C4rN said:@ joost: Het carter is samen met de cilinder naar twins gegaan, lijkt me beetje onlogisch als het dan op een pakking wordt pas gemaakt.
heb idd de spoelers opgevuld, op een manier waarop de weg die het mengsel aflegt even snel bij het achterste gedeelte is van de spoeler dan het dichtsbijzijne..(Hoop dat je me snapt..) .. het blijft allemaal Theoretisch..C4rN said:ik krijg die foto;s niet groter. zo in het klein zit het er wel netjes uit. Alleen heb je nou 8er in de spoelers opgevuld?
PTT NRG said:Edit.. weet niet of het jullie op was gevallen, maar heb ook het smerings gat naar me lager op gevuld.. heb nu al weer klein gaatje hiervoor geboort..
maar vroeg me af wat jullie de beste plaats lijkt..
8)Ruben said:Denk dat het echt geen ene flikker uitmaakt :W
Raki said:smeergaatje bij je membraan opvullen en bij je spoelers boren, geeft minste verstoring in de flow.
CiRox said:k heb nog enkele vraagjes, mss wel domme vragen maarja k weet er ook nog nix vanaf...:X
Maakt de plaats van het smeerkanaaltje iets uit bij minarelli? (bovenaan bij membraan of bij spoelers)
Maak het iets uit dat bij minarelli geen 'gehele' glijbaan zit zoals bij piaggio? (beetje wazige vraag, op de foto hieronder laat ik het verschil wel zien...) Als je dat bij minarelli dat zou opvullen zou dat voordelen opleveren? ( aub geen antwoorden zoals; Piaggio&minarelli scoren hetzelfde wat is het probleem?)
Foto copyright: C4rn & ErwinB
C4rN said:Mijn mening:
smeerkanaaltjes kunnen net zo goed bij de spoelers zitten om het mengsel door de druk ook weer trug het carter in gaat, dus ook de smeer kanaaltjes in. Als ze worden opgevult (mijn carter b.v.) zal dan te goede komen aan de flow wanneer het mengsel het carter in gaat.
En dat er bij mina geen grote glijbaan gemaakt kan wordenkomt vooral om dat het membraan anders gericht is dan bij pia. Het is bij mij gewoon de bedoeling dat het mengsel enigsinds richting de spoeler wordt geleidt, zonder opstakels.
Ik denk ook dat opvullen weinig zin heeft, wat je er wel mee wint is cartervolume. (Is ook niet aan getoont dat het beter is). Ik vind het belangrijk dat er ruimte 8er de spoelers is. Om zo een goede baan richting de spoelers te vinden.
C4rN said:wat je er wel mee wint is cartervolume. (Is ook niet aan getoont dat het beter is).
Runner1987 said:idd....
Verder zit iedereen maar te kauwen op rond is beter/glijbaan is beter/een mm ronder maken zal wel veel schelen.
Het kan het mengsel geen bout schelen hoe het in je cilinder komt.
Als t maar goed gemengd is, en in bepaalde porties de cilinder binnenkomt.
Je zou het nog ff over je achterwiel kunnen leiden als t maar goed mengt en in bepaalde porties kan spoelen in je cilinder.
Dat laatste kun je beïnvloeden met het cartervolume(lees: carterdruk=>interferentie met uitlaatpulsen) en de flow.
Glijbaan of niet: 1cc gas merkt geen moer van een vlak dat t in een bepaalde richting trekt, als er 100cc gas tegenaan duwt in diezelfde richting. Bespaar je dus de moeite.
Dit is allemaal ERG overdreven, maar als je t zo bekijkt zie je dat je met een half uurtje beunen perfecte carters kan hebben.