ligt eraan wat je wilt meer aanzuig volume geeft minder snelle gasreactie maar btere cilindervulling, klein gat geeft btere gasreactie maar minder goede cil. vulling =)Bart Hoedemaker said:Het Mengsel glijdt niet, het mengsel wordt aangezogen.
Zuig aan een kleine buis en aan een grote buis, DE stroomsnelheid in de klein buis licht HOGER wat naar mijn idee effectiever is
Project RR2 said:ligt eraan wat je wilt meer aanzuig volume geeft minder snelle gasreactie maar btere cilindervulling, klein gat geeft btere gasreactie maar minder goede cil. vulling =)
dat zeg ik togBart Hoedemaker said:maar dat lijkt mij juist niet, als het mengsel harder wordt aangezogen, zou je een betere gasreactie moeten hebben.
Project RR2 said:dat zeg ik tog
[L.&.F.U.RT]JB said:iK SNAP Even je post niet runner ? ze hebebn het toch over carter tuning of zie ik dat verkeerd :< ?
Vind het juist wel interresant om te lezen zo`n discussie..
Runner1987 said:Bram weet t ook zo mooi te zeggen altijd...neemt me de woorden uit de mond.
Verder denkt niemand eraan om de plaats van het volume eens te bekijken.
Een glijbaan kan wel voordelig zijn, als er echter geen mengsel bijkomt heb je
er net zoveel aan als wanneer die er niet zit.
C4rN said:Jij doel op vergroten van het carter volume neem ik aan?
C4rN said:Jij doel op vergroten van het carter volume neem ik aan?
the smurf said:Ze zitten volgens mijn idee ook op het verkeerde spoor....
"Het glijbaan-effect" lijkt me fout, omdat het aangezogen wordt door de zuiger als die omhoog gaat en door de spoelers omhoog geperst wordt vanuit het carter als de zuiger naar beneden gaat...