Ben , ik wil t membraan mooi richting de spoelers gericht, zonder daarbij rare plekken in t carter te krijgen. Zover t voormij technisch haalbaar is kwa tijd / geld is dit voor mij DE manier.
andries, 2 jaar terug hadden we een soortegelijk carter, alleen dan met oneindig veel vloei / kneedbaar aluminium. De kleppen hielden t toen iig lang genoeg uit, wel wat meer slijtage maar prima mee te leven. Ik verwacht nu ook weinig problemen, aan t begin van de klep is vooral weinig ruimte, maar denk dat t goed komt. Meer weghalen kan altijd nog...
johan, je carter layout is het idee van goed, het membraan dicht erop, alleen t probleem zie je nu al en dat is een hemd dat in de weg zit. Afkijken bij de 125 cc mannen zit t membraan op soortgelijke positie, maar die hebben niet zoon ellendig lang hemd aan de membraanzijde, denk dat dit aan de slag en drijfstanglengte te danken is. Op de 125 manier is t te realiseren, maar vind t op deze manier niks. Een goed carter ontwerpen is niet eenvoudig als je bepaalde facoren niet voor het kiezen heb.. De krukas is een standaart malossi rhq met 85 mm drijfstang trouwens, dit matchte prima met me translerende massa (stomtoevallig).
Huey, de 2 strips die je erop gelast ziet leg ik het carterdeel op neer in de freesbank (om in op te spannen net als dennis zegt ), omdat die kant van t carter niet mooi evenwijdig loopt met t deel dat tussen de 2 carters in zit kan ik het niet zo recht maken als het standaart zit. Door de 2 strips erop te maken en dit evenwijdig te frezen met de andere kant heb ik een mal waarmee ik altijd goed uit kom. Later worden de 2 strips er weer af geslepen / freest.
oja, voor de ongelovigen in t trekspanning na lassen van aluminium, zonder lijmklem op de blokken was na een klein lasje aan 1 kant al een beste kier aan de andere kant