ik had mijn ac evo gewoon op een onbewerkt carter gezet, dus zelfs de spoelpoorten niet pas gemaakt, scoorde gewoon 20+pk.
(meer dan mijn lc evo op een getuned blok).
sindsdien ben ik niet eens verder gegaan met het carter tunen.
mijn stage6 racer rijdt ook gewoon met datzelfde onbewerkte blok.
hij geeft best een aardig vermogen voor een beunhaas blok, maar wel op een erg hoog toerental.
Nou, ik weet niet wat jij een aardig vermogen noemt, maar op de baan lijkt het alsof je misschien 10 pk hebt.
Nou, ik weet niet wat jij een aardig vermogen noemt, maar op de baan lijkt het alsof je misschien 10 pk hebt.
Waar doel je op heiko?
aerox evo 70 zegt dat hij zijn carter niet bewerkt omdat hij er zo ook fatsoenlijk vermogen uithaalt.
Tom zegt dat het lijkt alsof hij helemaal geen fatsoenlijk vermogen heeft.
Wat heeft dit te maken met het verschil in het bewerken van je carter voor het gebruik van een 19mm carb of een 28mm carb?
Ik doe eigenlijk ook steeds minder aan mijn carters, wij hebben het afgelopen seizoen met 4 verschillende soorten carters geraced.
1x glijbaan & spoelers aangepast
1x alleen spoelers aangepast
1x extreem brede spoelkanalen van membraan naar cilinderhemd
1x veel volume onder de spoelers verder basic
Ik zeg niet dat dit een goed vergelijk geeft aangezien het allemaal verschillende blokken waren maar geen enkel blok scoorde beduidend meer of minder onder of bovenin de powercurve. Ik zou het best eens allemaal op een blok willen testen, maar ik verwacht dat het onderlinge verschil zo klein is dat het nauwelijks meetbaar is, daarnaast kost het splitsen van een carter 3x op 1 dag veel tijd en heb ik daar niet echt zin in
Dus...ik maak het gewoon pas op de spoelers, haal de dode hoeken eruit en verder geloof ik het wel.