This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carter tuning #2

De freesbank heeft hier iets van 4,5 uur per carterdeel continu voor gefreest, dit is dus exclusief ontwerpen, uitklokken, en freesprogramma maken. Dat is 9 uur al, de laatste opspanning word denk ik een uur copntinu frezen. Een tussenstuk maken kost dat denk ik 10 uur continu frezen..

edit: tom, de doorlaat is express zo
 
Last edited:
Ruud echt zeer netjes werk
ik twijfel er niet aan dat dit goed komt
ben echt zeer benieuwd of het gaat presteeren naar jou wens
iig heel veel suc 6

en veel plezier met die lange uuren achter die freesbank die kun je nu ook wel uit je hoofd tekenen niet
 
dat is een mooi blokje aluminium

ik ben zelf ook met een CNC carter bezig, wat tevens het 2e blok aan het eind van dit seizoen wordt, hierbij maak ik een kruising tussen ruud en de duiters:

ik maak een compleet deel in C-vorm die ik na het std bewerkte LANGE piaggio carterdeel (wordt gefreest met 90 graden hoeken en volledig vlak voor het koppelen aan het cnc deel) eroverheen schuif, echter ik gebruik 4 pasbussen en 15? 12? (3 rijen van 5 boutjes) boutjes zodat ik altijd de vertanding kan reviseren (en ook geen 3d taster heb) en kan kiezen tussen lang EN kort blok.
 
heiko, ik snap t verband niet echt van de 3dtaster in je stukje, maar zoon ding is wel echt te gek, en maakt je werkstukken supernauwkeurig! Echt een aanrader hoor, ben wel benieuwd hoe je nu je werkstukken aftast?

jubbega komt eraan dus moest maar weer aan de gang :+

cilindervlak gefreest geboort en getapt.



gelukkig t past tot nu toe..



binnenkant onbewerkt, en voor de nieuwsgierigen over de cilinder, helaas.. :+



en hier zit de ruwe vorm er al in



alleen t kleine carterdeel moet nog de keerring bij gefixt worden, en dan schiet t met t carter lekker op. straalbeurtje weer alles natappen en de boel kan in elkaar. Ook natuurlijk probleempjes gevonden, zoals een achtervelg die smaller is, en de band 5 mm hoger als in de tekening. Een inlaat waarbij ik niet bij de spruitstukboutjes kan komen, verkeerde bezuiniging denx, en nog wat ongein. Maar dat is allemaal op te lossen Jubbega lopend hoop ik..
 
@ ruud: welke werkstukken moet ik aftasten dan?
en bij een cnc carter hoef ik niks af te tasten want ik maak het op de specificaties hoe ik het wil hebben.

enkel de afstand van mijn te maken carter tussen achteras en vario moet identiek zijn aan het origineel.

btw waarom mogen de spoelers niet worden gezien, je kan de timing niet lezen vanaf een plaatje en de richting ook niet echt, al kopieer je het, dan nog is t heel anders dan JOU cilinder.
 
Last edited:
Gruwlijk man...

Moet dit lopen voor donderdag :X ben benieuwd. Hoop hem dan in het echt te kunnen horen! ben benieuwd!

Mischien een domme vraag hoor. Maar waarom een Mina blokje? Je hebt met een pia blokje toch veel meer keus in vertanding's en bovendien een carter deksel wat netjes gelagerd is...

Of zie ik iets over het hoofd?
 
er zijn wel redelijke RF's verkrijgbaar voor mina kort, daar krijg je echt geen problemen mee.
carterdeksel kun je bij mina ook lageren als je wilt, maar standaard zit het ook al prima.
 
er zijn wel redelijke RF's verkrijgbaar voor mina kort, daar krijg je echt geen problemen mee.
carterdeksel kun je bij mina ook lageren als je wilt, maar standaard zit het ook al prima.

Oke duidelijk. Maar waarom mina? lag dit gewoon binnen hand bereik of een bewuste keuze?