staan met mijn Yamaha Aerox uit 2014 nadat de zekering was doorgeklapt en mn accu is de zijkant dr vanaf geploft.
Thuis nieuwe accu en zekering ingedaan, aangezet en hoor de benzinepomp niet meer zoemen....
Lopen kicken en elektrisch lopen starten maar hij doet maar niks zoals verwacht.
Ik heb zelf al de benzinepomp door gemeten en 'm uit de tank gehaald en hij krijgt wel gewoon stroom.
Nu ben ik dus niet helemaal zeker er van en ik heb geen zin om 208 euro aan een nieuwe benzinepomp uit te geven als het achteraf iets anders blijkt te zijn :)

Iemand eventuele dingen die ik nog zou kunnen controleren of kan ik hem het beste gewoon naar n zaak brengen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik kwam laatst stil te staan met mijn Yamaha Aerox uit 2014 nadat de zekering was doorgeklapt en mn accu is de zijkant dr vanaf geploft.
Klinkt niet erg gezond, lijkt op een volle sluiting.
Een accu vliegt niet zomaar uit elkaar, daar moet toch al langere tijd een fixe hoge stroom lopen om waterstof te produceren en uiteindelijk te ontploffen.
Het enige wat ik mij kan voorstellen is, dat er een kortsluiting is ontstaan in het hoofdcircuit van de startmotor want dit circuit is ongezekerd.
Als de brandstofpomp spanning krijgt moet deze ook horen/draaien.
Hoe heb je die spanning gemeten, met 1 meetdraad op massa en 1 meetdraad op de signaaldraad van de pomp of heb je met je twee meetdraden direct op de pomp-connector gemeten, uiteraard met de pomp nog aangesloten anders meet je misschien wel een lekspanning?
 
Klinkt niet erg gezond, lijkt op een volle sluiting.
Een accu vliegt niet zomaar uit elkaar, daar moet toch al langere tijd een fixe hoge stroom lopen om waterstof te produceren en uiteindelijk te ontploffen.
Het enige wat ik mij kan voorstellen is, dat er een kortsluiting is ontstaan in het hoofdcircuit van de startmotor want dit circuit is ongezekerd.
Als de brandstofpomp spanning krijgt moet deze ook horen/draaien.
Hoe heb je die spanning gemeten, met 1 meetdraad op massa en 1 meetdraad op de signaaldraad van de pomp of heb je met je twee meetdraden direct op de pomp-connector gemeten, uiteraard met de pomp nog aangesloten anders meet je misschien wel een lekspanning?
Dus de accu die ontploft zit hem dus in dat de startrelais niet meer goed is?
En ik ben geen elektroexpert maar ik heb alle kabels van de pomp gemeten door 2 meetdraden op de kabels van de pomp die zichtbaar zijn en allemaal geven ze gewoon voltage aan.
 
Back
Top