Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Ongecorrigeerde meting, x een door de computer berekend percentage, wat alle weersomstandigheden, luchtdruk etc etc "wegneemt" of "verrekend", zodat alle score's vergeleken kunnen worden met elkaar...
 
JohnB said:
Pronk ; sinds wanneer zijn vragen meteen een oordeel over iemand trekken. Voorlopig trek jij oordelen over mij , want als jij mij een beetje zou kennen. Dan had je geweten dat ik een vreemde nooit veroordeel als persoon zijnde.
Het was Big B die oordeelde over Burn zn werk alszijnde niet bijzonder.
Dank u wel

Ik denk dat je het verkeerd opvat, ik vind dat Burn erg goed bezig is, met Prorace2 en 43 mm slag etc. Alleen een carter opvullen is niet bijzonder, hij vult het op, op de niet gebruikelijke plekken. Dat ben ik met je eens, is bijzonder.

Offtopic: Ik vind het forum een beetje jammer worden, zodra je hier een mening geeft of niet bij de mening van de massa hoort, wordt je gelijk behandeld alsof je het allemaal niet snapt en achterlijk bent.
 
rs-ruud said:
op de 1 of andere manier is die hand met de kaars een slecht voorbeeld denk ik

puur om het feit dat je daarmee zit met een bepaalde luchtverplaatsing, maar dat terzijde..

ik denk niet dat de membraanplaten open blijven staan ofwel "zweven" , simpelweg omdat je anders met verschillende diktes plaatjes ook het vermogen niet kan verschillen. De zuigende werking van den uitlaat zal gewoon zorgen dat het membraan @ hogere toerental langer open staat omdat je die zuigende werking erbij krijgt, dan heeft flowen dus wel zin..

Weet je wel waar je over praat jongen?
Je rotor draait ook de hele tijd rond, maar toch heb je maar een paar graden een piekspanning. Een membraan kan toch gewoon gedeeltelijk open staan, om vervolgens max open te gaan enz....denkfoutje....

Waarom heeft flowen zin, omdat een uitlaat zuigkracht erbij geeft op hogere toerental?
Flowen= flowen
onderdruk=onderdruk
hoog toerental= hoog toerental
Flowen=/hoog toerental
hoog toerental=/onderdruk
onderdruk=/flowen....
 
Big B NRG said:
Ik denk dat je het verkeerd opvat, ik vind dat Burn erg goed bezig is, met Prorace2 en 43 mm slag etc. Alleen een carter opvullen is niet bijzonder, hij vult het op, op de niet gebruikelijke plekken. Dat ben ik met je eens, is bijzonder.

Offtopic: Ik vind het forum een beetje jammer worden, zodra je hier een mening geeft of niet bij de mening van de massa hoort, wordt je gelijk behandeld alsof je het allemaal niet snapt en achterlijk bent.

Dat roep ik ook al ff...als de "ouderen" wat minder hun volwassenheid in de vorm van zogenaamde kennis naar voren wilden laten komen, waren we alweer een stap verder.
Ikzelf vind t toch wat meer de goede kant op gaan.
De mods zijn al wat liever tegen me :)+ralf+
 
Big B NRG said:
Ik denk dat je het verkeerd opvat, ik vind dat Burn erg goed bezig is, met Prorace2 en 43 mm slag etc. Alleen een carter opvullen is niet bijzonder, hij vult het op, op de niet gebruikelijke plekken. Dat ben ik met je eens, is bijzonder.

Offtopic: Ik vind het forum een beetje jammer worden, zodra je hier een mening geeft of niet bij de mening van de massa hoort, wordt je gelijk behandeld alsof je het allemaal niet snapt en achterlijk bent.

Over mijn speed carter wat hier staat:

Die inlaatopvulling was een van de dingen die aangepast was, jullie moeten niet denken dat ik gewoon met een paar ophoogplaatjes het membraan heb gezet en dan ben gaan testen.

Waarom ik het zo heb gefixt weten jullie zelf denk ik ook wel, het membraan zat 10mm gekanteld, en was meer richting cil gericht. Waarom? omdat ik hetzelfde denk over zuiging in een carter als JohnB

Verder kan ik volgens mij net als andere tuners me zooi voor mezelf houden, dan wordt er iig niet 300x over doorgerept

Pronk: Ik meet in doetinchem wel SAE gecorrigeerd hoor! :*
 
BurN said:
Over mijn speed carter wat hier staat:

Die inlaatopvulling was een van de dingen die aangepast was, jullie moeten niet denken dat ik gewoon met een paar ophoogplaatjes het membraan heb gezet en dan ben gaan testen.

Waarom ik het zo heb gefixt weten jullie zelf denk ik ook wel, het membraan zat 10mm gekanteld, en was meer richting cil gericht. Waarom? omdat ik hetzelfde denk over zuiging in een carter als JohnB

Verder kan ik volgens mij net als andere tuners me zooi voor mezelf houden, dan wordt er iig niet 300x over doorgerept

Pronk: Ik meet in doetinchem wel SAE gecorrigeerd hoor! :*

Dat heb ik nooit gedacht en gezegd! Ik denk dat je er juist heel goed over na hebt gedacht, anders had je het ook niet verzonnen ;)
 
Is er al iemand die ervaring heeft met het tunen van een mina verticaal blok?
Ik heb de spoelpoorten op maat gemaakt met die van m'n cilinder, maar wat kan ik voor de rest er nog aan doen? :?
Ik zal direct foto's plaatsen zodat jullie eventuele aanwijzingen kunnen geven :)
 
Klein carterhelft:

PICT0507.JPG


Groot carterhelft:

PICT0512.JPG


PICT0515.JPG



PICT0516.JPG



PICT0517.JPG
 
Runner1987 said:
verhaal
sorry, maar kan je niet gewoon duidelijk neerzetten hoe je erover denkt? met die vage vergelijkingen snap ik er nog geen *** van..

bvd :)

/ k ben er na ff researchen achter dat membraan dus toch open blijft staan...
 
Last edited:
@ Ruben, thx, dat zal ik morgen in orde brengen.
Nog iemand anders suggesties hoe ik een betere flow kan creëren?
 
Ik heb een soort van glijbaantje gemaakt, ik weet niet of het iets uithaalt bij een verticaal blok, of mss dat het zelfs nadelig is... Iemand? :)

PICT0535.JPG
 
je moet gewoon kijken wat er zou gebeuren als het membraan losgaat , omdat het membraan @ verticaal op de cilinder zit wordt het iets anders.
 
ABT said:
Ik zie er het nut niet van in om je carterdruk te gaan verhogen, zeker niet op een scooter, beter maak je een goede uitlaat.

En met je zuiger opvullen zal je eerder vermogen verliezen, lijkt mij (massa), en waarmee je het moet doen zou ik ook niet weten, teflon gaat ook niet, het komt zelfs uit je krukas, k heb het iig gisteren nog uit mn carter gevist :(

bij crosser worden de poorten toch ook vaak kleiner gemaakt om meer vermogen te krijgen. Dus een sneller Spoeling van het mengsel naar de cilinders, DUS meer benzine/lucht in de cilinder, er wordt MEER verbrand dus MEER vermogen.
 
Omdat het "Mengsel" richting de spoelers moet, en omdat de opening van het membraam meer op de "Wangen" van de krukas gericht staan, is het niet beter het wat op te vullen en meer richting de spoelers te sturen ""zie Rode"..
en het groene weg te halen. Graag reacties.

 
Bas@ICE said:
Pronk, sterker nog...twins heeft die hoek wel bewerkt zo te zien alleen ik denk dat c4rn het niet genoeg vond en een echte glijbaan wil zodat de mengseltjes gezellig naar beneden kunnen glijden :)
QUOTE]

Het Mengsel glijdt niet, het mengsel wordt aangezogen.
Zuig aan een kleine buis en aan een grote buis, DE stroomsnelheid in de klein buis licht HOGER wat naar mijn idee effectiever is;)
 
Dat idee van jou heeft Burn (sander) al een keer toegepast in zijn carter. Dit resulteerde in een score van 19.8 pk d8 ik :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top