This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Bart Hoedemaker said:
Het Mengsel glijdt niet, het mengsel wordt aangezogen.
Zuig aan een kleine buis en aan een grote buis, DE stroomsnelheid in de klein buis licht HOGER wat naar mijn idee effectiever is
ligt eraan wat je wilt meer aanzuig volume geeft minder snelle gasreactie maar btere cilindervulling, klein gat geeft btere gasreactie maar minder goede cil. vulling =)
 
Je kunt "Klei" gebruiken, om te kijken wanneer de flow het beste is.
Naar mijn idee een kleinere doorlaat met een meer GESTUURDE en RUWER oppvervlak, meer nut heeft.
 
Project RR2 said:
ligt eraan wat je wilt meer aanzuig volume geeft minder snelle gasreactie maar btere cilindervulling, klein gat geeft btere gasreactie maar minder goede cil. vulling =)

maar dat lijkt mij juist niet, als het mengsel harder wordt aangezogen, zou je een betere gasreactie moeten hebben.

kut ik bedoel, dan heb je een betere vulling.
 
Last edited:
Het Mengsel komt in het carter via het Membraam en wordt als het ware eerst aangezogen door de zuiger en dan sluit het membraam en duwt de zuiger het mengesel door de spoelers de cilinder in, omdat er dan een kleinere ruimte onder de zuiger ontstaat moet het mengsel "wegkomen"

Het vergroten van de spoelers en het "Glijbaan Effect" zal dus een nadelig gevolg hebben. Er wordt minder druk opgebouwd.
 
Sorry mods.
Moet vlug ff kwijt dat deze jongens weer op de verkeerde weg zitten en dat ze dat nog niet snappen na 867 replies in 56 topics snap IK zelf niet.
 
iK SNAP Even je post niet runner ? ze hebebn het toch over carter tuning of zie ik dat verkeerd :< ?
Vind het juist wel interresant om te lezen zo`n discussie..
 
[L.&.F.U.RT]JB said:
iK SNAP Even je post niet runner ? ze hebebn het toch over carter tuning of zie ik dat verkeerd :< ?
Vind het juist wel interresant om te lezen zo`n discussie..


Ja ze hebben het wel over carters, maar tuning is een ander verhaal
Hij probeert alleen aan te geven, dat ze het in de verkeerde richting zoeken..

En dat ben ik met hem eens.
 
Ze zitten volgens mijn idee ook op het verkeerde spoor....

"Het glijbaan-effect" lijkt me fout, omdat het aangezogen wordt door de zuiger als die omhoog gaat en door de spoelers omhoog geperst wordt vanuit het carter als de zuiger naar beneden gaat...
 
Het glijbaan effect is niet (bewezen) fout. Echter gaan mensen dingen verzinnen die veelal nadelig zullen werken. Naar mijn idee moet je gewoon proberen zo min mogelijk opstakels te hebben in het carter. En het mengsel proberen te sturen naar de cilinder toe.

De voorbeelden die hier in het topic zijn gegeven, zijn z'n beetje het maximale wat je kan doen aan een carter zonder stukken van je inlaat af te frezen, wigjes te gebruiken ed.

Het is eigenlijk heel makkelijk, gewoon voor iedere situatie kijken wat het meest geschikt is en proberen het carter zo "vloeiend" mogelijk te maken.
 
Bram weet t ook zo mooi te zeggen altijd...neemt me de woorden uit de mond.
Verder denkt niemand eraan om de plaats van het volume eens te bekijken.
Een glijbaan kan wel voordelig zijn, als er echter geen mengsel bijkomt heb je
er net zoveel aan als wanneer die er niet zit.
 


Jij doel op vergroten van het carter volume neem ik aan?
 
ik kijk ook naar het doorlaat opp overal @ carter (had John ook gedaan dacht ik)

daarbij komt nog dat de zuiger als ie richting odp gaat ie het zooitje verward...
 
C4rN said:
Jij doel op vergroten van het carter volume neem ik aan?


Ja, niet op het volume van je stereo

Het volume moet op de juiste plaatsen zitten. Het is bewezen dat er voordeel te behalen valt in een groot volume achter de spoelers.
 
C4rN said:
Jij doel op vergroten van het carter volume neem ik aan?

Dat zou je kunnen zeggen, en je zou het kunnen betwijfelen.
Achter je pc zul je er niet achter komen wat ik bedoel..
 


ja en die schuine kant die er dan aanzit, kan nadelig zijn, je kan beter een bolling erin maken, zodat het de spoelers in "geduwd" wordt. Je moet zorgen dat als de zuiger naar boven gaat het aanzuigen, dat het mengsel dan zo snel mogelijk in het carter komt. en daar ook blijft zitten, en zodra de zuiger naar beneden gaat, het zo gestuurd mogelijk de spoelers ingaat met zo min mogelijk verlies, het glijbaan effect, zorgt ervoor dat als de zuiger naar beneden gaat er geen tegendruk komt van onderuit dus het gaat als het ware weer omhoog via die glijbaan.

Dus niet dit:



Maar meer dit:

 
Uuuh? Het gaat niet de glijbaan omhoog hoor. Bij 14k zit het mengsel al in de spoelgangen als de zuiger naar beneden gaat + dat je uitlaat een zuigende werking heeft.
 
Status
Not open for further replies.