Wat zou hier kapot aan moeten zijn ? Want contact etc schakelt wel in. Ook de uit knop heb ik ook door gelust. Ik heb ook iets gelezen over de standaard sensor alleen deze kan ik niet vinden?Contact slot ?
Waar heb en hoe heb je die gemeten want 3 Ohm is erg hoog, normaliter 0,3 is een accepabele waarde.de massa heb ik door gemeten en meet een weerstand van max 3 ohm.
Hallo,Waar heb en hoe heb je die gemeten want 3 Ohm is erg hoog, normaliter 0,3 is een accepabele waarde.
Wat geeft de multimeter aan als je beide meetpennen tegen elkaar houdt?
Ik zeg niet dat dit je probleem gaat oplossen, maar 3 Ohm is te veel voor een massaverbinding.U denkt dus toch massa ?
Wat geeft de multimeter aan als je beide meetpennen tegen elkaar houdt?
Normaliter loopt dan vanaf de 2 polige connector van je cdi een wit/zwarte draad die aan massa wordt gelegd bij uitgeschakeld contact en vrij van massa wordt geschakeld bij ingeschakeld contact.en de ontsteking 80/90 ac volt
Hallo,Ik zeg niet dat dit je probleem gaat oplossen, maar 3 Ohm is te veel voor een massaverbinding.
Het kan natuurlijk ook aan de meetafwijking van je meter/meetsnoeren liggen daarom vroeg ik:
Wat is de weerstand als je meet met de multimeter op het laagste Ohm-bereik, tussen motorblok en min-pool accu?
Misschien een domme opmerking maar heeft jouw scooter een kill-switch bij je rechter handvat en staat deze in de juiste stand?
Ik heb helaas geen schema van jouw scooter en weet dus ook niet of deze gebruikt maakt van een DC of AC CDI maar gezien jouw onderstaande opmerking ga ik ervan uit dat jouw scooter een AC CDI heeft.
Normaliter loopt dan vanaf de 2 polige connector van je cdi een wit/zwarte draad die aan massa wordt gelegd bij uitgeschakeld contact en vrij van massa wordt geschakeld bij ingeschakeld contact.
Dus misschien toch de post#2 van @Brute-Force even nakijken en meten of deze draad bij ingeschakeld contactslot vrij van massa wordt geschakeld.
De groene draad natuurlijk.Weet je wel toevallig welke de massa draad is bij het contact slot ?
Ik heb hem door gemeten en het contactslot schakelt hem los van de kabelboom wel maar zo dra je hem aansluit en door meet niet meer. Dan blijft hij door geschakeld naar massa.De groene draad natuurlijk.
Ik zou de connector bij het contactslot even los nemen en dan meten tussen de groene en wit/zwarte draad van het contactslot of het contact schakelt.
Wat zoals @trabiarie hierboven al opmerkte, de kortsluiting naar massa van de wit/zwarte draad hoeft niet in het contactslot te zitten maar kan net zo goed in een mottige zijstandaardschakelaar zitten als deze aanwezig is.
Ook bestaat de mogelijkheid dat deze wit/zwarte draad ergens onderweg, tussen cdi en contactslot, bloot ligt of misschien wel gekneld zit en sluiting maakt tegen het frame
Conclusie, het contactslot is in orde dus daar ligt het probleem niet.Ik heb hem door gemeten en het contactslot schakelt hem los van de kabelboom
Conclusie, de kortsluiting (verbinding) naar massa zit ergens in de zwart/witte draad tussen kabelboomconnector bij je contactslot en de cdi-connector.wel maar zo dra je hem aansluit en door meet niet meer. Dan blijft hij door geschakeld naar massa.
Hallo, inderdaad kan ik dat bevestigingen.Conclusie, het contactslot is in orde dus daar ligt het probleem niet.
Conclusie, de kortsluiting (verbinding) naar massa zit ergens in de zwart/witte draad tussen kabelboomconnector bij je contactslot en de cdi-connector.
MAW, de zwart/witte kabel volgen en controleren op beschadigingen die een massasluiting maken.