This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carter tuning

Status
Not open for further replies.
ziet er wel netjes uit, maar je hebt aan de "onderkant" van je spoelers wel op gevult en onder de glijbaan niet. Of zie ik het nou verkeerd?
 
Waarom maken al die gasten die hier denken dat mengsel meteen de spoelers ingaat en carterdruk zo hoog mogelijk moet zijn niet de onderkant van hun zuiger dicht :+
 
malle neo's said:
Waarom maken al die gasten die hier denken dat mengsel meteen de spoelers ingaat en carterdruk zo hoog mogelijk moet zijn niet de onderkant van hun zuiger dicht :+

Degene die denkt dat het mengsel direct naar spoelers gaat is een tjabbie gewoon :W
 
malle neo's said:
Waarom maken al die gasten die hier denken dat mengsel meteen de spoelers ingaat en carterdruk zo hoog mogelijk moet zijn niet de onderkant van hun zuiger dicht :+

'gasten' zoals.....?
 
:*

Rooienaar said:
daar zal ik maar niet op reageren :|

tjah je zegt zelf dat jij zo'n persoon bent.. dan kan je een antwoord terug verwachten... :X

maarja terug ontopic.. anders beetje jammer van het topic...
 
Pronk heeft iig al een duidelijk antwoord gegeven op hoe het er aan toegaat binnen in het carter , je kunt zelf wel nagaan wat er in het carter gebeurd....

dat "glijbaantje" is een obstakel en niet daardwerkelijk een glijbaantje zodat het direct de spoelers ingaat ofzo...

als je de werking van het geheel bekijkt snap je mischien hor het werkt , maar volgens mij weten erg veel mensen niet eens dat het mengsel eerst het carter in word gezogen en dan pas de spoelers word ingeblazen

carterdruk is erg belangrijk btw..
 

Kijk eens naar wat john b zegt. Jij beschrijft hoe het er in een carter van een standaard scooter aantoe gaat
 
tram said:
Kijk eens naar wat john b zegt. Jij beschrijft hoe het er in een carter van een standaard scooter aantoe gaat


nee, ik heb het over een std OF een tuned carter , bij beide kun je gewoon bedenken wat er allemaal in gebeurd
 
melf #50 said:
dat "glijbaantje" is een obstakel en niet daardwerkelijk een glijbaantje zodat het direct de spoelers ingaat ofzo...

Jammer dat er allemaal in "hokjes" wordt gedacht... 9 van de 10 mensen maakt een "welbekend glijbaantje" in z'n carter, maar laat z'n cilinderhemd lekker normaal.

Terwijl als je voor het "weghalen" van de obstakels, toch ook nog het 1 en ander aan het hemd, zuiger etc, zou moeten doen. (als je de door jullie bedachte theorie ook daadwerkelijk compleet wil uitvoeren.)

(dit is dus opbouwende kritiek, en geen bekritiserende kritiek )
 
melf #50 said:
nee, ik heb het over een std OF een tuned carter , bij beide kun je gewoon bedenken wat er allemaal in gebeurd


Probleem is alleen dat het gros in een stappenplan denkt En niet in 13.000 rpm. En de reactie snelheid van het mengsel.
 
Sander said:
Terwijl als je voor het "weghalen" van de obstakels, toch ook nog het 1 en ander aan het hemd, zuiger etc, zou moeten doen. (als je de door jullie bedachte theorie ook daadwerkelijk compleet wil uitvoeren.)

Daar ga ik ook mee bezig.
 
Ruben said:
Je gaat menen dat de uitlaat het mengsel aanzuigt :?
In theorie wel ja

Op het moment, dat de verbrande uitlaatgassen verdwijnen, word er plek gemaakt voor het verse mengsel...
De plek die dus overblijft word weer volgeperst/volgezogen met nieuw mengsel...

Of je het zuigen of persen wil noemen, litt aan je eigen visie...
 
Status
Not open for further replies.