This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carter tuning

Status
Not open for further replies.
DNa power said:
bmb mag wel hoor staat neit in regelement


Bij isc is toevoeging van materiaal verboden. Zie disc. van Rik V. R. afgelopen seizoen (gebruik van devcon in het carter).


BMB is bewerking van het carter vrij.
 
$aint said:
Ik neem/nam aan dat het membraan op de plek van de marker-strepen komt?

Huhm ik zie ze nu ook staan idd, maar een paar fototjes daarvoor zie ik een schuine ophoogplaat - het nut daarvan kan ik wel inzien, nml langere inlaat zou kunnen zorgen voor een hoger koppel.
Korter voor meer vermogen uiteraard, miss dat ze het carter nog ff in de freesbank moeten hangen en dan het menbraan lager plaatsen, geloof dat het niet veel lager kan, staat al redelijk dicht op de as std.
 
Maakt het nu veel verschil uit dat ik mn mengkanalen niet bij mijn spoelers in het carter heb maar bij het membraan...tov de flow etc?

Of zal je hier zo goed as nix van merken...
Heb topic doorgelezen maar er staat niet specifiek iets over in....
 
hij bedoeld lagersmering - neem ik aan :S. Men zegt wel dat ze bij piaggo ook bij spoelpoorten zitten maar toch wel in hele andere proporties als bij mina. Bij pia zijn het big ass gaten en bij mina klein gaatje wat geboord is. Maakt dat veel uit? moet je meer gaan smeren? grotere boren?
 
Domme ik Bedoel idd de smering..heb gehoord dat ik die gewoon bij het membraan kan laten zitten ipv te gaan boren bij de spoelers...klopt dat aangezien ik ook veel mensen van het forum zie die ze ook bij membraan hebben?
 
Door ze erin te boren. Oude carters rond '97 hadden daar de smering zitten daarna zijn ze bij de spoelers gaan zitten.
 
vraagje: waar ik benieuwd naar ben is hoe jullie de juiste afdruk van de cilinder opt carter krijgen, om te kijken hoeveel en waar er wat weg moet.
er zit altijd wel wat speling rondom de tapeinden.
 
Zo , meestal doe ik het niet precies als de afdruk...maar het laatste stukje doe ik gewoon elke keer de cilinder erop en kijk, beetje bijfrezen...weer kijken etc.
 
Beetje jammer dat de pics van de How-To het niet meer doen.. Aangezien ik binnekort ook zelf aan de beun wil gaan

Of blaat ik nu?
 
Andatura said:
Beetje jammer dat de pics van de How-To het niet meer doen.. Aangezien ik binnekort ook zelf aan de beun wil gaan

Of blaat ik nu?

Nee, imo blaat je niet. Bij mij doen de pics het ook al tijden niet.

Nick.
 
Zoals al eerder gezegd, de foto's van de How-to zijn bekritiseerd en verder door gedacht. Als je een paar pagina's terug gaat staan er genoeg voorbeelden van carters.

Je moet gewoon de tijd nemen en rustig aan stukje voor stukje wat wegfrezen. Gewoon doen wat je hier hebt gezien en waar je achter staat. Er kan vrij weinig verneukt worden aan een carter, je kan het altijd nog opvullen
 
Status
Not open for further replies.