Plak er anders zelf een beetje kneedbaar staal in als het je irriteert... kleine moeite
Wat ik me dan af vraag is wat de reden is dat Fred Koopmans die 'glijbaan' zo diep trok? Je zegt dat het opvullen van het tapeind gat verder geen winst of verlies gaf, maar gaf de 'glijbaan' waarbij zoveel vlees was weggehakt wel winst ten opzichte van een mindere glijbaan?Ik durf ook wel met 100% zekerheid te zeggen dat het een Koopmans carter is, mijn blok heeft er ook altijd ongeveer zo uitgezien. Het opvullen van de tapeind gaten leverde op de bank verder geen winst/verlies op het ziet er alleen netter uit. Vandaar dat dit niet opgevult is. Het is meerdere malen getest met verschillende setups. De afwerking van dit blok ziet er wel minder uit dan wat ik gewend was van Fred, maar hij heeft wel altijd al een "grove" stijl gehad zegmaar
Ivm het doortrekken, post eens een foto met de cilinder erop.
dus ben erg benieuwd wat de uitkomsten waren van het 'op meerdere carters testen'.
heeft iemand mss foto's van t tunen van een piaggio carter, of komt dit op ong etzelfde neer,
later, thinuz
Vast niet... Maar ken ook carters zonder glijbaan die hoger scoren, dan ga ik me toch echt afvragen of het boeit. En elke setup zal best anders reageren op een carter, daar kan ik me niet te veel over uit laten, niet deskundig genoeg voor.Daarnaast heeft Fred aardig wat blokjes gezien & gemaakt, heeft voor Malossi gereden, etc etc, dus ik denk dat hij niet voor niks voor deze vorm gekozen heeft............:X
ik rij nu met een volledig onbewerkt carter, zelfs de spoelers zijn niet pas gemaakt op de cilinder, en het vermogen ligt al ruim 1pk boven wat ik ooit had durven dromen...
imo zorgt cartertuning niet voor meer vermogen.
voor zover ik heb gezien kun je er eigenlijk alleen de powerband mee bepalen, dus zal het afhankelijk zijn van de uitlaat en cilinder of het carter bewerken wel goed uitpakt of niet.
Om nog even wat duidelijkheid te scheppen. Ik heb het over mijn blok, maar dan wel in 2003 ofzo, dus alweer even geleden. Waarom Fred de "glijbaan" zo diep maakte, gewoonweg omdat hij daar toen de beste ervaring mee had en je kan zeggen wat je wilt, maar toendertijd liepen de scooters hard en kwam er een bak vermogen uit.Wat ik me dan af vraag is wat de reden is dat Fred Koopmans die 'glijbaan' zo diep trok? Je zegt dat het opvullen van het tapeind gat verder geen winst of verlies gaf, maar gaf de 'glijbaan' waarbij zoveel vlees was weggehakt wel winst ten opzichte van een mindere glijbaan?
Ik vraag je niet alles wat je erover weet te grabbel te gooien, maar er wordt op verschillende wijzen naar gekeken en het is in mijn ogen zeer moeilijk te testen, dus ben erg benieuwd wat de uitkomsten waren van het 'op meerdere carters testen'.
Wat ik zelf ook heb ondervonden is dat cartervolume/druk wel degelijk een variabele is in je blok, waar je goed mee kan kloten. :W