Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Je hebt daar een speciaal goedje voor. Ik weet niet hoe het heet, maar je kan het vlgs mij gewoon bij de lokale Kluswinkel halen.
 
Big B NRG said:
Zoals al eerder gezegd, de foto's van de How-to zijn bekritiseerd en verder door gedacht. Als je een paar pagina's terug gaat staan er genoeg voorbeelden van carters.

Je moet gewoon de tijd nemen en rustig aan stukje voor stukje wat wegfrezen. Gewoon doen wat je hier hebt gezien en waar je achter staat. Er kan vrij weinig verneukt worden aan een carter, je kan het altijd nog opvullen:)

ze zijn mss al bekritiseerd maar het is toch handig als je kan zien hoe en wat. gewoon om een beeld te geven van hoe en wat.

anders moet effe iemand gewoon een aantal foto's hier posten van de stappen die hij heeft gedaan. foto's zegt altijd meer dan woorden.
 
I been working abit with my carter, and ported them abit after i saw how much u really can do. The pictures suck but here you go..

The block is blueprinted for Hebo Manston 2
0003.jpg

0004.jpg

0011.jpg

0006.jpg
 
Last edited:
Big B NRG said:
Zoals al eerder gezegd, de foto's van de How-to zijn bekritiseerd en verder door gedacht. Als je een paar pagina's terug gaat staan er genoeg voorbeelden van carters.

Je moet gewoon de tijd nemen en rustig aan stukje voor stukje wat wegfrezen. Gewoon doen wat je hier hebt gezien en waar je achter staat. Er kan vrij weinig verneukt worden aan een carter, je kan het altijd nog opvullen:)

Dat is het probleem ook niet, maar het is echt wel handig om in de schuur een How-To bij de hand te hebben met pics.. Daar ging het me om :)
 
Die staan ook op de eigen server. Hebben ws gewoon de topic starter voor zn pix gevraagt. Zou hier ook moeten gebeuren , is wel zo makkelijk
 
ik heb me carters ook bewerkt. gewoon beun carters om het zelf te leren. nu heb ik men 3e smeer gat van me lagers geboord. dus aan je lange carter. omdat ik die andere dicht wil maken. of is dit nu niet zo slim. het lijkt mij namlijk lichterlijk verlies als de orgie "gleuf" er zit.
 
rs-ruud said:
check carter van een frans raceteam oid, ben nog ff hele forum aan het proberen te begrijpen :p , ik heb gevraagt hoeveel pk's er mee is gescoord en ik wacht ff op antwoord

franse.JPG


franse2.JPG


franse3.JPG


franse4.JPG


franse5.JPG

This is my job. This carter is mine, but on this pics, it isn't finish.... for more pics or explication==> p@ks_tuning@hotmail.com
 
Would you like to share some of your ideas with us in public about the tuning of the crankcase?
Because that is the idea of this thread. Show and share each others ideas en discus about it so that we can al learn from each other.

About your engine , some people are wondering if it is not bad for the sealing of het crankcase removing the bold in front of the reedvalve
 
Pats: Maybe this wil help
http://babelfish.altavista.com/

Witte , hij zegt dat hij slecht in engels is. En jij denk ik ook :rolleyes:
a very little bit english = een heel klein beetje. M.a.w. slecht ;)
En hij vroeg of iemand het frans kan vertalen voor hem naar engels of eventueel nederlands.
 
english version:then veiled, some images for better including/understanding. The green piece is the carter, the red piece is an additionnal calle, to redirect limps it with valve, in direction of the piston. there are also additions to increase the pressure in the carter.

french version: alors voila, quelques images pour mieux comprendre.La pièce verte est le carter. La piece rouge est un rajout, pour rediriger la boite à clapet,en direction du piston. il y a aussi des rajouts pour augmenter la pression dans le carter

holland version:dan sluierde, enkele beelden om beter het groene stuk te omvatten is het carter. Het rode stuk is een toevoegsel, voor rediriger gaat het mank aan klep, in de richting van de zuiger. er zijn eveneens toevoegsels om de druk in het carter te verhogen



carter%20PAKS.JPG

Sans%20titre.JPG

Sans%20titre2.JPG

Sans%20titre23.JPG

PC050031.JPG

PC050028.JPG

PC050027.JPG
 
the calle is carried out into 2 part, the tightening of the casing will be done between the 2 parts of the calle by a screw tranversante. each half of calle is fixed on with dimensions casing
 
wat zijn goede opvulmiddelen? devcon weet ik, maar 1 ik heb geen halve kilo nodig 8P en 2 er is vast wel een goedkoper alternatief dan die 50 euro (hoop ik)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top